Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
Ik gebruikte een dremel bij Whoofer. En dat vond ze prima! Ik heb haar eerst aan het geluid laten wennen en daarna heb ik ongeveer 8 jaar lang haar nagels hier mee gevijld! En echt, dit ging perfect!

Afbeelding

Meer op deze site: http://www.dremeleurope.com/Europe.html

Overigens: doordat we haar nagels vijlde en niet knipte kreeg ik de indruk dat haar nagels minder snel groeide. En als ze een goeie dag had, dan deed ik haar nagels hier zelfs mee polijsten! Glommen ze daarna mooi ;D
Door Lizzy
Erna schreef: Gaat dat een beetje snel Liz?
Je kunt de snelheid instellen. Ik begon bij Whoofer met een lage snelheid en dan ging het nog steeds vele malen sneller als bij een flinke vijl (bijna rasp). Maar, later leerde ik dat mevrouwtje het prettiger vond wanneer ik hogere snelheden gebruikte! Ik moet er eerlijkheidshalve bij zeggen dat het dan wel eens zo snel ging dat ik in het leven "dremelde"..... En meestal voelde Whoofer daar trouwens niks van, maar zag ik ineens een druppeltje bloed aan de nagel. Als ik in de nagel knipte, dan gilde ze het wel uit, dus ik denk dat in het leven "dremelen" minder zeer doet.

Aangezien Whoofer niet meer kan genieten van de dremel, wil ik de dremel best eens uitlenen aan mensen die het willen proberen hoor!
Door Lizzy
Peet schreef: Worden de nagels dan niet te warm?

Ze worden wel warm ja. Daarom bleef ik nooit aan 1 stuk door "doordremelen" maar hield ik hele korte pauzes. Maar blijkbaar werd het niet TE warm, want Whoofer was niet te lullig om aan te geven als haar iets niet beviel ;D. Overigens, ik zette altijd wel een veiligheidsbril op, want er is een keer een piep klein stukje nagel in mijn oog gesprongen en dat was niet lekker.
Door Cathelijn
nooit eerder gezien zo´n dremel... ben erg benieuwd hoe Jonas daarop reageert. Hij gedraagt zich nu dus vaak als een dolle stier... alle kanten op draaien en happen en piepen. En dat om iets ´simpels´ als nagels knippen!! Verder mag je gewoon aan zijn poten komen, alleen niet met die knipper in de hand.
Hey, je kunt anders ook nog jezelf ontzettend creatief uitleven met zo´n dremel ;D
Dus Lizzy, als je hem een keer te leen hebt voor me: graag!
Door Lind@
Wat grappig Lizzy, dat je dat met een Dremeltje deed ;D
Ik dacht eerst dat het een grapje was, maar ik vind het helemaal zo gek nog niet ;)

Gelukkig, Gelukkig, gelukkig hoef ik de nagels van Lothar niet te knippen, die slijten goed tegenwoordig.
Ik heb een keer in Sunna's leven geknipt, en sindsdien vind ik het dood-en doodeng!
Ik ben wel een keer met ze naar de trimsalon gegaan omdat het toen echt een keer wel moest, puur omdat ik het niet durf.
Hij heeft toen voor 3 euro allebei de honden ''geknipt''
Overigens heb ik een soort schaartje met zulke halve maantjes eruit.
Door Lizzy
Cathelijn-Jonas schreef: nooit eerder gezien zo´n dremel... ben erg benieuwd hoe Jonas daarop reageert. Hij gedraagt zich nu dus vaak als een dolle stier... alle kanten op draaien en happen en piepen. En dat om iets ´simpels´ als nagels knippen!! Verder mag je gewoon aan zijn poten komen, alleen niet met die knipper in de hand.
Hey, je kunt anders ook nog jezelf ontzettend creatief uitleven met zo´n dremel ;D
Dus Lizzy, als je hem een keer te leen hebt voor me: graag!
Stuur je adres maar en ik bedenk wel iets om de dremel naar jou te sturen! Ik wil 'm wel graag terug zodat weer andere mensen het ding uit kunnen proberen.

Maar goed, zorg dus voor een veiligheidsbril. En wen jouw Jonas eerst goed aan het geluid. Begin ook met zeer langzame "snel"heden zodat mocht hij zijn poot wegtrekken, dat je uitschiet en zijn neus bijv. met grote snelheden bewerkt ;D.

En ja, verder zou ik zeker rekening houden met een totaaaaaale mislukking hoor! Maar, met Bassets weet je het maar nooit! Whoofer dook direct onder de trap en keek spinnijdig wanneer ik de kniptang tevoorschijn haalde. En de dremel vond ze dus geen probleem. Snap jij het, snap ik het!
Door jeanne
ik hoor van meerdere trimsters dat ze wel eens een dremel gebruiken hoor, dus zo vreemd is het niet ;)
Heb het zelf nog nooit geprobeerd, heb ook geen dremel in huis 8)
Door Erna
Nou, ik wil me na Cathelijne wel aanmelden als testgebruiker van de dremel van Lizzy! Niet geschoten is altijd mis en het is natuurlijk een hele uitgave.

Maar alles beter dan in judopak een basset in de houdgreep houden die ook nog eens alles onder piest van angst. En het zweet op je oren van inspanning natuurlijk.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door