Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Angelique
Petra de Jong schreef:

Zou zo'n opleiding deels gesponsord worden door brokkenfabrikanten? Ik begin verdorie samenzweringen te vermoeden. ;D
Er wordt door de faculteit in ieder geval heel veel gedaan in samenwerking met en daar zal best een vorm van sponsorgeld aan vast hangen.
Door Hitam
De faculteit is onderdeel van de Rijks Universiteit. Die wordt niet gesponsord. Hooguit wordt bepaald onderzoek betaald door de industrie.
Wat ze wel doen is activiteiten van de studenten sponsoren. Zo leren die al snel de namen van de verschillende farmaceuten en diervoederproducenten kennen.

Reden dat dierenartsen zo huiverig zijn om mensen zelf eten te laten maken is omdat ze er zelf niets van af weten en dus niet weten of er tekorten op gaan treden. Het enige wat ze geleerd hebben is: geef maar brokken dan ontstaan er geen tekorten.

Maar als een een aantal keren voorbeelden voorgeschoteld krijgt en je gelooft het dan nog niet......Dan ben je gewoon dom, denk ik of erg eigenwijs.
Ik verbaas me ook nog regelmatig over wat je allemaal kunt bereiken alleen maar door de voeding te veranderen. En af en toe wordt ik een beetje kwaad dat ik dat zelf heb moeten ontdekken en dat me daar nooit iets over verteld is.
Door Petra de Jong
Ja, met die goeie resultaten zou je toch verwachten dat ze de kantine op de faculteit volhingen met reclames voor versvoer. :)

Geweldig onderschrift heb je, Hitam. Volledig mee eens!
Door geer
Doris heeft nu ruim een week geen pil meer gehad...het gaat perfect!!! :D Ze is dikker geworden, zit beter in haar vacht EN beter in haar vel...ze is een stuk rustiger nu en lijkt minder gestresst 8)
Door sylvia
geer schreef: Doris heeft nu ruim een week geen pil meer gehad...het gaat perfect!!! :D Ze is dikker geworden, zit beter in haar vacht EN beter in haar vel...ze is een stuk rustiger nu en lijkt minder gestresst 8)
Hartstikke goed Geer, dus Doris heeft alleen last gehad van het verteren van die berg graan in haar voer.
Door geer
Tsja, een wonder is het natuurlijk niet...eigenlijk is het gewoon vrij logisch maar willen de meeste dierenartsen er nog niet aan >:(
Door sylvia
Maar het is niet zo dat het altijd aan de brokken ligt hoor Geer, mijn kelly is aan een falende alvleesklier overleden en die kwam uit generaties vers honden.
Door geer
Da's natuurlijk waar Syl, al blijkt in Doris haar geval dat vers in sommige gevallen ook heel goed kan werken. Als de DA nou eerst vers had aangeraden en als dat niet helpt die Tryplase, dan was dat (in mijn geval) natuurlijk beter geweest!
Door sylvia
Ik denk dat jouw Doris wel heeft bewezen dat dit dus wel de moeite waard is om eerst rauw vers eten te proberen bij zulke problemen
Door geer
Het gaat perfect met Doris! Ze begint zowaar een beetje dik te worden ;D Zelfs de vakantie-oppassen viel het op dat ze er zo goed uit zag..en ze heeft al weken geen pil meer gehad! :D
Door Lisa
hahaha en wat schreef ik op pagina 1? Dat je straks ging schrijven dat Doris te dik werd :P Maar keifijn joh dat het zo goed gaat!
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door