Moderator: Lizzy
Anne in Spanje schreef: Die zalm is bij het brokken maken natuurlijk wel verhit, dus dan speelt dat probleem niet meer, toch? Overigens vermeldt de Orijen-website alleen "verse witvis".Ik citeer van de site van acana (http://www.acana.nl/acana/) :
In Orijen niet hoor. Ik zie het althans niet tussen de ingrediënten staan. En in Acana ook niet, zo op het eerste gezicht. Of kijk ik er nou echt scheel naast?
Dat is een tweede belangrijke probleem van brokken, inderdaad. Maar als je hond of kat écht geen rauwe dingen wil eten, is een graanloze brok het beste alternatief, lijkt me.
Acana producten zijn 100% natuurlijk, granen en gluten vrijEen paar regels lager staat:
Acana bevat geen granen, gluten,Ik klik door 'hondenvoeding acana' > 'volwassen honden' > 'adult'
Proteïnerijk en koolhydraatarm voor een passend natuurlijk hondendieet. ACANA ADULT DOG zit vol met premium vleesingrediënten (tot 55%), waaronder scharrelkip, boerderijeieren en Pacifische zalm uit het koude oceaanwater rond Vancouver IslandAls ik dan doorklik op 'ingredienten' kom ik op het volgende uit:
Kippenmeel, gestoomde haver, vers scharrelkippen vlees, kippen vet, rozemarijn, bruine hele rijst, verse zalm ontdaan van graten, zalmolie, kippen kraakbeen (rijk aan glucosomine), pompoen, kippen lever, verse hele eieren, zon gedroogde luzerne, verse rode appels, wortels, Turnip Greens, Amerikaanse veenbessen, sakatoon bessen, organische zeegroeten, kelp, zwart-zweempje, zeewier (dilsea carnosa), grote klis wortel, duindoorn, Chicorei wortels, brandnetels, rood frambozenblad, maria distel, pepermuntblad, goedsbloem bloemen, charmonille bloem, melkzuurbacterie (lactobacillus Acidphillus), enterococcus faecium, marshmellow wortels, Zoete Venkel, Menthyade Suppo, Apiaceae Umbelliferae, Matricaria Chamomile, jenever bessen, engelwortel.
setterlover schreef: Nee dat zei je niet. Je kon er ook niets over zeggen daar je nog geen foto's van mijn hond had gezien.Dat is zo moeilijk. Ik voer nu even een tijdje kvv, omdat Tilly loops is. Ze wil dan niet goed eten en met kvv heeft ze wel weer eetlust. Daar voel ik me wel een beetje schuldig over, dat ik de makkelijkste weg kies.
Waar het mij om ging is de aansluiting van jou op jouw voorganger. Die zei: Ik ben een setterlover omdat ik barf voer o.i.d. Jij was het daar mee eens. M.a.w. ik ben geen setter liefhebber omdat ik niet barf?