Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Ik geef van alles, zoals cb maar ik doe ook kipstukken,hart lever enz.af en toe koop ik een hertebot of iets  dergelijks.wat ik dan wel eens denk is dat als je alleen zo gemaald geeft hoe houd je de tantjes schoon? Het is echt mooi want je weet nu zelf wat je geeft.Maar dan krijgen ze niet van de losse botjes.

Hoe moet ik dit zien.Ben nog maar 2 mnd bezig.
@Gino je hebt gelijk hoor wb t reinigend gehalte
maar als ze minder tandjes hebben of zo eigenwijs zijn dat ze echt geen botjes wensen te eten of...
dan is dit de perfecte om ze toch vers te voeren, bovendien is t vaak voordeliger dan kvv
sinds vandaag heb ik iets handigers gebruikt voor de laatste 2 stappen van het stappenplan kattenvoer malen.
ipv porties in zakjes te maken en dan de zakjes allemaal in 1 grote zak te doen, heb ik vleesmuffins gemaakt.

ipv tig boterhamzakjes, vul ik siliconen muffinvormpjes met de prak. per vormpje past er een kleine 100 gram in, precies een mooie Ottenportie.
ik had 37 porties, dus maar 1 boterhamzakje. ik heb de bakvormen in de vriezer gezet, zodat er mooie bevroren vleesmuffins ontstaan. als het allemaal bevroren is, gaan de muffins er uit (en de bakvormen lekker lui in de afwasser). de muffins bewaar ik dan in een grote zak met zipsluiting in de vriezer, om vriesbrand tegen te gaan.
het is zo ook makkelijker eten voor de volgende dag te ontdooien; geen gehannes meer met boterhamzakjes die afscheuren of er restjes plastic tussen de porties prak achterblijven.

FOTO
Wat een handig topic.
Alleen jammer, dat de foto's van Koekje niet meer te zien zijn.... :-[

Hier krijg ik ze denk ik wel aan het knagen, want de kippevleugels zijn er vorige week ook ingegaan en Amos begon heel enthousiast aan de vissekop.

Alleen voor bv vakantie zou het wel handig zijn om wat zelfgemalen porties in de vriezer te hebben. De buurvrouw houd niet van het geven van "herkenbaar" vlees.....
Het nadeel van bijvoorbeeld smuldier vind ik de grote bakjes. Ik geef liever verspreid over de dag wat kleinere porties vers, dan dat de katten vol zitten en de rest dan een halve dag staat te stinken en te bederven in de keuken.... ;)

Ik ben bij de blokker wezen kijken voor een molen, maar die leek me niet sterk genoeg voor kleine botjes. En ik weet niet hoe de fabriek dan reageert als ik zeg dat de molen kapot is gegaan na het malen van een karkasje.. :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door