Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door koekje
ik denk ook stukjes plastic, maar wat dan. de vorm leek er op dat ze het niet zelf had geknaagd (te rechthoekig gehakt).
ik acht de kans groot dat ze tijdens het verblijf van de pleegpoes toch een pica-aanval heeft gehad, want toen begon het kotsen.

met sien gaat het bij nader inzien toch nog niet helemaal beter.
sinds het opbraken van die rare stukjes heeft ze een beetje diarree. het spuit er niet uit, maar is wel plat en naar mijn mening te vaak van frequentie. vanochtend werd ik weer gewekt door gezang en braakgeluiden. daarna was sien weer purr.
het spuugsel bestond uit nijn (het avondeten van gisteren) en vocht en gal. daarna was ze weer vrolijk en blij.
het kuikenontbijt (1 per kat) ging wel naar binnen, maar wel niet te snel en net niet alles.
helemaal lekker zit het me dus niet.
sien doet verder niet ziek aan.

ik weet dat katten nogal snel overgeven, maar sien doet dat normaal niet. ik vind het vreemd dat ze daar nu ineens op haar 3e mee begint.
Door spreeuwtje
wat balen meis dat je zo met sientje zit..
ik ben overigens niet bang dat het besmettelijk is voor kiek hoor..
over t algemeen zjin kattendingen niet overdraagbaar op hondendingen.. :)
maar kan me wel voorstellen dat je vrijdag niet even op kiek en sano zit te wachten..
dus laat ik kiek wellicht thuis of dump ik haar even bij jeroen..
niet vw kiek.. maar vw sientje..
sano gaat zowiezo bij jeroen.. ook daar zit sienepien vast niet op te wachten..
maar t wordt dan dus wel later op de dag dat ik kom..
ik hoop dat t met sien meevalt..
en mocht ik kunnen helpen op een of andere manier..
moet je het even zeggen hoor!!!
Door koekje
sien vond het heel stom bij de dokter. ze wist van te voren dat zij in het karretje moest, want ik kon haar met de bezem onder het bed vandaan halen.
sien heeft voor de dokter een liedje gezongen en naar de assistente gegromd, geblazen en getuft.
wss is het een onschuldig virusje, er schijnt weer iets rond te gaan in a'dam. normaal hebben mijn katten daar nooit last van, maar ze hebben pas geleden nog in een best stressvolle situatie gezeten en sien heeft wss toch een pica-aanval gehad, waardoor haar weerstand nog verder naar beneden is gegaan. de dokter kon geen gekke dingen voelen in haar ingewanden en ze gaf niet extreem veel pijn aan (darmen leken wel beetje gevoelig).
van de thermometer in haar hol werd ze iets te giftig, maar hij leek te stoppen op 38 graden.
het virusje is niet besmettelijk voor honden, voor katten wel, maar ik verwacht niet dat ot er veel last van zal krijgen.
ik kreeg het advies om wat licht verteerbare dingen te voeren, zoals kip en rijst  ;D
ik heb 8 porties primperid meegekregen.

sien was net heel blij en purr dat we weer thuis waren (ot werd nogal overdreven klef begroet), totdat ik natuurlijk haar in de houdgreep nam voor een pilletje.
Door Heloise
[quote="koekje"]
wss is het een onschuldig virusje, er schijnt weer iets rond te gaan in a'dam. normaal hebben mijn katten daar nooit last van
[/quote]

Hier voelde senna zich niet lekker ten tijde van de overdracht van pleegpoes (bijna niet eten, kotsen, chaggerijnig). En een week daarvoor had molly het (wel eten, kotsen en nog chaggerijniger dan normaal). Het heeft bij beide ongeveer een week geduurd voordat ze er helemaal over heen waren. Andere pleegpoes heeft trouwens nergens last van gehad, die stuiterde lekker door.
Misschien toch een verminderde weerstand door de loge?

Beterschap met sien.
Door koekje
Sien was toen al aan het overgeven (het was dus niet de pleegpoes, maar sien), maar dat kan toen ook van de stukjes plastic zijn geweest.
siens weerstand heeft zeker een knauw gekregen, anders wordt ze niet 2x vlak na elkaar ziek. ik dacht altijd dat ik van die gezonde taaie katten had, maar dat valt toch een beetje tegen. ik weet dat sien de grootste stresskip is (ot alleen bij vreemden en bij de dokter en van de deurbel). siens stress is dan toch groter dan ik in eerste instantie verwacht had.
maar ik ben blij dat er geen gekke dingen meer in haar buik zitten.
maar sien is er ook wel het type voor die zich ziek heeft 'gedacht'  ;D
Door koekje
ow, gaat goed hoor.
ik heb wel het idee dat het eettempo nog ietsjes lager ligt, maar het scheelt niet veel. als dit weekend de primperid op is, hoop ik dat ze ook kotsvrij blijft.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door