Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door - Judith -
- Judith - schreef: Sam eet alles, en met smaak. Ik word altijd heel blij als ik haar zie eten  :).

Bruin lust geen konijn, en mutst tegenwoordig wat met zijn zalmkop. Door de groentemix moet een scheppie hütttenkäse om hem te motiveren die op te eten. Verder vindt hij alles lekker.
Edit: Bruin lust ook geen patrijs, daar kijkt hij bij als een kind naar doorgekookte spruitjes. Fazantkarkas lust hij, tot 'ie op de daarin aanwezige organen stuit. Die weigert hij ook te eten  ::).
Door Eranthe
Eigenlijk stel ik nog niet zo lang samen. Tot op heden eten ze allerlei vlees soorten en gevogelte. Er zit er eentje bij die echt loopt te mieren met de groenten, gelukkig niet met alle, dus ik kan haar nog het een en ander geven.
Door choopy
Hier eten ze eigenlijk alles, alleen zalm gaat er wat moeizaam in bij de jongste 2.
Sardientjes moeten ze allemaal niet.
De oudste vindt alleen lever niet lekker. Bij de konijnkarkassen van Lupa zit het orgaanstelsel er nog in, die moet ik er eerst uittrekken voordat madam eet. Doe ik dat niet, dan eet ze tot het orgaanstelsel en stopt daarna met eten.
Door wenche
Pip eet nog steeds alles wat ik haar voor zet... Gister een zwarte olijf laten vallen en zelfs dat at ze op...
Aan fruit lust ze tot nu toe alles... Groente hetzelfde, alle soorten vlees gaan erin...

DeeJay wil geen konijnenniertjes meer eten en loopt wat te miemelen met zijn lever... maar eet dat wel uiteindelijk op...

De duiven die ik van Monique gekregen had, gingen er niet in... Pip heeft alleen beide koppen opgegeten...
Door Roef & Hidde
zalmkop wordt hier beslist geweigerd,de rest wordt wel gegeten zelfs de haaskarkas die hij eerst niet bliefte wordt netjes op gegeten, nu hij weet dat hij de hele dag niks meer krijgt ;D
fazant en duif bestel ik maar niet als ik lees hoe de meeste honden dat niet hoeven.
Door annouschka
hier willen de 2 grote absoluut geen hele vissen of zalmkoppen, Ellis eet wel nog zalmsnijlingen maar Gaïko weigert alles van zalm op te eten, zelfs al meng ik een heel klein stukje tussen z'n snijlingen, hij haalt het er gewoon uit ::)
Ellis lust verder ook geen fazantkarkas.
Lever meng ik tussen de snijlingen en de groentenmix en dan eten ze dat wel op
Ivita daarentegen is een echte vuilbak, die eet echt alles ;D 
Door Alba
We zijn net toe (eindelijk) aan een nieuwe lading Herby-dingetjes en omdat Alba inmiddels wat groter is en we al wat meer vertrouwen hebben (wij als baasjes, Alba heeft nog nergens moeite mee gehad) hebben we nu allemaal nieuwe diersoorten. En eigenlijk eet ze alles! Ze krijgt nog steeds 2/3e Carnibest en 1/3e BARF (vleesbot voornamelijk) en zowel zij als wij zijn erg tevreden.

Op het moment staan de volgende dieren op de menu's: wilde eend (karkas), hert (nek), tamme eend (vleugel, nek, karkas), patrijs (boutjes), kwartel (heel), konijn (karkas, voorpoten, achterpoten), zalm (kop en graat), fazant (karkas), haas (rug, karkas, bout), parelhoen (karkas), schaap (pens). Verder heeft ze paard, kip, rund en geit al eens gegeten en dat lust ze ook.

Duif gaan we nog proberen, er ligt er nog 1 met veren en al in de diepvries.

Sardientjes en makreel (vers, uit blik is het natuurlijk geen probleem) is eigenlijk het enige wat ze niet wil eten, eerste keer makreel wel maar daarna was het klaar ???.
Door Cathelijn
Hier eten ze ook geen sardientjes en aangezien Jonas er van gaat kotsen, hoeft het van mij ook niet. Zalm eten ze wel.
Floor eet ook geen fazant, Jonas wel maar hij kijkt eerst of er niet wat anders is. Dus fazant bestel ik ook niet meer. Duif heb ik nog niet geprobeerd, maar ik vermoed dat ze geen fan zijn.
Door mini
billy eet geen kip (maakt niet uit wat het is, kipsmaak snoepjes, brok met kip, vlees uit blik waar kip in zit..alles met kip eet ie niet)
Ook ruw vlees (zoals Haaksbarf rollen) eet hij niet, vindt ie te grof.
Spiervlees en bot ook niet als ie erop moet kouwen. hij likt eraan en spuugt het uit soms zelfs alleen maar ruiken.

Carnibest puppy eet hij wel (is zeer fijn gemalen, dat eet ie dan weer wel)

Kyona eet echt ALLES, daar hoeft ik me geen zorgen ove rte maken.
Door Nadia
Tot nu toe eet Kain alles.. En met smaak.. :D
Maar zoveel heeft hij nog niet gehad..

Hij eet iig:
Konijnspiervlees
Lamspiervlees + pens
Sardienes
Kippennekken
Ei
Groenten
Kwark
Kippenvleugels
Kippenhart
Kippenmaag

CB Natuur
CB eend

Smuldier vlees compleet
Smuldier pens compleet

Dus gaat makkelijk tot nu toe
Door Bennie
Sinds Azul er is lijkt Kayla ineens alles te lusten. Als ze iets niet lusten dan leg ik het even in de droogmachine of smeer ik er kruidenmix van CB doorheen :).
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door