Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Eend fazant en haas heb ik nog geen ervaring mee. Hoe vaak heb je de rest al gegeven?
Hij is nu nog niet zo heel erg oud he....ik zou het in ieder geval niet te snel doen omdat hij zo jong is (maar dat zegt een onervaren barfer)

Je kunt het in mijn ogen beter rustig aan opbouwen voordat je dadelijk in de problemen komt omdat je zo graag van alles en nog wat wilt geven.
Gewoon kippennekken, kippen/kuikenbouten, eendennekken ect. Konijn (lijkt me vergelijkbaar met haas) heeft redelijk harde stukken bot aan de bout dus lijkt me niet geschikt als beginnersbot (nogmaals; zegt een onervaren barfer)

Ik begrijp je enthousiasme al te goed (wil ook van alles en nog wat) maar rustig aan!
Een keer een karkas (zonder orgaan) kan niet zo heel erg kwaad als de rest met kvv aangevuld word.
Een karkas met orgaan er in word als compleet gezien.
Hij heeft nu pas 2 sardientjes gehad en kippenvleugels weet ik niet meer.. Een aantal iig..
Maar ik zal het rustig gaan opbouwen..
Ik ga volgende week meebestellen met iemand bij Herby, dus zou wel graag al wat voor over een paar weken willen bestellen..

Ik meen dat mij gezegd is dat parelhoen karkas prima kan.. Ik weet niet hoeveel harder fazant is??
Maar ik ga gewoon rustig aan beginnen met wat nekjes + spiervlees en wat parelhoen karkas..
Ik ga wel nu bij markthal wat kwarteltjes bestellen.. Die mag hij ook al hebben en kan ik er een paar kopen.. Als ik bij Herby ga bestellen, wil ik natuurlijk een hele berg bestellen. Als hij ze niet eet, zou het zonde zijn als ik er een berg gekocht heb..

Wie weet er of de prijs van kwartel bij herby (1.20) per stuk of per kilo is???
Anders verkoop ik me straks!
Zo, ik ga het even over een andere boeg gooien.

Binnenkort ga ik samen met iemand bestellen bij Herby 

Ik heb een nieuw menu in elkaar geraaid wat een combinatie is van kvv en versvoeren.

Ik plaats nu 2 menu's
1 menu: wat ik wil aanhouden tot ik de bestelling binnenheb
2de menu na de bestelling.

Waarom een combinatie van kvv en vers? puur omdat ik het nog niet aandurf om volledig vers te voeren.

Kain is een amstaff pup van 16 weken. Krijgt 600 gram voer op een dag. Weegt nu 12 kilo. 5% voer
Wanneer hij zwaarder word laat ik het kvv zo, maar voer ik die dag extra aan met de nekken of wat er ook opstaat die dag. Hij krijgt 3 keer per dag eten, dus kan makkelijk 's ochtends de kvv en 's middags het vleesbot oid.

Menu 1 (tot aan de bestelling)

Maandag:
600gr CB Natuur
1ei

Dinsdag:
400gr CB Natuur
200gr sardientjes

Woensdag:
400gr Smuldier vlees compleet
200gr dibo mix lamsvlees + pens

Donderdag:
400/500 gr kwartel
200/100 gr konijn spiervlees

Vrijdag:
500gr CB Eend
100 gr kippennek

Zaterdag:
400gr smuldier pens compleet
200 gr kippenvleugel
50gr kwark

Zondag
400gr smuldier vlees compleet
200gr konijnenrug

Menu 2 (na de bestelling)

Maandag:
600gr CB Natuur
1 ei

Dinsdag:
400 gr parelhoen
200 gr dibo mix lamsvlees + penz

Woensdag:
400gr Smuldier vlees compleet
200 gr eendennek

Donderdag:
400/500 gr kwartel
200/100 gr konijn spiervlees

Vrijdag:
500 gr CB Eend
100 gr Sardientjes

Zaterdag:
400 gr smuldier pens compleet
200 gr runderstrot
50 gr kwark

Zondag:
Konijnkarkas (geen flauw idee hoeveel ze wegen)
Paardenspiervlees (vul ik aan tot 600 gr)

Ik ben benieuwd.. Langzaam hoop ik zo om te stappen naar volledig vers te voeren
Als nog niet zo lang barf'er vind ik het een heel mooi menu. Voor de bestelling 5 verschillende diersoorten + vis en na de bestelling 7 verschillende diersoorten +vis. Ruim boven de aangegeven 4 per week dus.

Ik weet niet of je berekeningen hebt gemaakt en ik heb het niet nageteld, maar ik zou er persoonlijk voor kiezen om de barfpercentages proberen aan te houden in je menu. Dus 50% vleesbot, 20%spiervlees, 10-15% orgaan en 5-10%groente van het te geven gewicht.
Je zit, even geteld aan 900gr barf per week (zonder de sardientjes), daar van zou ik dus 450 vleesbot geven, 180gr vlees, 90-135gr orgaan en 45-90gram groente. Om er voor te zorgen dat je het toch compleet houd, en niet alles uit balans trekt.

Als je maar een klein gedeelte barft zijn de percentages niet zo boeiend maar persoonlijk vind ik dat als je de helft doet je er wel rekening mee moet houden.
Ik zat idd op 45% vleesbot en 30% spiervlees.

Ik moet eerijk bekennen dat ik in de menu's niet veel heb gerekend, aangezien ik ook veel kvv voer.
Mij is verteld geworden als je zoveel kvv voert je amper orgaan hoeft bij te voeren.
Er gaat so wie so weer wat veranderen, namenlijk op de zondag (menu 1) dat word konijnenrug ipv smuldier.. Wellicht dat ik dan wat kippenhartjes en maagjes bij zal voeren..

Ik ga morgen eens de % uitrekenen.
Ik lees hier en daar dat hondjes wat dunne ontlasting krijgen van runderstrot..
Wellicht dat ik dat dan wissel met het konijnenvlees op donderdag?? Anders krijgt hij de strot op een dag met pens.. Ik dacht dat in runderstrot ook bot zat?? Dit klopt dus niet??
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door