geer schreef:
Nou ja, zo gek is het natuurlijk niet... Ik heb nu wel ruim drie jaar lang die pillen gevoerd a 1 gulden per dag...da's 365 keer 3...hmmmm... Goed, het laatste jaar gaf ik ze om de dag, da's dus 182... Twee keer 365 plus 182... Toch bijna duizend Gulden! (en ik ben ook student
) En als de DA meteen tegen mij had gezegd "over op vers", dan had hij helemaal niets gevangen...
Ik snap dat dierenartsen geld verdienen aan zieke dieren, tuurlijk. Alleen, hun 'afkeer' van vers kan toch niet alleen een geldkwestie zijn...? Je wordt toch dierenarts omdat je dol bent op dieren? Vroeger was het mijn grootste wens om dierenarts te worden. Dat was toch echt uit liefde... En als ik er als dierenarts achter zou komen dat dieren het op vers veel beter doen, dan zou ik dat gaan aanraden. Eventueel kun je het als dierenarts zelfs zelf gaan verkopen, doen ze nu ook met Hill's en ander duur speciaalvoer...
Toen ik vanmorgen bij de dierenarts was en de assistente aan me vroeg hoe het met 't spul ging, zei ik dat het heel goed ging. Toen hadden we 't even over Lurch. Die had in haar eerste levensjaar nogal eens pech. Ik denk dat ik gemiddeld 1 keer per maand bij de DA zat. Toen zei ik tegen de assistente: "Het gaat nu heel goed, ze heeft nooit meer wat." Haar antwoord: "Dat hebben we het liefst, hoor!". Maar ja, als dat met alle honden zo was, dan konden ze de zaak natuurlijk wel opdoeken... Ze kunnen vast niet leven van injecties, castraties, sterilisaties e.d. En toch; een huisarts heeft toch ook het liefst dat zijn patiënten gezond zijn...?
Ik zou best eens willen weten wat een dierenarts nu eigenlijk overhoudt aan de verkoop van medicijnen...