Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

sien heeft ot aangestoken  :(

ot lag vanochtend best zielig in haar bedje en kokt nu ook een beetje en ze zit zielig in elkaar.
als het goed is, heb ik nog wat pilletjes tolfedine van siens kippenpoot liggen. zo eens de spoedkliniek bellen of ot die mag hebben om het weekend door te komen.
de assistente van de spoedkliniek gaf een negatief advies om ot de tolfedine te geven. ze vonden dat ik maar een afspraak moest maken en langskomen. ot is al zo'n bange poepert, dus dat doe ik echt alleen in noodgevallen. helemaal omdat ik nu geen vervoer heb en dan met het OV moet.

ot heeft net 2 kuikenhoofden gegeten en ik ben een half tartaartje voor haar voor straks aan het ontdooien.
ik hoop dat het dit weekend niet slechter wordt dan dit en dan maandag naar de eigen dokter.
Door koekje
er werd iets gekwaakt over grotere aanslag op de nieren. daar zit iets in natuurlijk.
ik ga er alleen maar vanuit dat mensen denken dat ik bijzonder simpel ben. dat zou ik wellicht ook doen als ik zo'n assistente was. volgens mij kom ik aan de telefoon ook niet overdreven intelligent over meestal.

ik heb geprobeerd de thermometer in ots kont te doen, wel eerst vaseline op de punt gedaan.
ze vond dat echt niet leuk en werd paling en murwde zich los. ze wilde piepen en miauwen, maar het klonk erg schor  :(
Door spreeuwtje
in je eentje is dat ook bijna niet te doen joh..
hoest met sien nu?
ik denk dat, nu je vrijwel zeker weet wat het is.. het gewoon aan moet kijken..
misschien willen de dames wel een koud ijsje?
Door ibbi
ik had 'r denk gewoon een tolfidine gegeven als ze zoveel keelpijn heeft. alsof je iedere week dozen vol van die troep erin gooit - die ene keer....
beterschap gewenst voor ze!
Door koekje
ot krijgt zo tartaar (in de hoop dat ze het opeet) en daarna een pilletje tolfedine. ik geef haar maar 1, zodat ze zich iets minder ziek voelt en hopelijk vanavond beter eet.
ze vindt zelf niet dat ze doodgaat (itt sien vorige week), maar ze is wel duidelijk ziek.

sien is duidelijk aan de beterende hand. ze is actiever en de grommer en blazer doet t weer een beetje. normaal 'praten' is nog niet helemaal op normaal volume en geluid.
Door spreeuwtje
ik denk dat jejezelf ellende moet besparen.. (en ot ook) en lekker de d.a met iemand anders zijn/haar centjes moet laten verdienen..
met sien begreep ik dat heel goed.. er zat risico aan..
maar nu weet je wat t is..

noezels kreeg ook 2 of 3x per week een tolfedine hoor.. toen ze erg met haar blaasontsteking zat..
noez leeft nog en al haar waardes zijn nog niet zo lang geleden gecheck..
die waren prima..  8)
Door koekje
ik twijfelde heel erg en heb dorothea om advies gevraagd. zij zei dat het gewoon kon, ook in die dosering.
ik had zelf al de bijsluiter gegoogeld, maar daar werd ik niet veel wijzer van of ik er ot 1 kon geven.

ik hecht meer waarde aan dorothea's oordeel (dies dokter en weet wellicht dat ik mn katten niet zo maar volpomp met gif/dope) dan aan dat van een telefoonassistent van de spoedkliniek.

het pilletje heeft ot wel duidelijk geholpen. ze werd vrij snel wat actiever en minder zielig en ze heeft uit zichzelf redelijk (nog steeds weinig, maar das logisch) gegeten. ot is een stuk moeilijker om te verleiden tot eten. ze is geen vreetschuur zoals haar dikke rode zus en eet bv ook geen blik. brokjes allicht wel, maar dat wil ik niet.
gelukkig had ik vlak voordat sien ziek werd al een pak tartaar gehaald. handig om mee te dwangvoederen (mocht het zo ver komen) en ot vindt het sowieso erg lekker. en de indringer een stuk minder.
Door koekje
ik denk dat ik dat maandag wel wil doen. ze slikt veel en hoest ook af en toe even.
ik wil het toch laten zien. mn eigen DA weet dat ik niet zo van onnodig AB er in proppen ben. ik wil ook dat er naar haar longen geluisterd wordt en temp opgemeten.
Door spreeuwtje
is idd dan wel een geruststelling..
of misschien even bellen..
je weet tenslotte wat sien mankeerd.. en dat t besmettelijk zou kunnen zijn..
dat bespaart ot een ritje d.a. en een hoop stress.. en jou je centjes.. :shy:
daar dacht ik eigenlijk aan..
Door Too
Jakkes Koek, denk je er vanaf te zijn ...komt nr 2
Als ze door de tolfedine iig blijft eten en drinken heb je al een boel gewonnen.
Hoop voor jullie allebei dat 'transport' niet nodig is

Hier eentje die al een week [droog] niest...  soms zo hard en lang dat ze met de poot omhoog en tong naar buiten van de leuning af kukelt, ik hoop nog steeds t met echinacea op te kunnen lossen.
Door flin
ochosj,
2 schorre kneuters...

hoe moet dat nu met 't voor 't raam zingen naar potentiële indringers?

sterkte met de ziekenboeg!
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door