Want vandaag lag de oproepkaart voor de kennelhoestenting in de bus.
Ik heb het er uitgebreid met Heidi over gehad en we denken dat we de honden liever niet meer willen laten enten, behalve tegen parvo en hondenziekte.
Even een situatieschets:
Sunday, duitse staande kruising van 5 en een half, totnogtoe alle entingen gehad. 1 keer kennelhoestbesmetting 10 weken na de enting.
Bowie, beagle, bijna 3, totnogtoe alle entingen gehad, 1 keer kennelhoest gehad (weet niet of hij toen geent was of niet, toen kende ik Heidi nog niet) hij is hier toe behoorlijk ziek van geweest zegt ze.
Ik heb alle voors en tegens op een rijtje gezet, en wil misschien minder gaan enten. Zowiezo de kennelhoest afschaffen, omdat de kans dat je hond toch nog kennelhoest krijgt aardig groot is.
Nu komen de maren (oh soms kan ik zoooo onzeker zijn)
Maar:
Wat nou als de honden toch ziek worden, dan word je toch door je dierenarts en alle hondenliefhebbers uit je stad en omgeving te schande gemaak??
Maar:
Hoe zit het met de verzekering (moet ff de polis erbij zoeken) want ik kan me voorstellen dat zij me vriendelijk doch dringend de deur wijzen als mijn ongeente hond ziek wordt
Maar:
Hoe gaat het op de hondenvereniging waar we trainen?
Ik ben gewoon enorm bang dat het toch misgaat, ik weet wel dat je alleen kunt stoppen met enten tegen ziekte die niet gevaarlijk zijn (4 criteria, weet ze niet uit mijn hoofd) maar ik zou me wel een enorme knurft voelen als de honden toch ziek worden........
...............en hoe leg je dat dan uit aan je DA?
Ben ook niet zo assertief dat ik die discussie met hem durf aan te gaan (hoewel het een heel aardige man is hoor, maar ben zelf al zo vreselijk onzeker, hoe moet ik dan een ander overtuigen?)
Dus HEEEEEEEEEEEEEEEELP wie geeft ons een steuntje in de rug???
Fenks
Femke en Heidi