Nou... het is niet gelukt
Ze deed het aardig goed in de auto.. wel mauwen, maar ze lag er op zich redelijk rustig bij.
Toen ze eindelijk handelbaar was bij de DA (alsnog doodsbang) heeft hij haar kunnen wegen op iets meer dan 3 kg en haar hartje geluisterd. Hij liet het mij ook horen, hij was iets boven de 240 maar gezien de stress op dat moment was het wel sowieso te hoog, maar nog redelijk te verklaren. Ik had mij laatst overigens verrekend toen ik het had gemeten.. ik meette in 15 sec. ca. 42 en dat maal 4 is bijna 170 wat dus nog meevalt (was in rustige situatie op de bank). Iig... je hoort dat haar hartje niet "strak" klopt... er zit dus idd een behoorlijke ruis in, wat volgens hem inhoudt dat het lekt en daardoor kan het zijn dat het bloed niet alleen de goede kant op gaat, waardoor je kans op bloedpropjes dus vergroten en hij geeft ook aan dat het vaak zo is dat klachten van nieren en hart met elkaar te maken hebben (dat had haar zusje dus uiteindelijk ook en nog een slechte lever, die was een dag voor overlijden verlamd aan de achterkant wat achteraf een bloedprop in de aorta bleek te zijn bij de splitsing naar de benen...).
Verder waren Nicky's neus en oogleden toch nog te "wit" (en ze zijn al rozer dan ze waren paar weken terug) oogjes lagen wat diep vond hij.
Toen kwam het scheren om vervolgens bloed af te nemen in de halsslagader... ze begon al te beven helemaal van het geluid van het scheerapp. heel zielig..
de assistente hield haar vast en het leek "goed" te gaan. Maar er kwam geen bloed

nog een keer geprikt en weer geen bloed. Op gegeven moment maakte madam een sprong en vloog weg, gelukkig trok ze eerst terug en dus de naalt eruit ipv opzij. Was nog een gevaarlijk moment ook, omdat hij in haar halsslagader zat net... bleek dat hij juist NET op dat moment goed in de ader zat en er net wat bloed aankwam en dat voelde ze waarschijnlijk en deed haar pijn, vandaar de schrikreactie. Daardoor heb ik nu een andere afspraak moeten maken voor dinsdagochtend 8 uur!

. Dan gaat ze onder lichte narcose, zodat ze alsnog het bloed kunnen prikken en dan wordt gelijk de bloeddruk gemeten.
Hij wilde eigenlijk ook dan gelijk een echo doen van haar hart, maar ik weet niet hoe als ik eerlijk ben... want dat kost nog eens 95 euro extra... bovenop de 35 van nu en de 140 voor het bloed prikken en meten en dan nog een klein beetje daarbij op voor de narcose... Dan kom ik straks alsnog rond de 300 euro uit en ik weet niet meer waar ik het van moet doen ...
Ik heb dus maar aangegeven dat ik niet weet of de echo gaat lukken, dus die is onder voorbehoud. Hoewel ik het wel erg graag wil om te weten wat de conditie nu echt is van haar hartje ook..
Al met al weet ik nog niet veel meer nu nog...

alleen de bevestiging dat haar hartje waarschijnlijk lekt (omdat er behoorlijke ruis te horen is) en wat ze weegt en dat ze er niet goed uitziet (toch nog te mager, witte neus/oogleden enz..)
snif... Ik mocht haar iig carnibest blijven geven (ze moet sowieso blijven eten nu)
Op naar dinsdag dus...