Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Ivonne
het is lullig maar het wordt vaker over het hoofd gezien doordat men "vergeet" de schuifladegreep toe te passen. Als dat gedaan wordt weet je bijna 100% zeker dat de banden kapot zijn want een normale knie kan die beweging niet maken. De meesten trekken de poot alleen maar (hoog) naar achteren en opzij maar niet de knie apart even heen-en-weerbewegen.

Het herstel zal waarschijnlijk best sneller kunnen dan die zes maanden die het Bas gekost heeft maar een termijn van drie maanden is niet raar en "volgens het boekje"; alles wat ie sneller doet is mooi meegenomen. Een goede revalidatie is essentieel.
Door ine
Bij de eigen da liet Joop het wel toe om te voelen, maar hield hij altijd de spieren heel erg gespannen.
Maar met de klachten ben ik ook ergens anders geweest en daar was ik in maart klaar, want hij liep zo mooi! :-X
Toen was ik al stomverbaasd! Maar ben gewoon verder gegaan.
We zullen morgen eens even bellen en het melden!
Ik weet de reactie al! :-X :-X
Door Mariska
Hoi Ine

Waardeloos dat het niet goed gaat met Joop. Gelukkig weet je nu wel wat er aan de hand is en kunnen ze aan zijn herstel gaan werken. En dat rustig houden..tsja..inderdaad erg lastig. Ik weet wat het is..heb mijn Max ook maanden aan de lijn moeten houden van Crama. Alles is uiteindelijk goedgekomen maar Max en Joop lijken een beetje op elkaar..allebei knettergek!!! Mijn armen zijn in die maanden een stukje langer geworden ;D. Heel veel succes meid! Dikke knuffel voor de jongens en de meiden! :-*
Door chooky
Heel veel sterkte Ine, de volgende maanden :-\ :-*
Ik heb eens op een email-lijst (of de nederlandse clickerlijst of de positief met honden lijst) allemaal tips gelezen hoe een hond die absolute rust moet hebben, beziggehouden kan worden met allerlei spelletjes en zo. Zal ik eens voor je kijken?
Door ine
Eva, alles is welkom, want Joop is een echte DOE-hond, dus ik zie hem eigenlijk korte plasrondes doen en veel in de bench liggen! :'(
Alles om hem bezig te houden is welkom dus!

Zag net in de bib het stuk van de voetbalknie, dat is dus op Joop geschreven. :-X

Allemaal bedankt voor de lieve woorden en alle knuffels worden doorgegeven.
Door Truus
Goh Ine, die Joop is wel een keiharde zeg. Zijn pijngrens ligt erg hoog en hoe had jij dat nou kunnen weten maar goed, je weet nu wat de oorzaak is en dit is niet leuk :-\.
Heel veel sterkte meisie en een knuffel voor Joop :-*
Door ine
chooky schreef: Ik heb je een mailtje gestuurd :D
Wauws, Eva, das echt gaaf!
Heel hartelijk dank voor jouw uitgebreide mail! :-* :-* :-*
Ik zal hem zeker gebruiken en al van de week beginnen met dingen aanleren! ;) ;D ;D ;D
Door tieneke
Ik zal aan Jopie denken volgende week :-*
Gelukkig weet je nu dat er echt iets is,
je gevoel was dus helemaal goed ;)
Sterkte,en misschien kan Joop zich uitleven op Bp ;D
Door oebaya
Gelukkig dat je er eindelijk achter bent wat Joop mankeert, zodat er iets aan gedaan kan worden. Maar het is wel l*llig, dat na alles wat jij afgelopen hebt om een oorzaak te vinden van Joop's manken, je pas zo laat eindelijk iemand vindt die het wel ontdekt.
Maar we gaan er vanuit, dat Joop na de operatie weer helemaal opknapt en de revalidatie-periode zal je ook wel doorkomen.
Brandt lekker wat essentiële olieën van Marjolein en Lavendel, dat maakt rustig. Begin er maar vast mee, want het duurt even voor het werkt. En is hij erg druk, wat valeriaan druppels door het eten (die van de Etos zijn goed en niet duur).
En als je dan nog hersengymnastiek met hem doet, heb je aan het eind niet alleen weer een hond die goed loopt, maar ook nog een hele geleerde.
Sterkte.
gr.
Nicolette
Door Eidos
Jeetje zeg!! dat heeft even een halve eeuw geduurt voordat ze erachter kwamen wat er aan de hand is ... :-\

Maar goed.. je weet nu in ieder geval wAt er mankeert en dat kan goed verholpen worden gelukkig !!

Geef joop een dikke knuffel van mij!! Ik zal zeker aan jullie denken de 30e :-*
Door gertie
Eindelijk wordt die arme Joop de 30e geholpen aan iets waar hij al telang last van heeft. Zo zie je maar weer dat je uit moet gaan van je eigen gevoel. Ine veel sterkte de komende revalidatie tijd. :-*
Door ine
We zijn thuis, Joop ligt nog in de auto, die slaapt nog, mijn man zit er op een tuinstoel bij! ;)
De operatie is geslaagd. De kniebanden waren finaal afgescheurd, de meniscus dubbelgeklapt.
Er is niet vast te stellen, of dit al langer het euvel was, dus ik kan niets ondernemen richting Dorit.
Misschien maar goed ook, want dat geeft alleen maar meer stress. Hij is nu geopereerd en we gaan ons nu inzetten voor een goed herstel.
Eerst maar wakker worden en binnen krijgen! ;)
Door Nitus
Beterschap en sterkte met de patiënt :D, en hopelijk knapt ie snel weer op. Hij zal alleen de eerste tijd wel rustig gehouden moeten worden, dat is altijd het moeilijste onderdeel vind ik ;). Maar zie hem eerst maar eens binnen te krijgen ;) ;D
Door Ivonne
ach gossie; van Bas staat er een foto op Barfclub na een kniebandoperatie... ziet Joop er ook zo uit?

Ik denk dat het op zich gunstig is dat men niet kan zien of het al langer kapot was bij Bas was dat wel zichtbaar door de arthrosevorming.

Heb je alle tips en trucs bij de hand? Geef Joop een hele grote knuffel van me en Bas wenst hem een heel snel maar goed herstel!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door