Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Lefki&Amy
[quote="sylvia"]
Vuile pens wordt leeg gekiept dus niet vol met ongeboren mest aangeboden.

[/quote]
Is dat zo???
Ik had laatst een schapenpens en dat was gewoon een mega zak vol half verteerd gras...lekker dat ie het vond!!!  :D
Door sylvia
[quote="yuki13"]
Is dat zo???
Ik had laatst een schapenpens en dat was gewoon een mega zak vol half verteerd gras...lekker dat ie het vond!!!  :D
[/quote]

En dat vind je een toevoeging?
Door M.P
maar waarom zeggen dan mensen zoals lonsdale en ......  dat boekmaag word gegeven aan honden en zelfs darmen van een kip of zo , wat is het nut nu van darmen.
dit zijn toch de experts zogezegd, waarom is dat voor hun wel goed....

groetjes
Door sylvia
[quote="M.P"]
maar waarom zeggen dan mensen zoals lonsdale en ......  dat boekmaag word gegeven aan honden en zelfs darmen van een kip of zo , wat is het nut nu van darmen.
dit zijn toch de experts zogezegd, waarom is dat voor hun wel goed....

groetjes
[/quote]

Maag is wel goed  de inhoud is niet zodanig van belang dat je dat in een pakje moet stoppen en kopen.

Als je prooidieren voert voer je ook alles wat er in dat dier aanwezig is, alleen heb ik een hond nog nooit een schaap of koe in zijn geheel zien opeten. Wolven schudden de maag ook eerst leeg zodat het meeste in iedergeval weg is. Buiten dat als je weet wat de meeste stal dieren eten zeker de periode voor ze naar de slacht gaan ...dat wil je niet aan je dieren geven.

En experts...tja ik ga er van uit dat ik zelf ook wel een aardige expert ben...ik vind geen ene expert helemaal  100% volgbaar , ik pik van alles wat ik logisch vind. Er zijn experts die granen in hun dieet hebben zitten daar ben ik helemaal niet voor, ik zal dat dus ook niet volgen. En als een "expert" verzint dat ongeboren mest voeren goed is dan moet die expert dat lekker doen. Ik  ben een andere mening toegedaan.
Laatst gewijzigd door sylvia op ma 17 aug 2009, 16:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Door M.P
tja , volgens sommige is de inhoud wel belangrijk en volgens andere weer niet
je eigen gevoel volgen zeker

groetjes
Door Suzanne
[quote="sylvia"]
Kort gezegd ...ja je hebt iets nutteloos toegevoegd. Als hij het lekker vond dan is dat het enige nuttige ervan.
[/quote]

eh... oh ;-)
Nou, Dan maar nutteloos ;-)

(Goed om te weten, daar niet van)

Suzanne
Door sylvia
[quote="Suzanne"]

eh... oh ;-)
Nou, Dan maar nutteloos ;-)

(Goed om te weten, daar niet van)

Suzanne
[/quote]

;D Ja ik zou er ook niet van wakker gaan liggen hoor
Door Suzanne
Nee, wakker liggen was ik niet van plan, maar het is dus toch weer zo'n geval van "de ene zegt dit, de andere dat".
Ik weet niet meer waar ik het voor het eerst hoorde, lang voor Guinnie, en er is mij altijd bijgebleven dat het goed zou zijn als de hond ff wat diarhee had ofzo, dus als even het stelsel een klein zetje moest hebben.

Weer wat geleerd dus...

Suzanne
Door inni
[quote="Suzanne"]
Nee, wakker liggen was ik niet van plan, maar het is dus toch weer zo'n geval van "de ene zegt dit, de andere dat".
Ik weet niet meer waar ik het voor het eerst hoorde, lang voor Guinnie, en er is mij altijd bijgebleven dat het goed zou zijn als de hond ff wat diarhee had ofzo, dus als even het stelsel een klein zetje moest hebben.

Weer wat geleerd dus...

Suzanne
[/quote]

;)
Wat bij 't ene dier diarree tegengaat, veroorzaakt 't ook vaak bij 't ander (bij mensen net zo trouwens).Een medicijn tegen diarree brengt ook geen voedingstoffen bij als 't dus op deze manier kan vind ik 't mooi meegenomen. Ik weet nu natuurlijk nog niet of 't bij Berre echt werkt maar hij heeft er ondanks z'n krakkemikkige darmen geen last van dus blijft hij 't 's avonds na z'n eten krijgen. Over een tijdje zien we wel. ;)
Door sylvia
[quote="inni"]
;)
Wat bij 't ene dier diarree tegengaat, veroorzaakt 't ook vaak bij 't ander (bij mensen net zo trouwens).Een medicijn tegen diarree brengt ook geen voedingstoffen bij als 't dus op deze manier kan vind ik 't mooi meegenomen. Ik weet nu natuurlijk nog niet of 't bij Berre echt werkt maar hij heeft er ondanks z'n krakkemikkige darmen geen last van dus blijft hij 't 's avonds na z'n eten krijgen. Over een tijdje zien we wel. ;)
[/quote]

Ik zou dan toch liever voor de okugest gaan en probiotica capsules, want je weet nooit wat er in die ongeboren mest zit. Maar dat ben ik.
Door inni
Nog even een update over Berre...... Het gaat nog steeds goed, inmiddels eet hij 5 weken alleen kvv en heeft geen problemen meer gehad, geen diarree en een eetlust!!!  :o  :)  Dat zagen we bij hem nog nooit, zodra hij hoort dat ik z'n eten uit de koelkast haal, legt hij zich in de keuken achter m'n voeten, z'n neusje begint te wiebelen zodra te potjes opengaan en hij loopt me achterna als ik z'n bakje op z'n etensplaats ga zetten. Kopje naar beneden en maar smakken. Vroeger ging er met véél moeite 20gr-20gr-30gr in en nu heeft hij na 35gr-35gr-45gr nog zin en komt met z'n natte snoet tegen m'n benen bedelen. Hij krijgt nu lam (bandit) en eend (haaksbarf en CB) en af en toe wat geit bijgevoegd (maar dat gaat niet zo goed), en wildmix (maar dan kijkt hij wel 's om van "????wat een raar spul zit er nu tussen". Nog wat meer variatie en met de hoop dat z'n lichaam 't goed blijft doen zien we 't nu wel weer zitten.
Ik ben allesinds erg blij met de info die ik hier kon en kan vinden, dus voor iedereen hier een dikke mercie ! :) ;)
Door inni
Ik had beter m'n mond gehouden, 't is weer mis. Gisteren had hij minder eetlust, vanmorgen wou hij niet eten, z'n darmen borrelden en deze voomiddag had hij diarree ( de eerste drolletjes waren perfect maar dan kwam er een gele schuimende brij overheen). 'k Heb 't in een potje gedaan en naar de DA gebracht, vanavond mag ik bellen voor een eerste uitslag, vrijdag zou de rest van de resultaten er zijn. Pfff zeg das weer een domper. :(  Na z'n diarree schoot hij wel als een pijl uit een boog naar z'n kommetje en sloeberde de helft snel naar binnen, vanmiddag ging er met lange tanden een helft in en verder ligt hij te slapen.
Door inni
De testen op vertering en parasieten waren negatief, de uitslagen van de kweekjes heb ik pas vanavond. Inmiddels is hij nog altijd maar sloom en eet veel minder en met lange tanden, wel geen diarre meer.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door