Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Lizzy
OK, dus als ik het goed begrijp, geef je hem gekookt vlees omdat hij rauw vlees niet verdraagt? En ga je het nu toch nog een keer proberen?
Door inni
[quote="Lizzy"]
Het is mij niet helemaal duidelijk waarom je hond paard en wild krijgt. Is Berre allergisch voor andere vleessoorten? Want zowel paard en wild zijn nou niet de gemakkelijkste diersoorten. Qua lekker. Veel honden vinden beide helemaaaaaaal niet lekker. Kun je niet Bibi natuurmix geven? Dat bevat ruim vuile pens en wordt gemiddeld goed door honden gegeten. Of een andere smaak Haaks.  
Het is inderdaad heel normaal dat honden gal gaan overgeven van een lege maag. Dat is ook niet iets waarvan je gestresst hoeft te raken hoor!
Heb je wel eens geprobeerd, om Berre, als hij zo misselijk is een geplet Okugest tabletje van VSM in zijn bek te gooien? Dat lijkt me namelijk een goed idee!
Ik heb het topic gelezen maar mij is niet geheel duidelijk waarom je Fytomix wilt geven?
[/quote]

Toen 't met Berre echt fout dreigde te lopen (We hadden toen een heel assortiment van brok en blik geprobeerd en 't was elke keer weer mis),was de raad van m'n DA "geef hem dan maar gekookt paardevlees met pasta" en Berre at ervan en kwam er een weer bovenop. 't Is pas nadien dat ik me begon vragen te stellen bij zo'n eenzijdige voeding en info ging zoeken, eerst via DA dan in dierenzaken en later via 't internet. De pasta ging snel aan de kant en tusssen de rijst vist Berre z'n vlees uit, dan ben ik overgegaan op 't lichtjes bakken van 't vlees en de gepofte rijst van Kellhogs omdat ik vermoedde dat 't wel 's aan de gluten kon ligggen.
De tabletjes van okugest zijn hier volgens m'n apotheker onder de naam Okoubaka, die heb ik hem éénmaal gegeven (maar dat lijkt me ook maar een noodoplossing) net als de Priméran en alle andere antibraakmiddelen die hem ooit zijn voorgeschreven.
Kip heb ik ooit ook geprobeerd, gekookt en rauw maar daarvan kreeg hij ook weer diarree.
Door inni
[quote="Lizzy"]
OK, dus als ik het goed begrijp, geef je hem gekookt vlees omdat hij rauw vlees niet verdraagt? En ga je het nu toch nog een keer proberen?
[/quote]

Jazeker, omdat ALLEEN gaar vlees toch geen hondenvoeding is, en de problemen er toch niet helemaal door wegblijven.
Door Lizzy
Aha. Okugest kun je overigens rustig geven hoor. En wat jij gebruikt is dus iets anders dan Okugest. In Okugest zit onder andere Okoubaka. Dat vormt in ingredient. Maar in Okugest zit meer. Namelijk: Okoubaka aubrevillei D3 50 mg, Arsenicum album D12 25 mg, Carbo vegetabilis D6 25 mg, Croton tiglium D6 25 mg, Veratrum album D12 25 mg. Het kan je hond gewoon door de misselijkheid helpen.

Maar je wilt zijn darmen dus weer in de plooi krijgen en daarom geef je hem Fytomix. Tja. Ik vind het ook ongeboren stront. Het enige voordeel dat Fytomix heeft is dat het probiotica bevat. Maar ja gut, dat kun je dus ook uit een capsule halen.... Want weet je wat mijn grote probleem is met Fytomix? Je hebt geen flets idee wat die schapen te eten hebben gekregen. Die krijgen dagen voor de slacht mogelijk wel eens alleen wat kuilgras te vreten. En dat sta jij dan bij je hond naar binnen te gooien.... Ik heb er niks mee, dat zeg ik je eerlijk.

Wat ik zou doen is zelf gaan samenstellen. Maar, ik weet niet of jij dat een optie vindt? Als je persee KVV wilt voeren: ik zou Berre dan overzetten op bijvoorbeeld Bibi Natuurmix. Dat vinden de meeste honden heerlijk, dat bevat pens en dat bevat ook probiotica. Ik zou hem langzaam overschakelen. Volgens deze methode:

Het KVV overgiet je 1 of 2 dagen met gekookt water. Daarna ga je 1 kwart rauw geven en 3 kwart overgieten met gekookt water. Dan ga je de helft rauw geven en de andere helft met gekookt water. Dan ga je drie kwart rauw geven en het resterende kwart met gekookt water. Dan ga je het versvlees helemaal rauw geven. Geef de voeding wel op kamertemperatuur! Honden met een gevoelig spijsverteringssysteem hebben vaak problemen met koud voedsel.

Het omschakelings-proces kan goed ondersteunt worden door het toedienen van probiotica. Dat zijn goede bacterieën die de darmflora versterken. Gooi de probiotica nooit bij het voer wanneer je er net gekookt water over heen hebt gegooid. Dat doodt namelijk direct weer deze goede bacterieën!

Als hij goed reageert op de Bibi, kun je langzaam ook andere merken gaan proberen. Daar meng je dan een beetje van met de Bibi. En dan kijk je even hoe het gaat. Ik schrijf overigens Bibi maar je kunt ieder willekeurig ander merk proberen waar en vuile pens in zit en liefst gemalen bot in zit als calcium leverancier. En het mooiste zou nog zijn als er geen rijst of andere granen in zit.
Door sylvia
Ik zou ook gaan voor zelf samenstellen dan kun je een heel aangepast menu maken waar hij het wel goed opdoet.
Door Binno
[quote="Lizzy"]
Aha. Okugest kun je overigens rustig geven hoor. En wat jij gebruikt is dus iets anders dan Okugest. In Okugest zit onder andere Okoubaka. Dat vormt in ingredient. Maar in Okugest zit meer. Namelijk: Okoubaka aubrevillei D3 50 mg, Arsenicum album D12 25 mg, Carbo vegetabilis D6 25 mg, Croton tiglium D6 25 mg, Veratrum album D12 25 mg. Het kan je hond gewoon door de misselijkheid helpen.

[/quote]
in België wordt Okugest van VSM verkocht onder de naam Okoubaka complex, ook van VSM dus, waarom ze het persé ingewikkeld willen maken geen idee, maar goed
http://www.vsm.be/nl/index.php/componen ... =view  ;)

ik heb het standaard in huis, en vind het zowel voor mezelf als voor de honden superspul :)
Door inni
[quote="Binno"]
in België wordt Okugest van VSM verkocht onder de naam Okoubaka complex, ook van VSM dus, waarom ze het persé ingewikkeld willen maken geen idee, maar goed
http://www.vsm.be/nl/index.php/componen ... =view  ;)

ik heb het standaard in huis, en vind het zowel voor mezelf als voor de honden superspul :)
[/quote]

Oef, dus toch 't juiste. 'k Kan misschien beter in Nederland gaan winkelen, hier is de keuze blijkbaar veel beperkter (en dan gaat 't alleen nog maar over medicijnen(?) en hondenvoer ;D en als je dan iets moet hebben is 't eerst te bestellen. ;)
Door inni
[quote="Lizzy"]

Maar je wilt zijn darmen dus weer in de plooi krijgen en daarom geef je hem Fytomix. Tja. Ik vind het ook ongeboren stront. Het enige voordeel dat Fytomix heeft is dat het probiotica bevat. Maar ja gut, dat kun je dus ook uit een capsule halen.... Want weet je wat mijn grote probleem is met Fytomix? Je hebt geen flets idee wat die schapen te eten hebben gekregen. Die krijgen dagen voor de slacht mogelijk wel eens alleen wat kuilgras te vreten. En dat sta jij dan bij je hond naar binnen te gooien.... Ik heb er niks mee, dat zeg ik je eerlijk.

Wat ik zou doen is zelf gaan samenstellen. Maar, ik weet niet of jij dat een optie vindt? Als je persee KVV wilt voeren: ik zou Berre dan overzetten op bijvoorbeeld Bibi Natuurmix. Dat vinden de meeste honden heerlijk, dat bevat pens en dat bevat ook probiotica. Ik zou hem langzaam overschakelen. Volgens deze methode:

Het KVV overgiet je 1 of 2 dagen met gekookt water. Daarna ga je 1 kwart rauw geven en 3 kwart overgieten met gekookt water. Dan ga je de helft rauw geven en de andere helft met gekookt water. Dan ga je drie kwart rauw geven en het resterende kwart met gekookt water. Dan ga je het versvlees helemaal rauw geven. Geef de voeding wel op kamertemperatuur! Honden met een gevoelig spijsverteringssysteem hebben vaak problemen met koud voedsel.

Het omschakelings-proces kan goed ondersteunt worden door het toedienen van probiotica. Dat zijn goede bacterieën die de darmflora versterken. Gooi de probiotica nooit bij het voer wanneer je er net gekookt water over heen hebt gegooid. Dat doodt namelijk direct weer deze goede bacterieën!

Als hij goed reageert op de Bibi, kun je langzaam ook andere merken gaan proberen. Daar meng je dan een beetje van met de Bibi. En dan kijk je even hoe het gaat. Ik schrijf overigens Bibi maar je kunt ieder willekeurig ander merk proberen waar en vuile pens in zit en liefst gemalen bot in zit als calcium leverancier. En het mooiste zou nog zijn als er geen rijst of andere granen in zit.

[/quote]

Heel dikke merci voor de moeite, Voorlopig zou ik 't graag op kvv houden, in de toekomst zien we nog wel.
't Is eigenlijk een beetje zoals ik bezig ben, maar in plaats van't vlees even (zonder vetstof)in een pannetje verwarmen,  kokend water over de kvv gieten.

Probiotica krijgt hij elke morgen (ik gebruik die van Jacob Hooy, te bestellen in Nederland :D of wat dacht je :D) niet bij z'n eten maar met een spuitje in z'n bek ('k wil zeker zijn dat hij 't binnen heeft) net voor hij gaat eten.

Op m'n lijstje voor morgen staat :

Bandit : Lam  --- Geit
Haaks Barf : Konijn --- Eend
Bibi : Natuurmix ?? nog even navragen wat 't precies bevat, maar 'k lees dat er iets van granen inzit, dus uitkijken.
.......En weer wat hoop dat ooit toch goed komt
Laatst gewijzigd door inni op zo 16 aug 2009, 10:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sylvia
[quote="inni"]

.......En weer wat hoop dat ooit toch goed komt
[/quote]

Daar gaan we voor hier op bp  :D
Door Suzanne
Hm... toch nog even over de Fytomix..
CB heeft iets soortgelijks en dat kreeg Guinnie in het begin; ik denk een 25 gram bij een maaltijd (kvv) van 250 gram.  Los van het feit dat IK het smerig vind en zij lekker had ik altijd begrepen dat het een soort natuurlijke probiotica is? Maar dat is dus niet waar? 
Heb ik dan werkelijk iets nutteloos toegevoegd? (Niet dat het nu nog belangrijk is hoor, maar ik dacht echt goed te doen).

Suzanne
Door inni
[quote="Suzanne"]
CB heeft iets soortgelijks en dat kreeg Guinnie in het begin; ik denk een 25 gram bij een maaltijd (kvv) van 250 gram.  Los van het feit dat IK het smerig vind en zij lekker had ik altijd begrepen dat het een soort natuurlijke probiotica is? Maar dat is dus niet waar? 
Heb ik dan werkelijk iets nutteloos toegevoegd? (Niet dat het nu nog belangrijk is hoor, maar ik dacht echt goed te doen).

Suzanne
[/quote]

:)

Hij krijgt 't nu 's avonds als z'n kommetje leeg is(dan neemt 't alvast niet de plaats van z'n voeding in), helpt 't z'n darmen niet vooruit, 't zal ook wel geen kwaad kunnen en hij lust 't nog graag ook (ik kokhals ervan, maarja, 't is voor een goed doel  8)
Door sylvia
[quote="Suzanne"]

Suzanne
[/quote]

Kort gezegd ...ja je hebt iets nutteloos toegevoegd. Als hij het lekker vond dan is dat het enige nuttige ervan.
Door K&D
En vuile pens dan? Daar zit toch ook fytomix in van nature? Is dat dan ook onzin?
Door Boutje
Lam is prima denk ik.
Konijn, eend, paard en geit wordt hier door James (redelijke eter maar met maagproblemen) matig verdragen en niet goed gegeten, Laïla proeft er zelfs niet van.

Lam eet iedereen hier en wordt goed verdragen. Ook de nattuurmix van bibi, maar mijn honden verdragen dus wel kip, de jouwe niet snap ik.

Van Haaksbarf hadden ze eerst wat sijmerige ontlasting en daarna veel te harde witte drollen, nu met bibi, kivo en carnibest gaat het prima.
Duck werd hier ook niet zo goed verdragen.

Het blijft zoeken... succes!

Oh ja, ik heb ook een rolletje fytomix in huis, ik geef het wel eens een keertje ipv een gewone maaltijd als ze darmlast hebben en daarvoor vind ik het prima, maar ik voer het niet elke dag.
Door sylvia
[quote="K&D"]
En vuile pens dan? Daar zit toch ook fytomix in van nature? Is dat dan ook onzin?
[/quote]

Vuile pens wordt leeg gekiept dus niet vol met ongeboren mest aangeboden.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door