[quote="Lizzy"]
Aha. Okugest kun je overigens rustig geven hoor. En wat jij gebruikt is dus iets anders dan Okugest. In Okugest zit onder andere Okoubaka. Dat vormt in ingredient. Maar in Okugest zit meer. Namelijk: Okoubaka aubrevillei D3 50 mg, Arsenicum album D12 25 mg, Carbo vegetabilis D6 25 mg, Croton tiglium D6 25 mg, Veratrum album D12 25 mg. Het kan je hond gewoon door de misselijkheid helpen.
Maar je wilt zijn darmen dus weer in de plooi krijgen en daarom geef je hem Fytomix. Tja. Ik vind het ook ongeboren stront. Het enige voordeel dat Fytomix heeft is dat het probiotica bevat. Maar ja gut, dat kun je dus ook uit een capsule halen.... Want weet je wat mijn grote probleem is met Fytomix? Je hebt geen flets idee wat die schapen te eten hebben gekregen. Die krijgen dagen voor de slacht mogelijk wel eens alleen wat kuilgras te vreten. En dat sta jij dan bij je hond naar binnen te gooien.... Ik heb er niks mee, dat zeg ik je eerlijk.
Wat ik zou doen is zelf gaan samenstellen. Maar, ik weet niet of jij dat een optie vindt? Als je persee KVV wilt voeren: ik zou Berre dan overzetten op bijvoorbeeld Bibi Natuurmix. Dat vinden de meeste honden heerlijk, dat bevat pens en dat bevat ook probiotica. Ik zou hem langzaam overschakelen. Volgens deze methode:
Het KVV overgiet je 1 of 2 dagen met gekookt water. Daarna ga je 1 kwart rauw geven en 3 kwart overgieten met gekookt water. Dan ga je de helft rauw geven en de andere helft met gekookt water. Dan ga je drie kwart rauw geven en het resterende kwart met gekookt water. Dan ga je het versvlees helemaal rauw geven. Geef de voeding wel op kamertemperatuur! Honden met een gevoelig spijsverteringssysteem hebben vaak problemen met koud voedsel.
Het omschakelings-proces kan goed ondersteunt worden door het toedienen van probiotica. Dat zijn goede bacterieën die de darmflora versterken. Gooi de probiotica nooit bij het voer wanneer je er net gekookt water over heen hebt gegooid. Dat doodt namelijk direct weer deze goede bacterieën!
Als hij goed reageert op de Bibi, kun je langzaam ook andere merken gaan proberen. Daar meng je dan een beetje van met de Bibi. En dan kijk je even hoe het gaat. Ik schrijf overigens Bibi maar je kunt ieder willekeurig ander merk proberen waar en vuile pens in zit en liefst gemalen bot in zit als calcium leverancier. En het mooiste zou nog zijn als er geen rijst of andere granen in zit.
[/quote]
Heel dikke merci voor de moeite, Voorlopig zou ik 't graag op kvv houden, in de toekomst zien we nog wel.
't Is eigenlijk een beetje zoals ik bezig ben, maar in plaats van't vlees even (zonder vetstof)in een pannetje verwarmen, kokend water over de kvv gieten.
Probiotica krijgt hij elke morgen (ik gebruik die van Jacob Hooy, te bestellen in Nederland

of wat dacht je

) niet bij z'n eten maar met een spuitje in z'n bek ('k wil zeker zijn dat hij 't binnen heeft) net voor hij gaat eten.
Op m'n lijstje voor morgen staat :
Bandit : Lam --- Geit
Haaks Barf : Konijn --- Eend
Bibi : Natuurmix ?? nog even navragen wat 't precies bevat, maar 'k lees dat er iets van granen inzit, dus uitkijken.
.......En weer wat hoop dat ooit toch goed komt