Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Borke
Minder geven is toch echt het antwoord hoor.
Je moet niet met percentages voeren, maar met je ogen en je gezonde verstand en een kitten met een ballonbuikje dat is niet gezond.

Kijk naar wilde katten, die hebben ook nooit van die enorme buiken.
Ik heb in het verleden aardig wat nesten kittens op laten groeien van een groot ras (Maine Coon) maar zoiets als ik op die foto's van jou zie, dat heb ik gelukkig nog nooit gezien en die gewichten zijn ook te hoog hoor als er zo'n ballonbuik bij zit.

ik zou dus de hoeveelheid voer zo aanpassen dat die ballonbuiken verdwijnen en dan zit je op goede maten.
Let ook even op dat de grootsten/zwaarsten niet alles wegkapen zodat de lichtste (die heeft wel een normaler gewicht) ook voldoende krijgt.
Door *Nikki*
Ik heb er 100gr afgehaald. Ze zitten nu dus op 300gr en een kuiken/muis.

Ze eten, behalve in de ochtend altijd uit eigen bakjes. 'S ochtend geven we ze eten en vertrekken direct naar werk. Dus alles op een bordje en weg zijn we.
Sta op het punt om ze ook in eigen ruimtes eten te geven want ik blijf ze terug zetten bij hun eigen bakje.

Mika is nog wel boller en iets hard maar het zijn geen tennisballen meer en kei hard aanvoelend. Het nadeel nu is alleen. Het eten van de volwassen poezels staat hoog ivm de honden. Gaan de etters van een Gijs en Mika of via de krabpaal/tafel of via klimmen op Buffy haar bench naar het eten van de volwassen poezels. Denk dat ik maar het eten van de volwassen gewoon weg ga halen als ze stoppen met eten
Door Too
K denk dat dat de oplossing is, in mijn bruktijd kregen ze gewoon afgepaste porties per persoonpoes en beperkte tijd om te eten...
hebben ze heeeel snel door  ;)

Denk dat je met 100gr/kitten én een muis/kuik al veel meer in de richting komt
Door Borke
*Nikki* schreef:Denk dat ik maar het eten van de volwassen gewoon weg ga halen als ze stoppen met eten
Dat lijkt me een goed idee, maar let op dat ze dan wel genoeg binnen krijgen!
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door