Onze DA heeft op ons verzoek sectie gepleegd.
Wij hebben nog overwogen om haar voor sectie naar Utrecht te brengen, maar konden het niet meer opbrengen.
Daarbij komt dat ik nog nooit duidelijke antwoorden uit zo'n sectie gehad heb, behalve toen de katten vol met kankergezwellen zaten of met FIP.
Cheri's lever was gedegenereerd, vermoedelijke doodsoorzaak vergiftiging en door wat... kan chemisch zijn, van planten of bacterieel.
We zullen het nooit weten.
Van planten kan ik mij niet indenken, want Cheri was niet zo'n eter in dat opzicht en er staat voldoende gras in de tuin om aan te knagen.
Gif gooien wij niet in de tuin, onze buren zijn dierenliefhebbers dus die zullen dat ook niet doen.
Blijft over bacterieel als wat mij betreft meest voor de hand liggende oorzaak.
Haar lever was in zeer slechte conditie, dus het inslapen is absoluut een goede beslissing geweest.
Zo zie je maar, een kat die nooit de tuin uitkomt, je kunt ze helaas niet tegen alles beschermen.
Het is voor ons nog heel onwerkelijk dat Cheri er niet meer is, ze was bijna 8 jaar, zo jong nog.
Zo'n lieve poes, die zich voor iedere willekeurige bezoeker op de grond wierp en lag te rollen om aangehaald te worden.
Bij iedereen op schoot ging zitten.
Borke uit liep te dagen om achter haar aan te lopen.
Altijd lag ze op schoot of naast je in de bank, altijd onder de mensen.
Wildvreemde honden in huis kwam ze begroeten en als zo'n hond niet aardig was dan wist ze wel van zich af te slaan.
Ze kwam uit Duitsland, dat is nog wel een grappig verhaal.
Een Duitse Maine Coon fokster had uit de staat Maine een boeren kitten meegenomen en in het stamboek in laten schrijven en fokte die poes met lijngeteelde partners.
Op een mailinglijst daagde ik haar toen uit om eens een kater te gebruiken die niet zo ingeteeld was en suggereerde gekscherend onze TC.
De dag erna belde ze mij op en een maand later kwam ze logeren met Cheri's moeder om haar te laten dekken door TC.
Als dank voor de dekking kregen wij Cheri, ons lieve aanhankelijke meisje, wat later in de tijd nog een nest van 7 kittens kreeg, waar ze helemaal dol mee was.
Hier een foto van haar met 4 weken
Met 9 maanden een statieportret
Foktechnisch was zij een hele bijzondere poes en ik heb hemel en aarde moeten bewegen om haar hier in Nederland in het stamboek geïmporteerd te krijgen, ze was de eerste foundation poes die in het FIFe stamboek werd ingeschreven hier in NL (en misschien wel wereldwijd).
Toen wij stopten met fokken in 2003 waren er veel fokkers die haar graaag hadden willen kopen om met haar te fokken, maar ze was ons veel te dierbaar om af te staan.
En nu... nu kunnen de kikkers, de vlinders en de libelles achter in onze tuin feestvieren omdat ze niet meer worden nagejaagd...
Vaarwel Cheri, rust zacht :-*
PS voor de moderatoren, haal die foto's s.v.p. uit dit bericht als we een weekje verder zijn, anders wordt het forum zo traag. Ik vind het echter wat overdreven om ook nog een in memoriam in de Bar te plaatsen, te meer daar ik hier al zoveel lieve reacties heb gekregen!