Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Too
Al 3x getypt en verwijderd..
Hoeveelheden/percentages vind ik zooo lastig maar toch:
mijn meiden, 4 en 5 maand oud uit t asiel, Catoo 5 maanden, qua bouw heel tenger, ribjes en heupbeentjes heel zichtbaar, mager om te zien... totdat ze ging zitten [heb je ooit een pinguin op een ei gezien?] de spekbuik kwam bijna voorbij d'r tenen...
Ze kregen de geadviseerde hoeveelheid kittenbrok, heul weinig beweging.. Too houdt van haar eten...
We zijn drastisch gaan minderen uiteindelijk op barf..
nu is ze keurig op gewicht [2 jaar oud] spekjes controle doen we nog altijd 'tussen de benen' maar er hangt een stuk vel..... ik maak me echt zorgen over haar 'oude dag' ben bang dat ze er straks over gaat struikelen!
Door Too
[quote="Mevroi Kruim"]
;D ;D Eppo heeft voldoende spekjes en een forse zwabbel aan de buik hanben, als die draaft dan klappert het lings en rechts om haar oren  ;D moet je ook maar niet draven  :biggrin2:
[/quote]

Zeg ik ook steeds maar volgens mij is Eppo geen blommigejongemeidvantwee,nu nog blauwe plekken maar dees gaat strakkies echt struikelen ovet d'r vel... pletschopdebek.... we sparen voor een tummy-tuck
Door Mevroi Kruim
Eppo is idd 14, nog heel fris en fruitig vindt ze zelf  :D maar die kwabbel heeft ze al van jongs af, sinds de sterilisatie. Daarbij heeft ze korte voorpootjes en een heeeeeel lang lijf (teckelkat  :biggrin2:) dus als ze zit puilt de kwab helemaal alle kanten uit  :biggrin2:
Door Borke
Wij hadden ook een 14+ jarige dame met slap vel tussen de poten en die rende daar nog vrolijk en vrij mee rond, totdat haar nierfalen er een einde aan maakte.
Het komt veel voor bij gecastreerde katten die na hun brokkentijd op vers een beter gewicht hebben.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door