Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Erna
202spots schreef:
Hmm..waarom niet herhaald dan??
Bij die van jou ook niet Erna?
Ehhhhh......zoals ik al zei. Het is bijgeschreven in het entingsboekje. ;D
Door 202spots
sylvia schreef: een goed lezer............ ;D
tja..Syll...sommige mensen zijn nou eenmaal vreselijk bijdehand..
maar je weet toch dat ik wel is meer 'n halve woord mis ???;D
Ik had inmiddels de vertaling gehad hoor,dus ik ben weer helemaal op to date! ;) :-X ;D
Door Ysa
Het is algemeen bekend dat shelties en collies
erg heftig reageren op intwormingsmiddelen
Alle honden soorten met het blue merle gen...
Het eten van paardepoep ( met resten ontwormingsmiddel ) heeft al aan menigeen sheltie het leven gekost....Mijn sheltie van anderhalf was eens een dag verlamd door het eten van paardepoep :-(
Gelukkig heeft hij het wel gered :-)

Voorzichtig dus met paardepoep !!!!!

Groetjes Yvonne
Door ~Joke~
202spots schreef:
Hmm..waarom niet herhaald dan??
Bij die van jou ook niet Erna?
1 prik was volgens de da voldoende en dat was het ook want ik heb geen "rijstkorrels" meer gezien.
Door essie
Ik heb ze gister heel even gezien en ben nog niet veel wijzer geworden.

De naam van het wormmiddel wist ze niet zo uit het hoofd, zou ze zaterdag meenemen. Het begon met een 'V'
Wel wist de dierenarts dat er bepaalde wormmiddelen zijn die een reactie kunnen geven bij collie's en deze had hij niet mee gegeven (heeft hij gezegd).

Wat ik wel vind is dat het lang heeft geduurd voordat de hond erop gereageerd heeft. Ze heeft ze maandag ontwormd en woensdag ging hij pas raar doen. Dinsdagavond heeft ze nog getraind met hem en was er niks aan de hond.

Zou het dan wel van het ontwormen zijn? Of misschien gewoon wat anders.
Door Femke
essie schreef: Ik heb ze gister heel even gezien en ben nog niet veel wijzer geworden.

De naam van het wormmiddel wist ze niet zo uit het hoofd, zou ze zaterdag meenemen. Het begon met een 'V'
Wel wist de dierenarts dat er bepaalde wormmiddelen zijn die een reactie kunnen geven bij collie's en deze had hij niet mee gegeven (heeft hij gezegd).

Wat ik wel vind is dat het lang heeft geduurd voordat de hond erop gereageerd heeft. Ze heeft ze maandag ontwormd en woensdag ging hij pas raar doen. Dinsdagavond heeft ze nog getraind met hem en was er niks aan de hond.

Zou het dan wel van het ontwormen zijn? Of misschien gewoon wat anders.
vitaminthe?

Da's een pasta die ik bij mijn kitten gebruikt heb
Door Angelique
Femke schreef:

vitaminthe?

Da's een pasta die ik bij mijn kitten gebruikt heb
Als het Vithaminthe is dan is dat een veilig middel voor de collies e.d.
Dat is hier ooit, in een ver verleden ook wel eens gebruikt.
Door gonny
Laten ze geen autopsie doen dan?? Ik zou denk ik wel willen weten waar mn hond zo plotseling aan dood was gegaan!! ???
Door essie
gonny schreef: Laten ze geen autopsie doen dan?? Ik zou denk ik wel willen weten waar mn hond zo plotseling aan dood was gegaan!! ???
Dierenarts zegt dat het de wormenkuur is geweest (ik denk van niet).
Dus voor hun is het duidelijk waaraan hij dood is gegaan.
Door K@rin
[quote="Erna"]
[quote="202spots"]
DRONCIT® Rx
(praziquantel) Injectable Cestocide For Dogs And Cats

Bayer Animal Health
56.8 mg/mL Solution
DESCRIPTION:

Droncit Injectable Cestocide is a clear solution containing 56.8 milligrams of praziquantel per mL which has been formulated for subcutaneous or intramuscular use in dogs and cats for removal of cestodes (tapeworms)
[/quote]

Ja, deze hebben we hier ook. Is donderdag in het boekje bijgeschreven voordat we naar Engeland gingen.
[/quote]
Toen ik met Joey naar Crufts ging in 2003 heeft hij ook een injectie gehad, ik weet alleen de naam niet meer ........
DA vertelde, dat deze verplicht was voor Engeland.
Wat is hij daar beroerd van geweest !!!!
Gelukkig ging ik een aantal dagen vóór Crufts al naar Engeland, anders had ik daar met een doodzieke hond in de ring gestaan ................
Wanneer ik volgend jaar met Noël ga, trap ik daar dus echt NIET meer in ...........
Wanneer mijn dierenarts het niet wil bijschrijven (en betaal ik desnoods wel voor de spuit), weet ik WEL een dierenarts die daar wel toe bereid is ....
Dan rijd ik maar 75 km verder .....................
Door Erna
[quote="Karin & Pyrs"]
[quote="Erna"]
[quote="202spots"]
DRONCIT® Rx
(praziquantel) Injectable Cestocide For Dogs And Cats

Bayer Animal Health
56.8 mg/mL Solution
DESCRIPTION:

Droncit Injectable Cestocide is a clear solution containing 56.8 milligrams of praziquantel per mL which has been formulated for subcutaneous or intramuscular use in dogs and cats for removal of cestodes (tapeworms)
[/quote]

Ja, deze hebben we hier ook. Is donderdag in het boekje bijgeschreven voordat we naar Engeland gingen.
[/quote]
Toen ik met Joey naar Crufts ging in 2003 heeft hij ook een injectie gehad, ik weet alleen de naam niet meer ........
DA vertelde, dat deze verplicht was voor Engeland.
Wat is hij daar beroerd van geweest !!!!
Gelukkig ging ik een aantal dagen vóór Crufts al naar Engeland, anders had ik daar met een doodzieke hond in de ring gestaan ................
Wanneer ik volgend jaar met Noël ga, trap ik daar dus echt NIET meer in ...........
Wanneer mijn dierenarts het niet wil bijschrijven (en betaal ik desnoods wel voor de spuit), weet ik WEL een dierenarts die daar wel toe bereid is ....
Dan rijd ik maar 75 km verder .....................

[/quote]

Droncit voor de wormen en Frontline voor de teken zijn de gangbare middelen voor een reisje naar Engeland. Volgens mij is er een lijst van middelen die toegestaan zijn.
Door Paul_Barte
Verminthel®-D 50 x 2 tabletten
DIERGENEESMIDDEL VRIJ

Samenstelling
Bevat per tablet:
Abamectine 2 mg
Praziquantel 50 mg

Beschrijving
VERMINTHEL- D bevat als werkzame bestanddelen abamectine en praziquantel. Abamectine behoort tot de groep van avermectinen, chemotherapeutica die wat betreft hun structuur overeenkomen met macrolide antibiotica. Ze zijn niet duidelijk werkzaam tegen bacteriën of schimmels. Abamectine is zeer lipofiel en daardoor bijna onoplosbaar in water.
Avermectinen interfereren met de neurotransmitters glutaminezuur en gamma-aminoboterzuur (GABA) waardoor storingen in de zenuwsignaaltransmissie optreden (opening van de chloride-ionkanalen). Dit resulteert in verlamming en uiteindelijk de dood van gevoelige parasieten. Bij zoogdieren passeren ze slechts in geringe mate de bloed-hersenbarrière (basis van selectieve toxiciteit). Abamectine is werkzaam tegen maagdarmwormen, long-wormen en ectoparasieten (o.m. bloedzuigende luizen, teken en mijten). Resistentie is aangetoond bij enkele nematoden (o.m. Haemonchus contortus, Ostertagia circumcinta en Trichostrongylus colubriformis). Resistentie bij gevoelige ectoparasieten is (nog) niet bekend.
Praziquantel is een vrijwel onoplosbare isochinoline-derivaat. Praziquantel gaat een inter-actie aan met het legument van cestoden waardoor de calcium-ionpermeabiliteit wordt gestoord. Dit leidt tot een contractuur van somatische spieren en een ontregeling van de stofwisseling. Praziquantel werkt cesticide bij lintwormen en larvale stadia van cestoden in de weefsels. Naast werkzaamheid tegen cestoden bestaat er ook een goede effektiviteit tegen trematoden. In de praktijk speelt resistentie geen rol.

Doeldier
Hond.

Indicaties
Bestrijding van menginfecties van nematoden (Toxocara canis, Toxascaris leonina; volwassen stadia van Ancylostoma caninum,Uncinaria stenocephala en/of Trichuris vulpis) en cestoden (Dipylidium caninum en/of Echinococcus granulosus en/of Taenia hydatigena).

Contra-indicaties
De tolerantie bij Collies, Bobtails of Shelties voor dit middel is niet specifiek onderzocht. Daarom wordt het gebruik bij deze dieren niet aanbevolen.

Toedieningswijze & dosering
Uitsluitend bestemd voor orale toediening aan honden.
Eénmalig 0,2 mg abamectine en 5 mg praziquantel per kg lichaamsgewicht overeenkomend met 1 tablet per 10 kg lichaamsgewicht.
De eerste wormbehandeling voor pups dient plaats te vinden na de zoogperiode, terwijl de volgende wormbehandeling ongeveer 4 weken later kan volgen.

Overdosering (symptomen, procedures in noodgevallen, antidota) Praziquantel heeft een ruime therapeutische index (40-90). Bij overdosering kunnen door abamectine toxische verschijnselen ontstaan die gekenmerkt zijn door depressie van het centrale zenuwstelsel gepaard gaande met lusteloosheid, anorexie, mydriasis, ataxie, tremoren en speekselen.

Bijwerkingen
In het geval van overdosering kunnen bijwerkingen als lusteloosheid, anorexie, mydriasis, ataxie, tremoren en speekselen optreden.

Speciale voorzorgsmaatregelen bij gebruik
Niet toedienen aan honden die lichter dan 2,5 kg zijn;
Niet meer dan 4 tabletten geven aan honden die zwaarder zijn dan 40 kg.

Gebruik tijdens dracht en lactatie
De veiligheid van het gecombineerde product is niet onderzocht bij drachtige en
lacterende honden. Het gebruik bij deze dieren wordt daarom niet aangeraden.

Interactie(s) met andere geneesmiddelen en andere vormen van interactie
Niet toepassen in combinatie met middelen die hetzelfde werkingsmechanisme bezitten.

Bewaring
Niet bewaren boven 25°C; bewaren in de originele verpakking. Niet in de koelkast bewaren en niet invriezen.

Verpakking
Kunststof/aluminium blisterverpakking met 2 tabletten. Kartonnen omdoos met 50 blisters á 2 tabletten.

REG NL
REG NL 09776

Registratiehouder
Le Vet B.V., Oudewater.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door