Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
[quote="isabel2"]
ik hoop dat hij het lust,
want inderdaad als hij geen pens lust mist hij toch wel aardig wat voedingsstoffen en vitamines,

[/quote]

Nou, dat valt wel mee hoor. Er zijn hele volksstammen die geen pens aan hun honden voeren, omdat het niet verkocht mag worden. En die honden leven ook. Bovendien is pens armer aan vitamines en mineralen dan gewoon spiervlees of ander orgaanvlees. En de "geweldigheid" van pens wordt nogal overdreven. Pens van een koe die 100% buiten loopt in een gezonde wei (en daar bestaan er zelfs niet zoveel meer van in NL): dat is heus goed voer. Maar tegenwoordig krijgen de runderen meer en meer runderbrok en kuilgras. Dag geweldige waarde van pens! Dus maak je geen zorgen, dat je hond geen pens lust. Dat is heus geen groot probleem (ik vind teveel pens in een menu een groter probleem, eerlijk gezegd). Geef hem, als ie problemen heeft met zijn ontlasting, anders wat extra probiotica in de vorm van rechtsdraaiende yoghurt, probiotica capsules of kefir ofzo. Pens is namelijk wel aardig voor de goede bacterieen.

Als je hond lusteloos is, dan is het inderdaad een goed idee om langs een DA te gaan.
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 20 jul 2009, 07:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Hertog
Hoi,
Lust hij alle pens niet? Pens van rund wil wel verschillen van schaap/lam. Mogelijk dat hij die pens wel lekker vind. En kippen maagjes, lust hij dat?
Onze hond eet nouwelijks groente maar wil wil alle soorten fruit meedoen. Vooral banaan, liefst van die heeeele rijpe lust hij graag. Maar ook aardbei, annanas, appel, meloen enz.
Door isabel2
ik heb alle soorten pens (rauw, vers) wel geprobeerd. en hij eet het niet.

maar de groentemix heeft hij vandaag voor het eerst gehad en dat ging super... hij at het gewoon op.

och wat is lusteloos..
het is nog nooit een hond geweest die super veel speelt of zo hoor. af en toe een gekke bui.
Door Mevroi Kruim
Het is een Franse bul toch? En het is zomer ... ik hoor vaak van bullen-eigenaren dat hun honden slecht tegen warmte kunnen, gauw zuurstofgebrek hebben en dus sloom zijn on de zomer. Vooral als ze duidelijk platte snuiten hebben hebben ze vaak ook een de lang en te slap verhemelte en/of een te grote huig en dat belemmert ze nogal in de ademhaling.

Verder sluit ik me bij Lizzy aan. Pens is nuttig maar niet onontbeerlijk in een menu. Katten eten nooit grote grazers in de natuur, en dus nooit pens, en die doen het daar ook goed op. Ook op vogels en knaagdieren kunnen honden goed gezond blijven.

Enne ... als je je hond lekker verse groente geeft ... wat let jou om zelf ook gezond vers te gaan eten  :biggrin2: echt, het kan!
Mijn dochter was ook nogal van de potjes en blikjes en 'koken is te moeilijk' maar die is echt helemaal om  :D
Door Too
[quote="Mevroi Kruim"]

Enne ... als je je hond lekker verse groente geeft ... wat let jou om zelf ook gezond vers te gaan eten  :biggrin2: echt, het kan!
Mijn dochter was ook nogal van de potjes en blikjes en 'koken is te moeilijk' maar die is echt helemaal om  :D
[/quote]

;D ;D net als voor veel honden... je moet t lekker maken!
Door Lizzy
[quote="Miss_Carmen"]
Misschien een hele stomme vraag hoor, maar wat is rechtsdraaiende yoghurt nou weer?  :-[
[/quote]
Van de consumentenbond site:

Op zich is niet de yoghurt rechts- of linksdraaiend, maar het melkzuur. Yoghurts bevatten evenveel links- als rechtsdraaiende melkzuren.
De naam komt van het effect dat deze melkzuren geven als ze onder de microscoop worden bekeken door een lichtstraal. Bij linksdraaiend melkzuur buigt de straal naar links af, bij rechtsdraaiend naar rechts.
Is linksdraaiende yoghurt gezonder dan rechtsdraaiende?

Een koe mag pas biologisch heten wanneer er alleen maar biologisch voer in gaat. En wanneer de koe de helft van het jaar buiten in de wei loopt.Riemen vast, hier komt even een ingewikkelde zin. Wat je moet weten, is namelijk dit: bacteriën die aan de yoghurt zijn toegevoegd breken melksuikers af. Daarbij leveren ze links- en rechtsdraaiende melkzuren af. Bevat de yoghurt waar jij net een hap van hebt genomen, meer rechtsdraaiende dan linksdraaiende melkzuren, dan verteert je lichaam die yoghurt makkelijker dan wanneer er meer linksdraaiende in hadden gezeten. Volg je het nog?

Deze snellere afbraak is de reden dat sommige mensen denken dat linksdraaiende niet goed verteerd worden door het lichaam en ongezonder zijn. En dat is weer reden voor fabrikanten om ‘rechtsdraaiende yoghurts’ op de markt te brengen. Als je gezond bent, maakt het niet uit wat voor yoghurt je eet. 
Door de Meiden
Ik weet natuurlijk niet hoe erg lusteloos hij is, maar als je hiervoor brokken gevoerd hebt, kan het zijn dat zijn vertering nu van hem wat meer energie vraagt, hij zal er even aan moeten wennen.
Ik denk dat je het een beetje kan vergelijken als je zelf redelijk getafeld hebt en daarna loomig wordt als de boel van binnen aan de slag gaat om het te verteren...
Door isabel2
we zijn al een tijdje aan het rauw voeren dus dat zal het niet zijn.

ik denk dat mijn mannetje gewoon oud is hoor.

hij was nooit echt super actief, wel spelen af en toe maar eigenlijk liever lekker lui.

maar nu lijkt ie meer te slapen nog.

maar afgelopen maandag was ik in het bos met hem, lekker tegen 19.00 uur er was niemand anders, dus dan kan hij mooi los lopen.
helemaal gek was ie, rennen en gek doen ff zwemmen.
dan lijkt er niks aan de hand,
maar dinsdag was ie dan ook weer niet vooruit te branden, hij was stram.

tja leeftijd denk ik toch.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door