Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door wenche
#1317802
Pip heeft met 7 weken (weekje te laat ivm te kort aan entstof) de puppy dp gehad, met 8 weken de kennelhoest (ivm hondenschool en pension)
Nu is ze volgende week aan de beurt voor haar 9 weken enting... Wat voor een enting gaat er dan in? (normaal parvo/weil) en met 12 weken? wat ent ik dan (das normaal de cocktail)

Mijn dierenarts (waar ik nu zit) heeft het volgende entschema
6 weken: hondenziekte en parvo
9 weken: weil/parvo
12 weken: hondenziekte, leverziekte, weil, parainfluenza, parvo
en dan eventueel op 16 weken nog een keer weil/parvo


Welke componenten de vaccinatie moet bevatten wordt aan de hand van de leefomstandigheden van uw hond bepaald. Een belangrijke rol hierbij spelen, de leeftijd en het zwemgedrag van uw hond, het ras,  de infectiedruk (pension, hondenschool, tentoonstelling) en eventueel bezoek aan het buitenland.
Laatst gewijzigd door wenche op vr 24 jul 2009, 13:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1317971
wenche schreef: Pip heeft met 7 weken (weekje te laat ivm te kort aan entstof) de puppy dp gehad, met 8 weken de kennelhoest (ivm hondenschool en pension)
Nu is ze volgende week aan de beurt voor haar 9 weken enting... Wat voor een enting gaat er dan in? (normaal parvo/weil) en met 12 weken? wat ent ik dan (das normaal de cocktail)

Mijn dierenarts (waar ik nu zit) heeft het volgende entschema
6 weken: hondenziekte en parvo
9 weken: weil/parvo
12 weken: hondenziekte, leverziekte, weil, parainfluenza, parvo
en dan eventueel op 16 weken nog een keer weil/parvo


Welke componenten de vaccinatie moet bevatten wordt aan de hand van de leefomstandigheden van uw hond bepaald. Een belangrijke rol hierbij spelen, de leeftijd en het zwemgedrag van uw hond, het ras, de infectiedruk (pension, hondenschool, tentoonstelling) en eventueel bezoek aan het buitenland.
Aangezien de 1ste vaccinatie is opgeschoven zou je de rest ook op moeten schuiven. Die intervallen zijn er niet voor niets.
Aan het schema van je da te zien gaat er dan Weil/parvo in....die douwt er zelfs drie keer Weil in als het moet. :o

Ik zou in jouw geval met 9 weken alleen de Dp geven, dan met 12 weken (met een weekje ertussen) DHP en Weil en dan vier weken later weer Weil en dan klaar voor een jaar.
Door wenche
#1318271
Angelique schreef: Aangezien de 1ste vaccinatie is opgeschoven zou je de rest ook op moeten schuiven. Die intervallen zijn er niet voor niets.
Aan het schema van je da te zien gaat er dan Weil/parvo in....die douwt er zelfs drie keer Weil in als het moet. :o

Ik zou in jouw geval met 9 weken alleen de Dp geven, dan met 12 weken (met een weekje ertussen) DHP en Weil en dan vier weken later weer Weil en dan klaar voor een jaar.
Hebben we al opgeschoven... Pip is op het moment van de 9-weken enting namelijk al 10 weken en ze krijgt haar 12 weken enting dus met 13 weken...
Ik ga het de da eens eventjes in zijn oor fluisteren dat ik alleen dp wil geven..
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1318386
Als je niet wilt titeren zou ik met 10 weken alleen parvo doen. Dan met 13 weken DHP al dan niet met L en dan daarna nog een keertje alleen L(epto).
Of met 13 weken alleen DHP en dan met 16 en 19 weken L.
Door wenche
#1318453
Dat klinkt als een mooi alternatief schema :) Dan heeft ze toch volledige bescherming, maar niet teveel rotzooi in haar lijfje...
Voor mijn eigen gemoedsrust laat ik haar wel haar puppyentingen krijgen (ondanks alle info hier) en daarna titeren...
Ik moet ook nog even overleggen met mijn dierenarts of dat uberhaubt mogelijk is bij hun... ik wil geen tig euro's betalen omdat ik de enige ben die wil titeren... Als ie niet wil titeren, dan kom ik gewoon naar jou toe tannetje ;) Is maar een half uurtje vanaf hier ;)

Denk dat met mijn dierenarts best wel veel overleg mogelijk is... Ik heb namelijk al aangegeven dat ik niet standaard voer en ent... En dat vond ie een nobel streven, maar stond er niet slecht tegenover...
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door