Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Ineke
[quote="Karin & Pyrs"]
[quote="Paul_Barte"]
Oorzaak VOEDING Karin!!!
[/quote]

Ik vrees toch echt, dat dat niet de enige oorzaak is ........
Er heerst ook bij dat ras een soort "struisvogel-politiek" v.w.b. het fokken met bepaalde lijnen ............
[/quote]
Helemaal mee eens. Ik ga geen namen noemen natuurlijk, maar....
Mijn ouders hebben nu 3 Ieren van een fokker uit Belgie. Eén van die honden is op 2,5 jr leeftijd overleden aan een hartstilstand en was zwaar hartpatient.
Nu heeft ze nog twee honden van diezelfde fokker (Die zwartjes). Beiden hartpatient. Ze krijgt ze gratis. Dat is natuurlijk wel heel erg aantrekkelijk. Al hoewel gratis. De medicijnen kosten niets zeker. Het verdriet is niet te betalen. Maar goed, dat moeten ze zelf weten.
Die twee blonde dames zijn herplaatsers uit Duitsland. Daar is niets mis mee.
Er wordt hartonderzoek gedaan. Als de fok-honden een paar punten hebben, mag er nog mee gefokt worden >:(
Vind ik dus niet goed!
Het probleem is dat het aantal punten behoorlijk op kan lopen in de jaren.
De zwarte teef had op het moment dat ze een nestje wilden 2 punten. Omdat hun reu toen is overleden hebben ze het niet gedaan.
Nu heeft ze een punt of 13 !!. Je zal er maar een nestje van hebben gehad en al die nieuwe eigenaren met problemen hebben opgezadeld.
Er worden ook regelmatig pups afgemaakt omdat die teveel hartproblemen hebben.
Een prachtig ras. HD-vrij, maar er zitten zulke triesten dieren tussen.
Elk ras heeft natuurlijk wel wat. De Leonberger is ook niet vrij van ellende, maar ik ga geen gratis mogelijk zieke honden halen.
Ieder is daar vrij in natuurlijk.
Door Eef+Stippels
Om even op de pensstaafjes terug te komen... ;)

Wandor at toen hij puppy was veel en snel pensstaafjes, nu vindt hij er niet zo veel meer aan.

Waarschijnlijk als straks onze pup komt, die ook pensstaafjes eet, dat ie ze dan weer lekker gaat vinden, of in ieder geval snel wil opeten 8).

Wij hebben met buffelhuidbotten dat de stukken die hij er af heeft gebeten en waar hij dan op gaat sabbelen in zijn keel blijven hangen. Soms hoor ik dan een rochelgeluid, en dan kan ik weer met mijn hand in zijn keel....Gelukkig kauwt hij alleen op die dingen wanneer we thuis zijn en in kunnen grijpen..

Helemaal blij ben ik ermee dat wij altijd alles van hem af mogen pakken, niet dat we dat doen hoor, maar als hij per ongeluk "verkeerde" of ongezonde dingen in zijn bek heeft, mag ik zo met mijn hand in zijn bek, dat scheelt weer....

Barfplaats wordt gesponsord door