deja schreef:
Hoi Lizzy,
Ik weet nou niet of ik een fout maak, maar ik kom totaal uit op 5 kilo en 240 gram.
Als ik het bereken zit ik aan 1340 enkel spiervlees 500 gram groente 700 gram orgaan en 2700 gram bot/vlees.
Ik denk dat jij de donderdag over het hoofd ziet dan geef ik s'avonds 465 gram spier in plaat van bot\vlees.
Ik heb het allemaal nog eens nagerekend maar ik kom toch wel in de buurt van 50 % bot\vlees en 25 spier en krap 10 groente en inderdaad iets minder orgaan, maar daar heb ik een reden voor.
Oh oeps! Ja klopt inderdaad, ik dacht dat dit je vleesbotrijtje was en zag niet dat er ook spier tussen zat! Je hebt helemaal gelijk!
Ik ben namelijk zo aan het drogen en kan goed aan long komen en ook lever en geef nogal veel tussendoortjes als ik buiten met ze loop en dat is ook dus allemaal orgaan.
Vandaar dat ik dacht dat houd ik een beetje krap.
Daar is dus over nagedacht

. Hartstikke goed joh, prima zo!
Ik hoop dat je het nog een keer wil na rekenen dat ik een bevestiging krijg, daar zou ik heel blij mee zijn.
Heb expres niet erbij gezet wat ik welke dag geef want mijn ervaring in die korte tijd 4 maanden geef ik vers, is toch wel dat dat vaak afwijkt, ik wijk niet af van mijn percentages maar wel van het soort bot of vlees.
Alvast bedankt als je er nog even een blik op wil werpen, dan ga ik het uitprinten en komt het op de koelkast te hangen.
Groeten Marjan.
Ik kom op 52% vleesbot. Dat is prima, tenzij je hond te harde ontlasting zou hebben, dan zou je iets kunnen minderen. En ik kom op 26% spiervlees. Dit is prima zo!
Ik ben trouwens de parelhoenkarkas vergeten erbij te zetten, dus ik geloof dat ik wel 11 soorten heb, maar las gisteren weer in een topic dat je een hond met artrose geen rood vlees moet geven, is dat zo en wat valt er dan precies onder rood vlees is dat alle wildsoorten en ook rund want dan mag Deja niet zoveel hebben als dat klopt.
Je aantal diersoorten is inderdaad subliem te noemen. Tja, ik trek me daar dus zelf niks van aan, van rood vlees en artrose. Ik heb het als "test" een tijdje gedaan hoor, vrijwel geen rood vlees gevoerd maar terwijl ik geen verschil zag qua artrose, merkte ik dat mijn hond het beter deed wanneer ie ook rund + lam en geit kreeg. Ik denk zelf dat bijv. lamsvlees ruimere mate zink bevat en dat dit toch ook weer belangrijk is voor je hond.... Ik vind dat je dus best af en toe rund of lam of geit moet kunnen geven.....
Zou jij de soorten die slecht zijn voor Deja even willen doorgeven.
Dan kan ik daar in het vervolg rekening mee houden.
Groeten Marjan en b.v.d.
Zie boven. Ik zou dus zelf af en toe wel rood vlees blijven voeren. Je kunt zoveel mogelijk kip, kalkoen, vis, konijn, parelhoen voeren maar ik zou toch zelf eens per week rund of lam of geit geven. Maar, wie ben ik?!