Moderator: Lizzy
*Natasja* schreef: Heb vandaag even telefonisch contact gehad met Erwin. De afspraak was eigenlijk pas volgende week te bellen, maar ik wilde hem toch wel even op de hoogte stellen van het goede nieuws. Erwin was uiteraard ook erg tevreden over de stand van zaken tot nu toe. Eind juni/begin juli maken we nog een afspraak voor een 3e behandeling, daarna is een behandeling eens in de paar maanden waarschijnlijk voldoende voor "onderhoud".Weet er niks van hoor, maar vraag mij wel af of dat zo accuut klachten kan geven......
We kregen het nog over wat Beau nou precies zou kunnen mankeren. Ook Erwin liet hier de term Degeneratieve Myelopathie vallen, dat past in het beeld van de klachten van Beau. Om het zeker te weten, zouden we een volgende keer een spierbiopt kunnen laten doen. Dan weten we misschien wat het is, maar kunnen er verder niets meer aan doen dan we nu doen. Omdat het onderzoek voor Beau erg belastend zou zijn (er zou dan op 3 plekken een biopt genomen moeten worden, omdat je met 1 biopt misschien net in een gezond stuk spier zou zitten, en er dus niets uit het onderzoek komt) in zijn huidige toestand, gaan we dat dus waarschijnlijk niet doen. We hopen gewoon dat we met de osteopatie de prednison nog een hele tijd in de kast kunnen laten liggen. Lukt dat niet meer, dan zien we wel weer verder. Voorlopig gaan we gewoon genieten van onze herboren Kanjer.
*Natasja* schreef: Ik heb vanochtend de orthopeed gebeld om hem te vertellen hoe het met Beau gaat. Hij was uiteraard zeer verrast en blij voor ons. Zoals hij het zei: "of hij nou linksom of rechtsom beter wordt, dat maakt eigenlijk niet zoveel uit, als hij maar beter wordt". Hij vroeg me om hem over een paar maanden nog eens te bellen, want hij vindt dit heel interessant. Hij zei dat het voor hem allemaal nieuw is, maar dat hij graag leert van de ervaringen van diereneigenaren, om zo de kennis en behandelopties te kunnen vergroten.Wat een topreactie! 8)