Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door bloemetje
Ik verbaas mij nog altijd zeer over Muts&Hedwig die helemaal niet zulke zeurkousen blijken te zijn!

Ze eten op het ogenblik zeer afwisselend. Energique, Duck (lever/kip/nogwatusses compleet) en CB. 1x per week krijgen ze een ieder een half plakje Rodi Lamshart.
Maar, ze eten eigenlijk alleen maar de hondenversies. Ik heb ze wel zonder pens allemaal. Het scheelt wel centjes (katten-kvv is meestal duurder en ik kan voor alle 4 tegelijk inkopen). Af en toe krijgen ze wat visolie maar verder geen supplementen.

Kan ik dit zo blijven doen?

Als ik in de kattenbak kijken word ik wel heel erg blij! Ik ruik niets en ze poepen een stuk minder en piesen beter! Helaas is het spugen wat Muts zo nu en dan doet niet verbeterd. Dat blijft ze zo nu en dan doen (ze eet soms te snel). Hedwig zit op dit moment ook niet zo mooi in de vacht. Ze word steeds heel vet op de rug  :-\
Door flin
'k zit nog n's naar de ingrediënten te kijken

van de Duck : Rund, kip, lever 50%, granen, plantaardige bijproducten.

hoe ze met 50% lever aan 'n compleet product komen, is mij een raadsel... ???

en Energique: Samenstelling:kip, rundvlees, vetten, granen, groente, oliën.

of in beide gemalen bot of kalk- supplement is mij niet duidelijk..ook niet welke verhoudingen (hoeveel groente?)

op zich is groente niet verkeerd voor 'n kat, en de granen, hoeven geen probleem te geven (kan wel vaak een 'kriebelaar' worden), en de oliën, zou 'k liever zelf alleen in visvorm geven

op zich is alles beter dan droge bruk,
en je wisselt lekker af, daarnaast is't allemaal compleet voer, dus tekorten zullen ze niet oplopen

zou Muts niet liever aan 'n kwartel (bloot klein nep-kipje) knagen? dat gaat er minder snel naar binnen? of 'n stukje rundvlees, of 'n lamshartje? ;)
Door bloemetje
Muts en Hedwig hebben bijzonder weinig tanden  :(. Als ik al zie hoeveel moeite ze moeten doen voor die iets grotere stukjes die in CB zitten  :-X
Door Mevroi Kruim
bloemetje schreef: Muts en Hedwig hebben bijzonder weinig tanden :(. Als ik al zie hoeveel moeite ze moeten doen voor die iets grotere stukjes die in CB zitten :-X
Is ook een kwestie van motivatie, heb ik gemerkt ::) de tandelozen en tand-armen hier blijken met een kwartelborststuk met ribbetjes en vleugeltje en nek nog heel aardig uit de poten te kunnen. Een plak gehakt daarentegen is te moeilijk, dat dient het personeel wel eerst in mini-balletjes te verdelen voor het serveren >:(
Door bloemetje
Kruimel schreef: Is ook een kwestie van motivatie, heb ik gemerkt ::) de tandelozen en tand-armen hier blijken met een kwartelborststuk met ribbetjes en vleugeltje en nek nog heel aardig uit de poten te kunnen. Een plak gehakt daarentegen is te moeilijk, dat dient het personeel wel eerst in mini-balletjes te verdelen voor het serveren >:(
Ok ;D ;D ;D
Ik zal binnenkort dan eens een platgemept kippennekje serveren en zien wat ze ermee doen. Ik ben nog aan het zoeken naar eendennekken in de buurt maar nog niet veel gevonden :(
Door Too
eendennek vinden mijn tandbezitters wel serieus knaagwerk....... t is bijna een recreatie-bot zolang zijn ze ermee bezig  ;D ,
kwartel daarentegen....... floept naar binnen
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door