Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door crutz
heb ook t idee dat t vele verharen gewoon aan de onduidelijke weersomstandigheden ligt (warm-koud-warm-koud.... ???)

heb de honden hier buiten zitten (dus de vacht heeft niet te lijden onder de verwarming in huis) en ook de heren hier (de dames zitten nog wel grotendeels binnen) zijn compleet van slag qua verharen, t vliegt er af en blijft er af komen, maarja, 2 warme dagen en dan is t weer alsof we midden in de herfst zitten, geef ze dus geen ongelijk......
Door Netty
maar dat verklaart niet die vieze ogen die hier besproken werden.
Joep heeft er ook meer last van dan anders, of ligt dat ook aan het weer, nee toch
Door gonny
ja t verharen snap ik eigenlijk ook wel dat dat aan het weer ligt. Maar de ogen ligt dat ook aan het weer?? ik denk dat het wel zou kunnen! maar was benieuwd of er meer honden last van hebben.
Door Stephanie
Paul_Barte schreef: Nu de grote vraag.........wat voor jas trekken jullie aan over pak 'm beet 2 weken ???
Regenjas, zomerjas, helemaal geen jas of een winterjas ???
De kans dat het 28 graden is is bijna net zo groot als dat het 10 graden is.....that's the problem!!

Bij een hond die over gezet is op kvv duurt het een half jaar tot de volgende vachtwisseling totdat het effect begint te krijgen op de vacht.

Enne........te veel borstelen werkt averrechts...1x in de 6 weken moet theoretisch genoeg zijn.

Oh ja joh, ik wist niet dat t zo lang duurde voordat alles van binnen en buiten dan pas op orde was. Banjer verhaart ook heel erg sinds hij op vers is overgeaan. Jersey niet die eet het al haar hele leventje.

Maar nu snap ik m...hahahha ik moet nog ff geduld hebben met de haren. :D
Door Truus
Het zou kunnen dat het aan het weer ligt. Als het hard waait heeft Mila altijd vieze ogen. Het is na het schoonmaken wel weer over moet ik zeggen.
Door gonny
Boris heeft ze de hele dag door! Nou moet ik zeggen dat het vandaag iets minder was! Het zijn ook geen groene klodders maar een beetje grijs/bruin, als het nou groen was ja dan is er iets ontstoken ofzo, maar deze kleur??
Door nienke_p
Paul_Barte schreef: Nu de grote vraag.........wat voor jas trekken jullie aan over pak 'm beet 2 weken ???
Regenjas, zomerjas, helemaal geen jas of een winterjas ???
De kans dat het 28 graden is is bijna net zo groot als dat het 10 graden is.....that's the problem!!

Ben ik effe blij dat ik in Thailand woon ;D ;D
Paul_Barte schreef: Enne........te veel borstelen werkt averrechts...1x in de 6 weken moet theoretisch genoeg zijn.
That's good news!! ;D

Verder wil ik onrust stoken, maar rode oogjes, lopende oogjes en sterk verharen zijn ook vage verschijnslen van E. canis.

Maandag ga ik met mijn hondjes voor een tikkie check (sanp test). Ik hoop dat mijn vermoeden dat mijn rott. ook e. canis heeft loos alram is. Hij haart namelijk al weken met een witte talg laag in het haar (denk tenminste dat het talg is), heeft rode en lopende ogen, zo af en toe zachte poep tot lichte diarree en artritis. Duimen jullie met me mee?

MVG. Nienke
Door nienke_p
nienke_p schreef:

Verder wil ik onrust stoken, maar rode oogjes, lopende oogjes en sterk verharen zijn ook vage verschijnslen van E. canis.

Oops, daar moet dus het woodje 'geen' tussen ;D ;D ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door