Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Sher
Dus die van jou is nog nooit ingesmeerd met olie? Dan ga ik ook gewoon alleen maar wassen.
Door koekje
wel in de fabriek, maar nog niet thuis. de volgende keer dat hij gebruikt wordt, moet hij wel, want hij gaat een beetje piepen en stroever draaien.
Door Krullebol
Jeeej hier ook een molen. Hoe vaak mot je dat ding dan in de olie zetten? ik was van plan zonnebloemolie te gebruiken [doe de CB 8)] en royaal en dan afwrijven of beetje poetsen? [geen huishoudelijk wonder]
Door ibbi
welke maat heb jij Krullebol?
ze zijn helemaal niet zo duur zie ik ... als ik er één zou hebben die zo grof of iets grover kan malen als dat bibi is ... daar hebben we misschien wel wat aan. dan moet ik een 12 of 14 hebben?

( ik dacht dat die apparaten véél duurder waren! )

waar zie je losse maatzeefjes staan?  :D
p.s. gevonden!
waarom is er wel een 'Houten vleesduwer voor de Porkert nr. 20, 22 en nr. 32'  maar geen vleeschduwer voor de kleinere machines? hoe douw je dan je vlees erdoor??  :o

heb nog niks besteld hoor, we denken erover na....
Laatst gewijzigd door ibbi op za 06 jun 2009, 12:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Door koekje
ik heb een vleesduwe voor kleinere maat besteld.
de grootte van de gaatjes van je maalzeefje bepaalt het formaat van je maling, niet het formaat molen zelf. het formaat molen is van toepassing op hoeveel je er per keer in kan stoppen (en daarmee ook iets op hoe zwaar het malen is).
Door ibbi
die kleinere vleesduwer staat niet op de website. maar ik zal mr. ibbi eens in de stad laten kijken hier.
als je een 10 hebt met maalzeefje 12, kun je dan bv de grotere karkassen erdoor krijgen en ruggen?
parelhoen of zo, Borre vind ze heerlijk maar zijn zo hard. Of kan ik dan beter de 12 nemen?
en dan een karkas eerst in stukken choppen?

Sher ik ben benieuwd naar je ervaringen!

ik dacht eerst dat wordt niks voor hier maar mr. ibbi vind 't toch wel interessant... dus wie weet...
Door koekje
ik krijg alles er doorheen. wel eerst in stukjes hakken. eendenrug is het moeilijkste, parelhoenkarkas is best te doen.

mss even een mailtje naar en-garde voor de duwer voor kleinere molens. ik heb die van mij daar echt wel vandaan.
Door ibbi
ok dank je!

enne - moeten we niet slapen langzamerhand  :D mevrouw de mier  ;D vind je avi zo grappig!
Door Sher
ibbi schreef: Sher ik ben benieuwd naar je ervaringen!
Ik ook eigenlijk. :D Helaas ben ik er nog niet aan toe gekomen. Ik ben van plan om dat te doen als de kinderen er niet bij zijn.
Hoe zit dat met die vleesduwer. Heb je die echt nodig, ik heb alleen een porkert met extra schijfje. Eventueel heb ik een houten knoflookstamper. :-\
Door koekje
je kan ook een grote houten lepel of stamper voor je mojitos gebruiken. de duwer is alleen handig voor als je kleinere stukjes er in wil proppen. je moet gewoon niet met je vingers in de molen als je draait, das pijnlijk  :D
Door ibbi
de 10 is niet op voorraad op 't moment en ik had een mailtje gestuurd om te vragen over de vleesduwers maar die zijn er momenteel niet, kreeg vanmorgen een keurig mailtje terug.
zit dus te twijfelen nu of ik de 12 zal bestellen, begrijp ik nu goed dat die voet anders is?
je moet 'm vastschroeven?
kun je ze niet zo los neerzetten?
Door koekje
ik geloof dat je 12 zo wegzet en 10 vastschoeft. ik schroef die van mij van aan de eettafel.
Door ibbi
nou we hebben 'm besteld - zien wel hoe die vastgezet moet worden  :D 
ik ben benieuwd!

( en dan moeten de carnibest-mutsen wel meewerken en m'n eigengemalen prutje opeten  ;D
en te harde kaskassen lekker tot boxmixjes vermalen, ik zie 't helemaal zitten  :D )
Door koekje
voor ot was het even wennen. maar nu lust ze geen cb meer en alleen nog maar eigen maalsel.
Door Sher
Jeuh! Vinnie heeft zijn eerste kippennek-puree gegeten. Heerlijk!  8)
Het is ook nog eens heel makkelijk. Niks geschokte kinderzieltjes. Mijn kinderen hebben om de beurt gemalen. "Nu ik, nee ik ben aan de beurt".  ;D
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door