Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
De uitslag van de maag/darm biopten zijn binnen!! Dr Mandigers belde zojuist.

Uit de biopten van de maag en darmen is naar boven gekomen dat Whoofer een maag/darmziekte heeft. En dit is of een auto-immuunziekte of een allergie. Gezien haar leeftijd verwacht hij een auto-immuunziekte en daar zou zij al wel eens heel lang aan kunnen lijden.... (ze heeft natuurlijk eigenlijk ook al levenslang klachten). Deze ziekte (ik weet de naam niet. Leo had Dr Mandigers aan de telefoon en hij stuurt nog alles op per brief) zou de misselijkheid wel verklaren.

We moeten de dosis prednison met 4 maal verhogen.

Stel.... stel nou dat er in haar lever en milt niks echt vreselijks zit.... (er zit natuurlijk wel iets, maar wie weet is het niet iets dodelijks!). Dan is er misschien hoop....! Oh jeetje.... Ohhhh, mijn hemeltje.... ik durf er eigenlijk niet op te hopen..... Maar ik doe het toch!
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 14 jul 2004, 13:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Door dingetje
O wat klinkt dat super goed, na al die nare spinsels die al in mijn hoofd kwamne bij al die berichten, laat staan wat er door jullie hoofd is gegaan. Ik ben helemaal positief wat betreft Whoofer. Ennuh, jammer dan dat het prednison is, als het de truc maar doet in dit geval.
geef die lieve whoofer maar een dikke knuf.
Door Peet
tja, ik weet even niet hoe ik moet reageren....natuurlijk zou het mooi zijn als er geen tumoren zijn, maar als je dan als alternatief autoimmun ziekte krijgt.....dat is ook zorgelijk....sorry....hier hebben jullie natuurlijk helemaal niets aan..maar we leven hier alle 3 echt mee....
Afbeelding
Door Nitus
Er komt nu zo langzamerhand wel meer duidelijkheid wat Whoofer mankeert, en dat is niet zo heel erg gunstig (dacht ik) :-\, maar doordat er duidelijkheid komt in haar situatie kun je wel beter iets voor haar doen dmv bijvoorbeeld medicatie, dus dat is wel weer gunstig :). Ik ga gewoon verder duimen voor een gunstige uitslag van de biopsie en dat ze daar wat aan kunnen doen. Sterkte met het wachten op de uitslagen. En hopelijk reageert Whoofer goed op de prednison.
Door Lizzy
Ja, eens, maar volgens Dr Mandigers zou de auto-immuunziekte goed te behandelen zijn met prednison. Dus eerlijk gezegd, als ik moet kiezen, dan toch de auto-immuunziekte.... (denk ik). Liever helemaal geen ziekte natuurlijk, maar ik vrees dat dat niet gaat lukken....
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 14 jul 2004, 14:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Door karray
iK VIND HET IN IEDER GEVAL POSITIEF, DAT HET IETS IS, WAT GOED BEHANDELBAAR IS.HOPELIJK KNAPT HIJ WEER GAUW WAT OP.
WANNEER WEET JE DE UITSLAGEN VAN DE BIOPTEN VAN DE LEVER EN MILT?
Door ducktails
Lizzy schreef: Ja, eens, maar volgens Dr Mandigers zou de auto-immuunziekte goed te behandelen zijn met prednison. Dus eerlijk gezegd, als ik moet kiezen, dan toch de auto-immuunziekte.... (denk ik). Liever helemaal geen ziekte natuurlijk, maar ik vrees dat dat niet gaat lukken....
Pfff Lizzy, wat een spanning..
Inderdaad liever helemaal niks , maar kanker in dat gebied is het begin van een snel einde.
De immuunziekte is ook niet leuk maar misschien speelt het tijdelijk op en misschien weet Tannetje nog alternatieven voor de prednison.
Je kunt je nu in de ziekte verdiepen en wie weet is Whoofer nog een aantal jaren bij jullie, door jullie goede zorgen. Er is weer hoop, waaah morgen nog....
Die plakken op de lever en milt moeten wel dezelfde plakken zijn als in de maag, toch....de autoimmuunziekte...
Laatst gewijzigd door ducktails op wo 14 jul 2004, 14:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Loti
Hopelijk is dit een ziekte die goed reageert op medicatie;het maakt dan toch even niet uit wat voor medicijnen en de hoeveelheid, als het maar aanslaat.
En nu maar duimen dat de lever- en miltbiopten een goede uitslag geven.
Door oebaya
Ben net zo ambivalent als Monique: is het nu goed of slecht nieuws? Maar het is in elk geval geen kanker en dat is dan waarschijnlijk het goede nieuws.
Heel veel sterkte.
gr.
Nicolette
Door Lizzy
oebaya schreef: Ben net zo ambivalent als Monique: is het nu goed of slecht nieuws? Maar het is in elk geval geen kanker en dat is dan waarschijnlijk het goede nieuws.
Heel veel sterkte.
gr.
Nicolette
Nou, of ze geen kanker heeft, dat weten we nog niet. We wachten nog op de uitslag van de lever en milt punties.

Als het goed is krijgen we morgen de uitslag van de puncties.
Door jeanne
tja, ik weet eigenlijk ook niet zo goed, of ik nu blij moet zijn of niet.

En hopelijk zal lieve Whoofer met de juiste medicijnen nog heel lang bij jullie blijven :-*
Laatst gewijzigd door jeanne op wo 14 jul 2004, 16:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
Lizzy schreef:

Nou, of ze geen kanker heeft, dat weten we nog niet. We wachten nog op de uitslag van de lever en milt punties.

Als het goed is krijgen we morgen de uitslag van de puncties.
Ik hoop zo dat de uitslag morgen goed is en dat Whoofer nog een hele lange tijd bij jullie mag blijven...
Was het alvast maar morgen,al die spanning van het wachten....sterkte :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door