Nu ben ik druk aan het puzzelen geweest voor een menu en vind ik het fijn als jullie hier even de gedachten over laten gaan.
Mijn volwassen hond heb ik de eerste anderhalf jaar van haar leven alleen kvv gegeven en staat nu al 2,5 jr op barf. Ik heb dus nog niet eerder met een pup gebarft.
Ik ga uit van ongeveer 6.5 kg en 7%, dan kom ik op:
1600 gr RMB
450 gr Groentemix
500 gr Orgaan
650 gr Spiervlees
ik wil dit verdelen over 4 maaltijden per dag in het begin.
ma: 100 gr gemalen karkas - 100 gr orgaanmix - 100 gr kippenekken - 100 gr gemalen kk
di: 100 gr groentemix - 100 gr Spiervl - 200 gr kippenekken - 50 gr spiervl
wo: 100 gr orgaanmix - 200 gr kippenekken - 50 gr groentemix - 100 gr spiervl
do: 100 gr gemalen kk - 100 gr orgaanmix - 100 gr kippenekken - 100 gr gemalen kk
vr: 100 gr groentemix - 100 gr spiervl - 200 gr kippenekken - 100 gr orgaan
za: 200 gr gemalen zalmkk - 100 gr spiervl - 100 gr groentemix - 100 gr spiervl
zo: 200 gr kippenekken - 100 gr spiervl - 100 gr orgaanmix - 100 gr groentemix
daarnaast voer ik af en toe een eitje, yoghurt, gemalen noten en een fruitmixje.
De gemalen karkassen zijn van kip/eend/konijn/haas.
Na de eerste week wil ik de gemalen kk en kippenekken langzaam vervangen door kipkarkas, parelhoen, eendkarkas en konijnkarkas.
De orgaanmix is een mixje die nog al eens verschilt, maar altijd bevat hij lever en hart (vaak van rund en kip en verder waar ik aan kan komen).
Het spiervlees bestaat uit lam, geit, paard, kalkoen, wild, rund (en als ik aan wat anders kan komen wissel ik dit af)
Ik denk dat een pup vrij snel 'grote dingen' kan eten zoals zalmkoppen?
In het begin geef ik vooral ook gemalen karkas, omdat ik dit makkelijk kan verdelen in kleine porties.
Vanaf een welke leeftijd kan ik overgaan op 3 en wanneer op 2 maaltijden per dag?
Mijn volwassen hond voer ik maar 1x per dag, dit bevalt erg goed. Maar vanaf welke leeftijd kan dit ongeveer?
Sorry erg veel vragen

Groetjes Arline
Edit: Ik heb overal orgaanmix neergezet, maar de helf is orgaanmix en de andere helft is vuile pens.