Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door *Natasja*
vanaalst schreef: ach gos...
en hoevaak mag je hem een pijnstilling geven
geef je die s'morgens of later op de dag?
Hij staat nu sinds de laatste keer dat ik bij de orthopeed ben geweest, op Tramadol. Van de Previcox kreeg hij steeds meer last van zijn maag. Van de Tramadol mag hij er 2 tot 3 maal daags eentje hebben, dus meestal krijgt hij er 's ochtends en 's avonds één. Op dagen dat hij veel last heeft, krijgt hij er 3, dus halverwege de dag dan nog eentje extra.
Door *Natasja*
vanaalst schreef: oh oke..
maar helpen ze dan nog, ja later op de dag zou je zeggen...
is het geen optie om hem s'nachts een tabl te geven zodat ie er s'morgens ook wat aan heeft?
Ik heb het al op alle mogelijke tijdstippen geprobeerd, alleen 's nachts nog niet. Omdat hij ook eigenlijk de hele ochtend ligt te slapen, denk ik dat hij zijn rust ook gewoon nodig heeft. Arno zei het een paar weken geleden al, en ik begin het ook steeds meer te denken: dat het lijf van Beau "gewoon" op begint te raken. Die jongen heeft altijd zo over-entousiast geleefd, die ging niet voor 200, maar voor 300%. En hoewel hij nu nog steeds op zijn manier geniet, denk ik dat zijn lijfje gewoon niet meer kan dan op de manier zoals hij de afgelopen maanden zijn dag indeelt  :-\

We hebben ook besloten dat we de behandeling(en) van Erwin afwachten, hopelijk slaan die aan, of verlichten ze de pijn in ieder geval wat voor Beau. Als de osteopatie toch niet mocht werken, denk ik dat we hem op prednison gaan zetten dan dan maar zien hoe hij het daar op doet, hoezeer ik er ook tegenop zie, want het blijft natuurlijk troep. Het belangrijkste is nu gewoon, dat hij van zijn pijn af komt.
Door sandrra
Ohw wat moeilijk om je hondje zo te zien :'(.
Maar pijn is ook niets dus ik snap het helemaal dat je er over denkt dat je hem dan evt op prednison zet
Door *Dorothea*
Ik hoop natuurlijk dat de behandelingen aanslaan en prednison niet nodig is. Mocht hij toch medicijnen nodig hebben zou ik overwegen om spierontspanners zoals diazepam bij te geven. Vooral ook met het verhaal dat hij na z'n narcose zo goed liep.
Maar goed dat is allemaal als.... voorlopig duimen we nog voor vooruitgang zonder medicatie.
Door *Natasja*
Vanmiddag wilde hij niet mee naar het bos, dat is voor het eerst dat hij 's middags niet mee wil wandelen  :'(

Bij thuiskomst oogde hij wel wat fitter dan vanochtend, en toen het tijdens het kleine rondje opeens hard begon te regenen, kon hij wel hard lopen  ;)

Erwin stond op het antwoord apparaat, die ga ik zo nog een keer proberen te bellen.

Bedankt voor de tip over de spierontspanners Dorothea, die zit opgeslagen in mijn achterhoofd. Prednison werkt niet spierontspannend, begrijp ik hieruit?
Door Miranda en Pepper
*Natasja* schreef: Vanmiddag wilde hij niet mee naar het bos, dat is voor het eerst dat hij 's middags niet mee wil wandelen  :'(

Bij thuiskomst oogde hij wel wat fitter dan vanochtend, en toen het tijdens het kleine rondje opeens hard begon te regenen, kon hij wel hard lopen  ;)

Erwin stond op het antwoord apparaat, die ga ik zo nog een keer proberen te bellen.

Bedankt voor de tip over de spierontspanners Dorothea, die zit opgeslagen in mijn achterhoofd. Prednison werkt niet spierontspannend, begrijp ik hieruit?

:'( :-*
Door Lefki&Amy
*Natasja* schreef: Vanmiddag wilde hij niet mee naar het bos, dat is voor het eerst dat hij 's middags niet mee wil wandelen  :'(Bij thuiskomst oogde hij wel wat fitter dan vanochtend, en toen het tijdens het kleine rondje opeens hard begon te regenen, kon hij wel hard lopen  ;)

:'(...konden we maar toveren hè... :'(
Door *Natasja*
Ik heb net Erwin gesproken, en ben weer gerustgesteld. Hoe vervelend en moeilijk het ook is dat Beau de laatste dagen zo slecht is, het is volgens Erwin wel een teken dat Beau reageert op de behandeling. Beau is ook voor hem een geval apart (voor ons was hij dat sowieso al uiteraard  ;)), en hoewel hij niet kan zeggen hoever hij met Beau kan komen, wil hij het zeker een kans geven, en wij ook, dus gaan we gewoon volgens planning voor een vervolgafspraak. We hebben afgesproken dat, als er geen bijzondere dingen gebeuren in de tussentijd, ik hem maandag bel om te evalueren hoe het dan gaat. In die tijd blijft Beau op de Tramadol staan. Maandag maken we dan een nieuwe afspraak, een week voor die afspraak stoppen we dan weer met de Tramadol. En in de tussentijd bekijk ik het maar van dag tot dag. Wil Beau wandelen, dan mag hij mee wandelen. Wil hij rusten, dan mag hij rusten.

Bedankt allemaal voor het meeleven en het aanhoren van mijn verhalen  :-*
Laatst gewijzigd door *Natasja* op di 26 mei 2009, 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Door -Saskia-
*Natasja* schreef: Ik heb net Erwin gesproken, en ben weer gerustgesteld. Hoe vervelend en moeilijk het ook is dat Beau de laatste dagen zo slecht is, het is volgens Erwin wel een teken dat Beau reageert op de behandeling. Beau is ook voor hem een geval apart (voor ons was hij dat sowieso al uiteraard  ;)), en hoewel hij niet kan zeggen hoever hij met Beau kan komen, wil hij het zeker een kans geven, en wij ook, dus gaan we gewoon volgens planning voor een vervolgafspraak. We hebben afgesproken dat, als er geen bijzondere dingen gebeuren in de tussentijd, ik hem maandag bel om te evalueren hoe het dan gaat. In die tijd blijft Beau op de Tramadol staan. Maandag maken we dan een nieuwe afspraak, een week voor die afspraak stoppen we dan weer met de Tramadol. En in de tussentijd bekijk ik het maar van dag tot dag. Wil Beau wandelen, dan mag hij mee wandelen. Wil hij rusten, dan mag hij rusten.

Bedankt allemaal voor het meeleven en het aanhoren van mijn verhalen  :-*
:bigarmhug:
Ik luister en hoor je ook hoor, denk veel aan jullie en aan Beau!  :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door