De nieuwe bestelling was woensdag binnen. 30 kilo met vanalles. Bot spier en organen. Heb er twee dagen over gedaan om alles in proties te verdelen. De keuken is nog nooit zo smerig geweest maar alles is nu klaar en heb voor de komende 3 maanden eten voor m'n schatjes.
Ik heb alles al in verhoudingen besteld, spierbot, spier en orgaan. Ook de organen in verhouding besteld.
Eerst heb ik spier en spierbot pakketjes gemaakt. 140gram spierbot en 140 gram spiervlees. Voor beide per dag voor 3-4 dagen in de week. Het is afwisselend paardenvlees kalfsnippers en kalkoen dijvlees samen met kippennenkken want daar zijn ze zo gek op.
Toen heb ik alle organen op een hoop gegooid en door elkaar gesneden en de kip en eendkarkassen in stukken gehakt. Hiervan ook pakketjes met 140 gram orgaan en 140 gram karkas gemaakt. Dit heb ik helemaal fijn gehakt en door elkaar gemixt zodat ze niet de orgaan er tussenuit kunnen eten. Nu heb ik een soort kvv met hoge concentraties orgaan (is niet compleet meer he?

Daarnaast heb ik nog wat porties met alleen kippennekken in de vriezer gelegd om tussendoor ook 1 dag in de week te voeren.
Hele prooien laat ik voorlopig achterwege omdat ze die nog niet zo graag willen. Eerst maar eens zorgen dat ze dit allemaal goed eten. Bij de volgende lading laat ik de stukken wat groter maar voor nu is het denk ik wel handig om eerst dit te voeren.
Hiermee heb ik ongeveer 33% spiervlees, 22% orgaan en ongeveer 45% spierbot
groeten Tom