Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

*Dorothea* schreef: Dat is wel heel apart, aangezien advantage niet tegen teken werkt. ;)

Hier krijgen ze niet standaard iets, alleen als we op vakantie gaan naar een tekenparadijs dan krijgen ze een pipet tick fence.
dan heb ik misschien gewoon geluk gehad ;D

zal bij de volgende teken invasie opzoek daan naar iets anders, heb tot nu toe nog nergens last van gelukkig ;)
MarijeEnBoomer schreef: en de spray werk dan ook voor een maand?!?
Volgens de fles is het lang werkzaam, bij mijn honden werkt het wel, ik spray ze normaal maar 1x per maand (wel altijd weer als ze in bad geweest zijn) en ik vind zelden een teek. Toevallig gisteren bij Fjurdy op zijn onderlip, maar ze zijn dus nog niet gesprayed.
Voordeel is ook dat ze geen vette plekken krijgen.
Ik gebruik wel  Frontline combo en heb er geen klachten over. Heb bij Hero die bijna 2 is in al die tijd 1 keer een teek weg moeten halen en dat was dan ook tegen de tijd dat hij opnieuw behandeld moest worden met frontline.
Ik heb ook wel eens gehoord dat de ene hond gevoeliger is voor het krijgen van teken dan de andere. Net als de ene mens lek gestoken wordt door muggen terwijl de ander er nauwelijks last van heeft.
Het lijkt me in zo,n geval dan ook moeilijker teken te bestrijden.

De spray van frontline gebuik ik niet ivm de krullende vacht van de honden. De vloeistof verspreid zich dan vele malen langzamer over de huid en de kans is dan ook groot dat een deel ervan dus niet wordt gebruikt en de werking dan dus ook minder is.
Laatst gewijzigd door Maai op do 21 mei 2009, 09:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Heb n.a.v. dit topic Pulvex gebruikt, prima spul, geen teek meer te zien, maar wel al 2 (!) weken een hele vieze zwarte plek in zijn witte vacht...
dacht dat dat een paar dagen het geval zou zijn, maar dit is wel erg lang! De haren kleven er ook nog steeds aan elkaar :(

Las ergens dat Exil  dezelfde werkzame stof heeft: laat dat ook  vieze vlekken achter? Sprayen wil ik niet gezien zijn dikke lange vacht en middeltjes waarbij de teek eerst moet bijten, liever ook niet.
MarijeEnBoomer schreef: Ik heb exil op de witte vacht gedaan en 2 dagen vlekjes. Ik kreeg wel het advies om het over de hele rug te verdelen dus overal kleine vlekjes laat maar zeggen :)
Kijk aan, 2 dagen is geen probleem ( 3 ook niet :) ), is wel wat anders dan 2 weken!
Ik ben even niet meer zo happy met de pulvex.. Danny heeft steeds vlooien.. Iedere keer maar 1 maar dat veroorzaakt kennelijk al behoorlijk veel leed  :-\. De pulvex zou nog niet uitgewerkt moeten zijn maar in afwachting daarvan mijn huis maar ontvlooit met omgevingsspray en elke avond kammen  :(
Maar ook hier nog altijd geen teken. Dat werkt wel goed kennelijk.
*Dorothea* schreef: Pulvex werkt gewoon niet goed tegen vlooien. Het is erg jammer dat de advantix niet in NL te koop is, dat is een combinatie van Pulvex en Advantage.
Bijzonder jammer want ik vind het voor de rest prima spul.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door