Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door flin
maddoc schreef: nee, dan zal dat wel niet.
dan wordt het uitzingen tot ze het kwijt zijn.
Heb je ze nog getemp.?
nee, niet gedaan, ze waren  heel duidelijk niet lekker....en stress kan de temp laten oplopen......en ademhaling in de smiezen houden en oortjes  :o  voelen....och...alles voelen eigenlijk...auw...

met andere verschijnselen, had 'k dat wel gedaan...ondertemp kan fataal zijn....
Door verwonderd
Flin, ik ben de laatste tijd rampzalig op dit forum, hang als ik er al ben alleen maar in de bar rond, maarreh... hoe is het ermee?
Door flin
Lo schreef: Flin, ik ben de laatste tijd rampzalig op dit forum, hang als ik er al ben alleen maar in de bar rond, maarreh... hoe is het ermee?
'k vind jou nooit rampzalig op dit forum?  :P

katzels zijn weer in hun normale gekke doen;
't heeft alles bij elkaar zon 10 dgn geduurd, voordat ze weer gingen rauzen en langzaamaan weer 't normale menu aten....

't was ook weer even omschakelen van 'n overheerlijk 'lopend buffet' naar de 'normale' 2 dagelijkse hap....
Door brie
Nou, het gaat weer lekker hier  >:(

Nadat Micky een paar maand geleden ziek was, is nu zn dochter ook lekker bezig...
(Gaat lekker met die balineesjes, het lijkt wel alsof ze een gevoelig spijverteringsgestel hebben..)
Houdt niks binnen en is aan de diarree  :-\

De rest heeft nergens last van
Jane is echt misselijk, loopt te smakken als ik haar eten voorzet..

Ze krijgt nu okugest en ik kan straks wat prokolin (voor de diarree) ophalen bij de dierenarts...
Primperid willen ze me niet meegeven voordat ze de kat gezien hebben (dat vind ik dan weer een beetje jammerlijk, maar goed)

pff, ik vind dit zo sneu...
Door brie
Ben net toch maar even naar de da geweest,
Jane heeft een infuusje gehad, en ik heb nu toch wat injecties primperid voor 3 dagen mee naar huis gekregen (grr, waarom kon ik dat niet gewoon zonder consult ophalen) en een tube prokolin..
Hopelijk knapt ze snel op. Mijn prinsesje veranderde ineens van een lief purrend katje in een gemeen gillende en blazende heks  :o

Ik heb er behoorlijk de balen van, want Micky heeft precies hetzelfde gehad een paar maanden geleden.. Nu vraag ik me echt af waar dit nu aan ligt?
Ik ga ineens twijfelen...heeft ze iets bedorven gegeten? Dat kan ik me niet voorstellen aangezien het allemaal diep gevroren aankomt en dan meteen de vriezers in gaat..
Hebben balinezen zo'n gevoelig maag darm stelsel? Ook vreemd aangezien de fokker dit nog nooit zo heeft meegemaakt...
Pfff, ik ben een overtuigend versvoerder, echt waar!!! Maar nu ga ik, heel stom, toch twijfelen ineens  :-\

Ze heeft vrijdag duif gehad, voor de eerste keer.. Misschien was het daar een reactie op? Maar dat hebben de andere katten ook gehad en die hebben nergens last van gehad...

Kan het te maken hebben met kattenbakkorrels? Dat die blijven plakken en ze die dan aflikt?
Ik gebruik al een poos van die superabsorberende kleikorrels die klonten vormen (kitty friend)
Door brie
een virusinfectie vond de dierenarts niet waarschijnlijk... dan hebben alle katten er last van..
het schijnt vaak voor te komen (althans, de da ziet vaker van dit soort katten in de praktijk) oorzaak is moeilijk te achterhalen, ze gooien het meestal op iets wat ze hebben gegeten..
daarbij noemde ze ook kattenbakkorrels, ontlasting van een andere kat, iets geks/ anders dan anders te eten
Door flin
zoals 'k 't hier heb gezien: (en 'k ga er vanuit dat 't een (het) virusje was)
heeft de 1 er meer of minder last van dan de ander...

(kijk naar jezelf als er wat heerst: de 1 rommelt wat door, de ander is ècht ziek)

't heeft toch met de weerstand te maken denk ik, en zeker een jongere kat heeft nog niet zoveel weerstand opgebouwd, denk aan kinders op school , net na de vakantie...allemaal snottebellen... :P

maar idd, ze kunnen ook wat gex gegeten hebben, dat vertellen ze niet...

sterkte, 'n misselijke kat is geeeen pretje, om te zien!

lekker laten drinken, en die pro-kolin lijkt me prima!
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door