Ik kon zo snel geen voorstel-topic vinden dus zal ik me in mijn eerste post maar even voorstellen. Mijn naam is Kay, 27 jaar en woon in Bergeijk (onder Eindhoven). Ik heb thuis 1 monstertje van 1 jaar: Florus. Over een paar weken krijg ik daar een coon katertje bij!

Nu ben ik zoals zovelen, via KP en de kruistocht van Koekie en anderen hier terechtgekomen

Na het lezen van vele BARF/vers draadjes ben ik eens gaan rondkijken bij poeliers, jumper, dogshape en lupa (voor mij te doen met de auto! 8) ). Mijn idee is nu om via CB (en de rest van mijn natvoer/brok) over te gaan op vers. Om eens te kijken of Florus ook wat minder toegankelijke zaken lust heb ik wat kippenekken en kuikens gehaald.
De eerste test was gisteren: een kuiken..... Het was gewoon schattig om te zien: ik legde hem neer en hij snapte het niet zo goed en begon er mee te gooien. Daarna kwam hij iedere keer goedkeuring / steun vragen door kopjes te geven naar mij. Ik heb daarna het kuiken opengeknipt en vastgehouden zodat hij er vlees kon aftrekken...Dat werkte: hij kreeg de smaak te pakken en toen was het kraakkraak weg

Sorry dat het een langer verhaal is geworden maar ik had ook eigenlijk nog een paar vraagjes over Lupa / Dogshape. FYI: Lupa is voor mij goedkoper omdat ik dat zelf kan gaan halen, het dogshape aanbod is echter groter volgens mij....:
- wat zijn de ervaringen hier op BP met deze leveranciers?
- zijn de kwartels Lupa geplukt?
- Ik zag dat Lupa eigen en Kiezebrink kwartels heeft...zit daar verschil in?
- het aanbod van spiervlees bij Lupa is minder dan bij Dogshape...met welk Lupa spiervlees hebben jullie ervaring? En hoe doen jullie dat als je een volledige bestelling plaatst bij Lupa...ergens anders spiervlees halen...? Om nou alleen voor spiervlees bij Dogshape te bestellen....dan haal ik de min. 40 euro niet...
Alvast bedankt voor alle hulp en ik ga hier zeker dagelijks komen!!