Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door kattenbella
Om eerlijk te zijn zeg ik maar wat nu, ik moet het allemaal laten bezinken.
De kristallen (struviet) moeten minder worden. Daar gaat het om. Ik ben zeker geen liefhebber van Hills, maar ik durf nu zelf niet te gaan experimenteren. Jerry heeft nog steeds erg veel moeite met plassen.

Ik zou wel een goeie holistische dierenarts hierover willen raadplegen en kjken wat een alternatief zou kunnen zijn.
Ik woon in Groningen, weten jullie iemand in mijn omgeving?
Door flin
als je je bedenkt dat struviet ontstaat in 'n basische Ph...een PH die meestal boven 7 is
en je kunt die urine-Ph  in de smiezen houden dmv stickjes...

helpt dat al wat?
Door kattenbella
Moet ik de dierenarts vragen naar die stickjes. Ik moet er morgen toch naartoe voor insuline.
Jer is gemakkelijk meten, want hij pist graag op een plastik zakkie ;)
Door flin
lijkt me slim plan...

mocht de PH afwijken, weet jij 't als eerste...
is er een ontsteking? tuurlijk, Ab kuur...

maar met versvoer, veel water/vocht en eventueel verzuren dmv ascorbinezuur door 't voer,
dan denk ik dat je al 'n end bent....

zoniet, heb je idd een probleemgeval, en daar gaan die zgn brokkies ook niet beter aan doen.....
Door donna
Ha die Bella!
Sneu dat hij nog steeds moeite heeft met piesen,zal ook wel goed gevoelig zijn nu natuurlijk he,misschien een beetje opgezet en ontstoken ook(niet alleen de blaas maar ook de binnenkant van z'n plasbuis).
Gewoon voeren wat jij denkt dat het beste is,6 week brokken en blikvoer, heeft hij het jaren goed op gedaan dus om de boel te stabiliseren waarom niet?Als ik jou was zou ik me even 6 week over mn princiepjes heen zetten en daarna weer lekker zo verder gaan als je bezig was,maar wat ik zeg...doe wat je hart je ingeeft je kent ze zelf het beste  ;)
groetjes Hilda.
Door kattenbella
Ik blijf inderdaad eerst dit geven. We hebben zo ook een behandelplan. Als het misgaat weet ik zeker dat het een probleemkater is.
Na de zes weken zien we weer verder!
Hij zit nog wel heel erg verstopt. Ik denk ervor om nog even naar hem te laten kijken.
Door Hilde__
Hey Bella  ;)

Hebben ze verder z'n blaas niet gespoeld ofzo? Oscar heeft afgelopen jaar ook verstopt gezeten (terwijl hij CB kreeg) en nog 1 dag hier thuis de catheter in gehad. Uiteindelijk is de struviet bij hem weggegaan met Bandit + appelazijn. Hij eet nu volledig vers en het gaat nog steeds goed. In het begin plassen ze moeilijk omdat het allemaal nog gevoelig is.

Krijgt ie ook pijnstiller en/of blaasontspanners?

Beterschap met em!
Door kattenbella
Hilde, hij is gespoeld en heeft een langdurig werkend antibioticum gehad. Het is nu afwachten hoe het gaat. Net mijn mijn eigen dierenarts geproken en die zegt dat het 50% kans is dat het goed of niet goed gaat en hij weer behandeld moet worden.
Ik hou het eerst bij zijn dieet. Na zes weken kijk ik verder, eerst dit zien te overwinnen. De rest eet gewoon verder CB, de vriezer zit weer vol!
Laatst gewijzigd door kattenbella op vr 01 mei 2009, 19:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door kattenbella
Na een tijdje SD en een begin CD brokken ben ik weer begonnen met carnibest. Jerry eet nu weer gewoon vers en het lijkt allemaal goed te gaan! Voor kuikens pllegt hij een moord :)
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door