Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Kefraya
@Kattenbella: snel naar de da, wat een ellende! Sterkte met de poezel...

@Izmi: Cleo krijgt cholodin omdat ze af en toe incontinent is. Als ze heel diep ligt te slapen, laat ze het soms lopen. Vanwege haar blaasverkramping zou ze ook blaasontspanners kunnen krijgen, maar ja, dat is weer geen goed idee vanwege haar incontinentie :P
Cholodin is een voedingssupplement, met oa. dl-methionine (verzuurder) , vitamines, taurine etc.
Ik zie in je andere topic dat hij ook weer op de bak gaat, dat is al een hele stap! Heeft Miyuki trouwens pijnstillers?
Door kattenbella
Jerry is nu daar en wordt, gespoeld. Ik wacht op telefoon hoe het gaat. Kennelijk moet hij dus echt op dat dieet.
Echt balen dit. Het is ook zijn zwakke plek. Het nare is is dat hij dit met Hills niet heeft :-\
Door IzMi
[quote="Kefraya"]
@Izmi: Cleo krijgt cholodin omdat ze af en toe incontinent is. Als ze heel diep ligt te slapen, laat ze het soms lopen. Vanwege haar blaasverkramping zou ze ook blaasontspanners kunnen krijgen, maar ja, dat is weer geen goed idee vanwege haar incontinentie :P
Cholodin is een voedingssupplement, met oa. dl-methionine (verzuurder) , vitamines, taurine etc.
Ik zie in je andere topic dat hij ook weer op de bak gaat, dat is al een hele stap! Heeft Miyuki trouwens pijnstillers?
[/quote]

Aha... ik las iets op internet dat het vooral een middel is voor de wat oudere kat?
Hij ging sowieso altijd nog wel goed op de bak. Wel wat plasjes in huis zo nu en dan maar hij is altijd OOK op de bak blijven gaan. Hij gaat sinds maandagochtend (na die drie bloederige plasjes) weer continue op de bak, hij heeft op die maandagochtend na geen bloederige plasjes meer gedaan in huis. Dat was sowieso al minder geworden, alleen maandag opeens. Maar het lijkt beter te gaan... Hij gaat nog wel veel op de bak, meer dan 'normaal' en hij doet ook wel kleinere plasjes. Ow bedenk me nu dat er op `t kleed wat vlakbij de bak ligt wel een klein plasje lag gisteren of eergisteren, klein ongelukje dus. Maar verder gaat het goed, beter dan eerst!! Hij heeft een week of 3 á 4 Metacam gekregen als pijnstiller en onstekingsremmer. Het leek totaal geen effect te hebben. Ik heb het gisteren voor het eerst niet gegeven en vandaag ook niet.. Weet niet waarom, het liep zo en wil kijken hoe het gaat zonder. Ik vind het gevoelsmatig zo gek om iets te geven wat niet werkt. Dus even kijken hoe het nu gaat..

@ Kattenbella, vervelend zeg! Hopelijk gaat het snel beter met `t beestje!
Laatst gewijzigd door IzMi op wo 29 apr 2009, 23:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Door IzMi
[quote="kattenbella"]
Voor jou ook sterkte, klinkt ook naar :-\
Zou inderdaad ook proberen zonder!
[/quote]

Het is echt vervelend als ze wat hebben! Gelukkig hebben ze van die lieve baasjes die zoveel moeite doen om het beter te laten worden ;)
Door IzMi
[quote="kattenbella"]
en die soms ook wel eens en heel klein beetje moedeloos worden :(
[/quote]

Dat zeker! Dat had ik gisteren.....

Maar nu, na weer wat goede tips.. weer wat meer hoopvol. Bestelling gedaan en daar wachten we op. En dan hopen dat het werkt. En zoniet, zoeken we gewoon weer verder. Blijven hopen dat het een keer beter wordt of over gaat.....
Laatst gewijzigd door IzMi op zo 03 mei 2009, 16:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Door kattenbella
Zo is dat, hier ga ik ook gewoon door met het versvoeren en met Jerry blijft het even zoeken. Hij is de tweede kater in 26 jaar die zo gevoelig is voor deze aandoening . Als mijn Griekje eerst maar weer thuis is!
Door kattenbella
Jerry is weer thuis!
Het advies is hem in ieder geval zes weken SD voer van Hills te geven en daarna verder te kijken. Hij heeft het heel erg te pakken. Ik vind hem nog moeilijk plassen.
De rest gaat gewoon verder met de carnibest en andere verse dingen en Jer even niet. Is wel te doen. Het is niet uitgesloten dat hij weer mee mag doen met de anderen mettertijd, maar eerst even zo. Ik ben gewoon heel blij dat hij weer lekker tussen de anderen inligt.
Door kattenbella
Dat is voer van Hills :-[ Het zorgt volgens mij voornamelijk voor een betere PH waarde. Hij moet dit zes weken hebben en dan weer testen. Het is niet uitgesloten dat hij dan weer op CB of ander vers over mag daar werd helemaal niet negatief over gedaan.
Als jullie meer info of alternatieven weten/ hebben hoor ik dit. Ik zou ook graag een dierenarts in de omgeving willen raadplegen die "anders" werkt. Het is evenzoeken, maar eerst zo.
Door koekje
in die hills-sd zitten wat extra (chemisch?) verzurende middelen.
het lijkt mij dat je met cb en extra verzuren (ascorbinezuur of appelazijn, eventueel beide) hetzelfde effect krijgt.
Door flin
[quote="kattenbella"]
Dat is voer van Hills :-[ Het zorgt volgens mij voornamelijk voor een betere PH waarde.

Hij moet dit zes weken hebben en dan weer testen. Het is niet uitgesloten dat hij dan weer op CB of ander vers over mag daar werd helemaal niet negatief over gedaan.
Als jullie meer info of alternatieven weten/ hebben hoor ik dit. Ik zou ook graag een dierenarts in de omgeving willen raadplegen die "anders" werkt. Het is evenzoeken, maar eerst zo.
[/quote]

kun je dit zelf testen? dmv stickjes? en wat noemt ze betere PH-waarde?
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door