HELP! We weten `t niet meer!!

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Re: HELP! We weten `t niet meer!!

flin
5-sterren
5-sterren

Bericht door flin »

Op nog even terug te komen op het PH verhaal. Ik heb net contact gehad met een andere dierenarts/andere praktijk.
En die zegt dat 5 prima is, in die zin dat je niet weet of het 5,2 of 5,8 is om dat de strip alleen 5, 6, 7 etc aangeeft.
  bullsh#t...sorry hoor!

hier een voorbeeld, en er zijn er zeker meer:

http://www.fitpleinshop.nl/meetstrips-stuks-p-1534.html
IzMi
3-sterren
3-sterren

Bericht door IzMi »

flin schreef:    bullsh#t...sorry hoor!

hier een voorbeeld, en er zijn er zeker meer:

http://www.fitpleinshop.nl/meetstrips-stuks-p-1534.html

Maar soms denk ik ook:"als je het van een DA al niet meer aan kan nemen, die er jaren voor geleerd heeft. Jemig dan zie je toch zelf door de bomen het bos niet meer.."..

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik trek jou verhaal zeker niet in twijfel. Maar vraag me dan toch af waarom ze dat dan zeggen..

Ik wil toch misschien wel naar de uroloog... Maar toch ben ik ook niet echt overtuigd. Er is al zoveel gedaan.. En als je gaat dan komen ze uiteindelijk wellicht met het advies 'blaasdieet' waar ik echt niet op zit te wachten. Je weet ondertussen echt niet meer waar je goed aan doet!
Laatst gewijzigd door IzMi op wo 29 apr 2009, 14:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Lefki&Amy
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lefki&Amy »

Izmi, probeer 1 stapje tegelijk en heb wat geduld. Als Miyuki er verder niet ziek van is, kun je deze tijd dus ook nemen.
Ik zou met de thee beginnen en kijken hoe het na een week gaat, dan eventueel cystease toevoegen en weer aanzien.
Zolang hij blijft plassen, kun je zelf wat proberen.
ik kan je wel wat strips opsturen die meer nauwkeurig zijn... ;)
Als alle oorzaken uitgesloten zijn, dan kun je dus niet zo veel meer doen.
Daarbij, zoals ik al aangaf, houdt de reguliere geneeskunde ergens op, maar daarmee houden de mogelijkheden nog lange niet op...als je snapt wat ik bedoel.
IzMi
3-sterren
3-sterren

Bericht door IzMi »

yuki13 schreef: Izmi, probeer 1 stapje tegelijk en heb wat geduld. Als Miyuki er verder niet ziek van is, kun je deze tijd dus ook nemen.
Ik zou met de thee beginnen en kijken hoe het na een week gaat, dan eventueel cystease toevoegen en weer aanzien.
Zolang hij blijft plassen, kun je zelf wat proberen.
ik kan je wel wat strips opsturen die meer nauwkeurig zijn... ;)
Als alle oorzaken uitgesloten zijn, dan kun je dus niet zo veel meer doen.
Daarbij, zoals ik al aangaf, houdt de reguliere geneeskunde ergens op, maar daarmee houden de mogelijkheden nog lange niet op...als je snapt wat ik bedoel.
Ja ik weet het.. Stapje voor stapje! Ik wil gewoon ZO graag dat het over gaat in die zin dat het écht over gaat. Maar ja.... stapje voor stapje moet ook gewoon, beetje geduld... daar ben ik op dit gebied iig niet zo goed in ;)! De thee is iig in bestelling net als de Cystease.. Eerst dat! En dan heb ik ook de tijd om een beetje na te denken over een second opion, uroloog e.d.

En inderdaad waar de reguliere geneeskunde ophoudt is er daarnaast natuurlijk meer, al moet ik me daar nog wel helemaal in verdiepen. Maar dankzij BARFplaats en alle fijne mensen die meedenken.. Beetje hoop houden!

Moet wel zeggen dat ik de kattenbak in de badkamer heb gezet, iets dichterbij.. Maandag deed hij natuurlijk drie plasjes, maar sinds maandagochtend niet meer! En alle plasjes doet hij op de bak, ondanks dat het kleine plasjes zijn.. Dat is wel een positief punt :)!
Laatst gewijzigd door IzMi op wo 29 apr 2009, 19:38, 1 keer totaal gewijzigd.
flin
5-sterren
5-sterren

Bericht door flin »

Hoe ist nou?

'k zou als aller-aller-eerste eerst die Ph-stripjes zien te verkrijgen,
dan kun je zelf net iets meer in de smiezen houden....
Lefki&Amy
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lefki&Amy »

Heppie de T???  :D
IzMi
3-sterren
3-sterren

Bericht door IzMi »

flin schreef: Hoe ist nou?

'k zou als aller-aller-eerste eerst die Ph-stripjes zien te verkrijgen,
dan kun je zelf net iets meer in de smiezen houden....
Dat is sowieso handig inderdaad. Had een electronisch apparaat gevonden voor `n koopie. Wat gebruikt werd in de Apotheek. Misschien is dat wel wat.. :)

En `t gaat eigenlijk, verassend genoeg, best goed. Ik ben gestopt met de Metacam en ik zeg niet dat het daar iets mee te maken heeft maar hij doet het sindsdien best aardig. Sinds maandagochtend bijna geen plasjes meer in huis. Gaat zo goed als altijd op de bak. Hij heeft sinds maandag 2 'ongelukjes' gehad. Verder niets.. Ook geen bloederige plasjes meer gevonden.....
IzMi
3-sterren
3-sterren

Bericht door IzMi »

yuki13 schreef: Heppie de T???  :D
Nee nog niet.. Misschien wordt het vandaag bezorgd?
Lefki&Amy
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lefki&Amy »

MiYuki gaat aan de thee, holadiejeeeee!!! :D
Hoop dat het hem gaat helpen!!  :)
Lefki&Amy
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lefki&Amy »

Hoest met de kleine man????  :)
IzMi
3-sterren
3-sterren

Bericht door IzMi »

Hé!

Het gaat wel hoor!! Zo nu en dan vinden we nog een plasje ergens, maar lang niet altijd bloederig en ook niet altijd kleine plasjes. Soms ook grotere plasjes dus dat is iig fijn dat hij dan weer doet! En hij doet het nu ook op plekken waar het makkelijk schoon te maken is zoals de badkamer en daar hebben we nu ook maar de kattenbak gezet. Vanmorgen was z`n urine wel een beetje rood/geel-achtig. 

Hij heeft nu zo`n 3x de thee gehad, gisteren voor `t eerst over het spiervlees en het ging bijna in één keer op  :)!
Als het goed is komt één dezer dagen de Cystease binnen.

Ze groeien ook beide nog goed. Ruim een week geleden was er maar 9 gram in gewichtverschil, nu is dat wel weer iets meer. Maar goed ze komen beide nog aan. Miyuki is in een week ook weer meer dan 100 gram aangekomen. Ze hebben af en toe wel moeite met het eten van bot. Miyuki heeft tot nu toe bijvoorbeeld nog niets gegeten,  :-\. Omdat we dat af en toe zien houden we nu even een lijstje bij of ze 1/2 of een heel portie hebben gegeten zodat ze in een week wel aan het hele menu komen.

Alles onder controle dus :)
Lefki&Amy
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lefki&Amy »

Goed joh!! Ben benieuwd naar het verdere verloop!!
je kunt ook gerust zelf een kopje meedrinken hoor  ;D een gezellig theekransje, zeg maar  :)
IzMi
3-sterren
3-sterren

Bericht door IzMi »

yuki13 schreef: Goed joh!! Ben benieuwd naar het verdere verloop!!
je kunt ook gerust zelf een kopje meedrinken hoor  ;D een gezellig theekransje, zeg maar  :)
Hihi, dolle boel :D!!
Het zou wel raar zijn als het over gaat.. Waar zou het dan aan gelegen hebben?
Vraag me sowieso af wat de kans is dat zoiets helemaal verdwijnt. Je hoort van iedereen'oh hij zal wel gevoelig zijn, dit hou je voor de rest van z`n leven'..

Maar goed, we zien het wel! Voorlopig de thee geven en sowieso starten met de Cystease denk af en toe een bloederig plasje lijkt me niet echt in orde. Lijkt ook wel echt op een gevoelige/geïriteerde blaaswand. Dus wie weet gaat het wel over na zo`n kuurtje..
Lefki&Amy
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lefki&Amy »

Als ik in de buurt ben, kom ik op de thee bij je  :D  :D
IzMi
3-sterren
3-sterren

Bericht door IzMi »

Kleine update maar weer eens,..

Gaat wel beter met `t mannetje! Hij doet iig weer grote/normale plasjes.
Heel af en toe plast hij nog wel eens ergens, naast de bak ofzo. Maar ik had ook al het idee dat het grind niet echt in de smaak viel. TE viel baby poeder geur, dan gaan ze er zelf helemaal naar ruiken. Stink je de hele dag naar je eigen wc, das vast niet fijn!

We hadden `m een paar keer zo met z`n kont over de grond zien slepen. We vonden `t wel gek, maar daarna trok hij een soort van spoor. Dus we dachten, misschien blijft er iets bungelen wat er na de daad niet gelijk af viel ofzo. Alleen gisteren deed hij het twee keer kort achter elkaar en toen dacht ik opeens aan wormen! Het met 4 en 6 maanden ontwormen ging niet zo soepel. Pilletjes wilden ze niet nemen, schuimbekken en de hele ellende!! We dachten dat ze aardig wat binnen hadden gekregen, maar misschien voor de één niet genoeg?

Vandaag even overleg met assistente, het lijkt volgens haar wel op wormen. EN ze denkt, aangezien hij af en toe met z`n kont over de grond 'loopt', dat het al een tijdje zo is  :o!! Jeetje,... Misschien is er toch wel een verband? Wanneer een kat wormen heeft, heeft hij minder weerstand. Dan kan het ook zo zijn dat de bestanddelen uit voer minder goed worden opgenomen (gelezen in boekje wat dierenarts erover mee gaf). Dus....... misschien is er dus een verband met de blaasproblemen. Laat het zo zijn, dan weten we tenminste iets! Nu net maar druppels in de nek gegeven aan beiden, en de bak goed in de gaten houden.
Laatst gewijzigd door IzMi op ma 11 mei 2009, 21:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie