Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door brie
ojee..het is ook niet wat voor een kat om zo opgesloten te zitten :-\
ga je het toch even aanzien? wie weet geeft ze de moed na 2 dagen wel "op" en geeft ze alsnog toe aan haar nieuwe situatie..

tja en anders?
je woont toch niet zo heel groot? kun je haar niet voor een aantal weken op je slaapkamer houden? alle hoge dingen als stoelen ed tijdelijk de deur uit en een loopplankje om op je bed te kunnen lopen.
is het een idee?
Door koekje
de bench is de enige optie. er zit een luikje in de deur naar de woonkamer, wat ze zonder al te veel moeite kunnen open breken. en sien mag absoluut niet springen de komende tijd. dus ook niet op het bed. op het bed lopen is niet goed voor haar poot, omdat dat te ontstabiel van ondergrond is. ze mag ook niet op de vensterbank springen en ook niet ot achterna zitten.
en ik kan mn kasten niet uit de slaapkamer halen.
Door spreeuwtje
ik denk dat je echt oordoppen in moet doen..
misschien iets homeopatisch geven zodat ze wat rustiger wordt?
of valeriaan in haar bench doen..
kattenkruid muis ofzo..
Door koekje
ja, ik heb nog 2 nieuwe stinkmuizen. maar das bij sien even kwijlen, en dan is tie op.
vandaag lijkt ze iets rustiger, nu de narcose helemaal uitgewerkt is. het nadeel is wel dat ze met 1 oog knijpt. of oogontsteking bij de dokter opgelopen of het is van het rammen tegen de tralies, soort van blauw oog (zal niet de eerste keer zijn dat ze een blauw oog heeft door iets stoms gedaan te hebben).
Door bloemetje
Arme Sientje! Maar het moet idd echt  :-\. Als het niet uit te houden is moet je gewoon iets vragen voor haar hoor bij de da. Anders is het voor haar ook alleen maar moeilijker.

Sterkte Koekje  :-* en een dikke  :-* voor Sien
Door spreeuwtje
heeft ze misschien last van de oogdruppeltjes?
een narcose ondermeind toch haar weerstand.. dus kan best dat ze een vies oogje krijgt..
Door ibbi
dat is echt lastig dat ze zo druk is .... wat kun je daar nou tegen doen...
want zo kan ze ook bezeren denk ik, in een flinke bench is toch aardig ruimte om heen en weer te springen.
ik heb ooit alleen FLokje in de bench gehad, met gebroken bekken, die kon gewoon niet overeind in 't begin en had zulke zware pijnstillers dat ze rustig bleef...
pffffff, balen joh, sterkte ermee!
Door koekje
de wond ziet er nu nog best mooi uit.
tussen de bovenste 2 hechtingen is een kleine verdikking te zien en rood, maar dat is niet groter dan een hele kleine doperwt of gekookte bruine lins.

sien doet met het kapje wel zo eng en gevaarlijk, dat ze zich bijna ophangt en door salto's te maken schade kan doen berokkenen aan haar poot. zonder kap is ze best rustig en relatief vrolijk.

's avonds voor het slapen gaan, mag ze even uit de bench. dan kroelen we en kwijlen (in siens gevals hele liters) samen even.
Door koekje
toen ik zaterdagnacht (zondagochtend dus eigenlijk) thuiskwam, was het ineens foute boel. grommen en gillen en niet meer op haar ene poot kunnen staan. terwijl ze de hele tijd in de bench heeft gezeten en ze deze niet overhoop had gehaald. voordat we weggingen 's middags was alles nog goed.
ik heb haar toen 1 extra dosis metacam gegeven en daarna ging het ietsjes beter. gisteren hinkte ze nog steeds op haar poot, terwijl dat voor zaterdag niet het geval was.
ik heb vanavond een afspraak bij de dokter.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door