Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
dana schreef: Lizzy hij had het over struvietkristallen en ze heeft nu dus die blikjes s/d.
Weet de waarden niet meer, stom he maar was behoorlijk geschrokken want haar urine zat behoorlijk vol .
Heeft ze ook antibiotica gehad? Want meestal is er eerst een blaasontsteking en dan ontstaat er struviet in de urine.

In mijn ogen is het zinloos om dit voer te gaan geven.

Je zou aan jouw DA moeten vragen of er ook een blaasonsteking zit. In dat geval moet je antibiotica geven. En, de urine aanzuren met cranberry + zure vitamine C. En desnoods nog wat meer blaasondersteundende middelen. Dat is beter dan die gore s/d

Wat geef je voor vers trouwens?
Door dana
Net even gebeld want was de ph waarde vergeten :-[ die was 8 tot 9.
Ze heeft geen blaasontsteking dus ook geen antibiotica gekregen.
Dit heeft hij eerst gemeten met zo'n staafje omdat er van een blaasontsteking werdt uitgegaan maar daar was niks afwijkends aan te zien.
Ze heeft in haar puppietijd duck gegeten.
Toen een hele periode bibi maar daar was toendertijd iets aan veranderd waardoor ze er van binnen ging poepen.
Over op de carnibest en dit ging een maand of 3 goed en ze ging weer binnenpoepen met regelmatig slijm erbij.
Ze eet nu weer bibi omdat ik het idee had dat ze van carnibest buikpijn kreeg.
Af en toe eten ze duck en rodipens.
Door Hitam
Als er geen ontsteking zit is het een kwestie van de urine zuur krijgen en het probleem (en de kristallen) is opgelost. Dus: Cranberry en vit C en lekker op versvlees laten. Eventueel pure vleesmaaltijden inlassen.
Door Lizzy
Ja, vooral die vieze gore brokken niet geven. Ik heb het even gekeken naar wat erin zit en dat is niet best... (in de Hill's SD). Ik sluit me dus ook gaaaaarne bij Tannetje aan!
Door dana
Wat bedoel je met pure vleesmaaltijden ???
Maakt het nog uit wat voor vitamine c ik neem ???
Sorry voor alle vragen maar wil het beste voor mijn hondje ???
Ik had zelf zoiets van dan maar een maand die blikmeuk en dan toch echt weer terug naar vers maar ja...ben er niet blij mee.
Cranberry kan ik dat ook in een reformwinkel halen of moet ik dat op internet bestellen,weet niet of er verschil in zit.Geen idee hoeveel ze dan moet hebben , ze weegt maar 6 kilo.
Moet ze dat dan levenslang erbij krijgen om de urine zuur te houden ?
Ben wel heel blij dat jullie willen helpen met advies want ik zit te balen als een stekker.
Snap ook niet hoe ze er aan komt want ze eet altijd vers en ik las net dat vers de urine zuurder houdt als brokken,zal ze aanleg hebben ..
Door Hitam
Vleesmaaltijden is alleen vlees zonder rijst, botten of groente. Dat werkt ook lekker verzurend.

Cranberry kun je in de reformwinkel vaak wel krijgen. Houd voor zo´n klein hondje ongeveer een kwart tot een achtste van de mensendosering aan. Afhankelijk van wat gemakkelijk doseren is.
Door Lizzy
Cranberry pillen/capsules verkopen ze tegenwoordig ook vaak bij de gewone drogist. Vitamine C moet je wel de verzurende hebben dus ascorbinezuur.
Door dana
Ga vannavond gelijk op pad voor de cranberry en vitamine c.
Zit me nog wel af te vragen hoe ze hier aan komt ....ben als ik heel eerlijk ben nu ook een beetje huiverig om haar die blikzooi niet te geven omdat ik bang ben dat het erger wordt.
Of is het weer zo'n standaard da reactie omdat ik ook begon over vitamine c tegen hem en hij zei dat dat nu niet genoeg helpt maar in de toekomst wel kan helpen om het te voorkomen.
ZUCHT.......
Door Ivonne
misschien kom je er nooit achter hoe ze er aan komt; zaak is dat het weggaat en wegblijft.

Helaas heb ik zelf een "kater" die zomaar in ene keer blaasproblemen kreeg terwijl hij op dat moment toch zeker een half jaar vers voer kreeg (en daarvoor zeg ruim negen jaar brokken :-X), ik heb van alles gedaan en geprobeerd, van "ellende"zelfs het voer van de DA erin gekieperd maar dat hielp allemaal niets. En nu, nu krijgt ie gewoon kvv, met Vit C en Cranberrie en 1x per dag de brokken van de DA (zak moet op) en er is nu niets meer aan de hand.
Door Ordell
dana schreef: Ga vannavond gelijk op pad voor de cranberry en vitamine c.
Zit me nog wel af te vragen hoe ze hier aan komt ....ben als ik heel eerlijk ben nu ook een beetje huiverig om haar die blikzooi niet te geven omdat ik bang ben dat het erger wordt.
Of is het weer zo'n standaard da reactie omdat ik ook begon over vitamine c tegen hem en hij zei dat dat nu niet genoeg helpt maar in de toekomst wel kan helpen om het te voorkomen.
ZUCHT.......
Mijn hond heeft dit ook een tijdje gehad en ik baalde ook als een stekker... :(. Ik ben toen ook te rade gegaan bij Lizzy en Tannetje. Ik heb nooit die brokken of dat blikvoer gegeven en dat zouden zij ook nooit goed gevonden hebben... ;D ;).
Maar ik kan je adviseren om hun raad op te volgen, mij heeft het geholpen en dit gruis wat hij had is alweer lange tijd geleden verdwenen en niet meer teuggekomen. Ik vind trouwens wel dat je niet aan een stickje kunt zien of de hond wel of geen blaasontsteking heeft. Er kunnen best ontstekingscellen zitten maar die vind je pas bij urineonderzoek,

Succes!
Door Lizzy
Ik begrijp het wel dat je bang bent om die blikzooi niet te geven, maar kijk nou eens naar het volgende want dit zit in dat vieze blikvoer:

==========

Water, corn starch, egg product, chicken fat (preserved with mixed tocopherols, and citric acid), pork liver, sucrose, powdered cellulose, vegetable oil, DL-methionine, taurine, minerals (salt, calcium sulfate, potassium chloride, calcium carbonate, ferrous sulfate, zinc oxide, manganous oxide, copper sulfate, calcium iodate, sodium selenite), beta- carotene, vitamins (choline chloride, vitamin D3 supplement, vitamin E supplement, thiamine mononitrate, niacin, calcium pantothenate, pyridoxine hydrochloride, riboflavin, folic acid, biotin, vitamin B12 supplement).

==========

Ik zou het dus beslist NIET geven en JA het is een standaard dierenarts adviesje dat je gekregen hebt. Maar ja, het is en blijft jouw hondje!
Laatst gewijzigd door Lizzy op vr 09 jul 2004, 18:20, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door