Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door maddoc
dank voor de info.
Prijs die ik gehoord heb was onder de 200 euro, maar je hebt zoveel verschillende modellen en uitvoeringen.
Als ie in die prijscategorie zit wil ik dezelfde als die goed effect hebben bij KatinNood, anders ben ik bang dat voor mij het kaf niet vh koren te scheiden valt.
Door maddoc
ik zie trouwens nog wel wat haken en ogen,
want je zou dan denk ik  eigenlijk in elke ruimte een apparaat moeten hebben lijkt me.
Bij mij komen de katten door het hele huis, t/m de zolder. Als ik 'm dan allleen in de woonkamer zet, geen open keuken, dan beslaat hij maar een klein gedeelte vh huis, alhoewel dat wel de ruimte is waar de meeste katten het grootste deel vd tijd doorbrengen.
Door flin
de prijs die 'k voor een eenvoudige ionisator heb betaald, was 40,- euri

virussen blijven wel langer hangen denk 'k ,(dan bacterieën die opdrogen) ( 'k ga nog n's info zoeken, want weet niet... jij?)
maar daar (die virus) ga je dus niet minder van krijgen met 'n 'gewoon' fan/filter luchtzuiveringsapparaat;
  dan zou je met een of meerdere ionisatoren  toe moeten komen...en idd in verschillende ruimtes...

en zou 'k kiezen voor een luchtfilterapparaat in de leefruimte, met daarnaast een ionisator,
  en de overige ruimtes een kleine ionisator?

nah, laat horen, hoe of wat?
Door maddoc
jakkes!

ben ik daarom steeds (half)verkouden? ???

van de L-lysine gaat trouwens ondertussen iig wat zo halfhalf naar binnen door het eten, maar kon daar maandag niet langer op wachten,
na niezen echt een snotneus, dus maar weer begonnen met een kuur in afwachting van de komst van de plasma cluster.

Plasma cluster = Sharp
www.airpur.nl  actiemodellen/ luchtreiniging/ionisatie
plasma cluster en virussen etc; http://www.airpur.be/docu/Persbericht%2 ... mpleet.pdf

Hoelang virussen in de omgeving actief kunnen blijven verschilt van virus tot virus.
Door maddoc
de L-lysine lukt nog steeds niet echt (iig absoluut niet voor wie het bedoeld is, nu wil ze zelfs helemaal geen eten meer ook al zit er al niets meer door :-\,
maar wat rauwe zalmmoot ging er nog wel goed in).

En bij het reformhuis ook geen andere te vinden.

Iemand ervaring met de L-lysine van NML-health??  qua smaak?

In de VS zag ik bij Entirelypets zijn allerlei L-lysine produkten speciaal voor de kat; in pasta's, poeders met smaakstof, treats etc.

Ik heb net de Vet Solutions Viralys besteld om uit te proberen in combi met het bestellen van Corta RX.

Na een week doxycycline en gentapol oogdr is ze weer vrijwel klachtenvrij en
vanavond is de hele bubs geent op advies van de d'arts van Merial (fabrikant vd entstof).
Door Wilhelmien
Sorry, ik heb niet het hele verhaal gevolgd, maar hier krijgt 1 poezel sinds een klein weekje L-lysine van de Groene os. Dat is op poederbasis en het is voor haar om de weerstand te verhogen. Voor zover ik kan zien slaat het hier wel aan, maar ik geef het niet tegen nies oid. Ik meng het met een ietsiepietsie beetje vlees of blik, en dan gaat het goed naar binnen. Je moet het eigenlijk helemaal apart van de maaltijd geven, dan werkt het beter (net als alle homeopatische dingen volgens mij).
Door maddoc
maar er is geen smaakje toegevoegd aan de lysine vd Groene Os?

Trouwens L-lysine doet vlgns mij sec niets voor de weerstand,
de bedoeling van l-lysine is dat het de uitscheiding van het herpesvirus zou kunnen verminderen.

De Groene Os heeft wel ook een weerstandscompositum.
Door Wilhelmien
Nee, geen smaakje toegevoegd voorzover ik de verpakking kan lezen, wel vit. B6. Hier eet ze zonder problemen het poeder erdoorheen, terwijl het soms best een muts kan zijn  ::)

L-Lysine & B6 bestaat uit aminozuren en vitaminen en is goed inzetbaar bij virale infecties en diverse soorten weefsel- en huidproblemen. L-Lysine werkt weerstandsverhogend, celbeschermend en kan zowel preventief als acuut gebruikt worden bij herpes gerelateerde virussen. Vitamine B6 werkt zenuwsterkend en weerstandsverhogend.
Door flin
Wilhelmien schreef:
L-Lysine & B6 bestaat uit aminozuren en vitaminen en is goed inzetbaar bij virale infecties en diverse soorten weefsel- en huidproblemen. L-Lysine werkt weerstandsverhogend, celbeschermend en kan zowel preventief als acuut gebruikt worden bij herpes gerelateerde virussen.

Vitamine B6 werkt zenuwsterkend en weerstandsverhogend.

Lysine is een essentieel aminozuur; het kan niet door het lichaam gemaakt worden en moet dus in de voeding aanwezig zijn.
Het aminozuur is nodig voor groei, weefselherstel, de aanmaak van antilichamen, hormonen en enzymen.

Belangrijke bronnen van lysine.
Vis, melk, limabonen, vlees, kaas, gist en eieren en eiwitten in het algemeen zijn belangrijke bronnen van lysine.

de B-6 is een vitamine

@ Maddoc: als je wilt, stuur 'k je een proefpakketje/vlopje  l-lysine met catsclaw; kun je't proberen of de smaak beter is?
  laat maar weten....
Door maddoc
flin schreef:
@ Maddoc: als je wilt, stuur 'k je een proefpakketje/vlopje  l-lysine met catsclaw; kun je't proberen of de smaak beter is?
  laat maar weten....

Heej, da's een aardig idee,
dank je, graag!

Ik stuur je even een pb.
Door maddoc
Vandaag de L-lysine van Flin binnengekregen, dank dank :)
gelijk vandaag uitgeprobeerd, maar poeslief werkt nog niet mee;
maar... het formaat van deze 500mg tabl
is een stuk bescheidener (maar zekers niet klein) dan van de 1000mg tabl en het is me vandaag al 2x gelukt om er eentje in de bek in te geven :)
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door