Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door spreeuwtje
cystease hielp hier ook niet..
feliway ook niet..
en.. metacam is het zelfde als tolfedine.. een pijnstiller dus..
ik heb dat van ibbi genoteerd en ga er morgen over bellen..
ik geloof dat én pijnstiller én blaasontspanner een beetje dubbelop is..
maar ik wil niet 2 of 3 dagen achter elkaar hoeven te pillen..
dit drama wil je maar eens in de zoveel weken/maanden..
Door Kefraya
De da kan van heel veel medicijnen ook een suspensie (oplossing) maken, die kun je dan makkelijker 'verstoppen'. Een idee om dat even na te vragen?
Door spreeuwtje
ja ik weet van de suspensies..
heb ik ook aan gedacht..
maar gezien het feit dat ze heeeeeeeeeeeeeel kieskeurig is en alles weer eruit schuimt (ook als er geen smaak aan zit).. weet ik niet of dat gaat werken..
Door hamada
een van onze vorige katten, Prince, was erg getraumatiseerd bij zijn eerste huis. Gevolg was dat hij sterk reageerde op dingen die hij eng vond en dan overal in huis plaste en poepte. Niets hielp. Na een succesvolle benchtraining hoefde er maar iets te veranderen (wat veel bezoek, onze afwezigheid tot in de avond zodat hij een paar uur alleen in een donker huis zat, enz), en het was weer mis. Hij zat ook absoluut niet lekker in zijn vel. Gelukkig kreeg hij geen blaasontstekingen, maar zijn stressreacties waren ook niet leuk >:(
Uiteindelijk is hij ingesteld om clomicalm, een antidepressivum dat gegeven wordt aan katten en honden met gedragsproblemen. Het resultaat was verbluffend. Hij werd aanzienlijk rustiger en vrolijker, voor zover wij natuurlijk konden beoordelen, en, ook niet onbelangrijk, hij stopte met zijn onzindelijkheid. Zelfs als er zogenaamd enge dingen gebeurden.
Weliswaar is clomicalm een relatief zwaar middel, het wordt ook voorgeschreven aan depressieve mensen, maar Prince heeft er veel baat bij gehad. Uiteindelijk konden we na een maand of 8 gaan afbouwen. Zo stabiel leek hij te zijn.
Misschien is dit voor Noezels te overwegen, want zo'n sterke stress reactie als zij toont lijkt me ook niet gezond. De pilletjes zijn klein, en meestal moet je 1/2 of 1/4 geven, afhankelijk van het gewicht van de kat, dus dat is gemakkelijk in een prakje voer te verstoppen.

sterkte met Noezels.
Door spreeuwtje
hey.. bedankt voor je tip.. :)
maar ik vind dat wel een erg zwaar middel hoor..
en dat moet ze dan iedere dag krijgen..
een pilletje in het voer werkt echt niet..
madame is niet zon etert.. en als ze maar even het idee krijgt dat er iets in zit.. eet ze dagenlang niet..
of ze dat met clomicalm ook zou hebben weet ik natuurlijk niet..

ze heeft nu 2 dagen tolfedine gehad.. en nu is het weer goed..
alleen kreeg ze net weer op haar sodemieter van ienie.. dus kan het ook morgen weer fout zijn..

ik moet proberen om haar zo veilig mogelijk te laten zijn.. dus zo min mogelijk ienie in huis.. dan kan het echt weken goed gaan..
maar 1 uurtje de deur uit en de tussendeur vergeten dicht te doen.. en het is mis..
toch vind ik de problemen niet zo zwaar dat ik haar clomicalm wil gaan geven..
net wat ik zeg.. het kan ook weken goed gaan..

ben wel zaterdag naar de d.a. geweest voor die pillen die iemand hierboven noemde..
ze gaan het overleggen met de d.a. (sprak alleen de assistent)
want dat mogen zij niet zelf voorschrijven..  :-X
we wachten af..
ik vond ze alleen wel groter dan dat ik verwachtte..
de tolfedine is aanzienlijk kleiner..
maar de oxibuticine is weer 5 keer groter ofzo..
dus het zou allicht te proberen zijn..

voor nu is noezels weer vrolijk..
da's een pak van mijn hart.. :)
Door Borke
hamada schreef: Uiteindelijk is hij ingesteld om clomicalm, een antidepressivum dat gegeven wordt aan katten en honden met gedragsproblemen. Het resultaat was verbluffend. Hij werd aanzienlijk rustiger en vrolijker, voor zover wij natuurlijk konden beoordelen, en, ook niet onbelangrijk, hij stopte met zijn onzindelijkheid. Zelfs als er zogenaamd enge dingen gebeurden.
Weliswaar is clomicalm een relatief zwaar middel, het wordt ook voorgeschreven aan depressieve mensen, maar Prince heeft er veel baat bij gehad. Uiteindelijk konden we na een maand of 8 gaan afbouwen. Zo stabiel leek hij te zijn.
Clomicalm is volgens mij absoluut geen middel wat aan mensen gegeven wordt.
Het is wel een heel zwaar middel, het is kostbaar en het is verslavend.

Helaas heb ik ruime ervaring ermee, met onze voormalige dekkater TC die buiten de bak bleef plassen en ondanks meerdere afkick pogingen is het nooit gelukt om hem ervan af te krijgen.
Overigens is het en middel wat bedacht is voor honden met verlatingsangst in combinatie met gedragstherapie. Onze Sofi slikt het ook en ik krijg haar er maar niet van afgekickt.

Lyda, ik zou het niet geven.
Volgens mij weet je best wat er mankeert aan haar leven en zou ze meer rust moeten hebben.
Haar Climicalm geven vind ik net zoiets als een mens bewust in een veel te stressvolle situatie zetten en als dat problemen geeft niet de situatie veranderen maar de mens verslavende kalmeringsmiddelen geven als Oxazepan.

Als je iets wilt geven, geeft dan homeopathie die maatwerk gemaakt wordt.
Daarmee heb ik Sofi ook van haar dwangmatige gelik afgeholpen en vaker gedragsproblemen bij katten mee opgelost. Niet dat geld nou het belangrijkste criterium moet zijn, maar het is ook een stuk goedkopere oplossing dan Clomicalm...

Overigens moet ze wel goed te pillen zijn, maar dat geldt natuurlijk voor alle medicatie die je wilt geven...
Door spreeuwtje
ja astrid.. ik weet t..
volgens mij is clomicalm een aftakking of zelfs hetzelfde als prozac heb ik wel eens gehoord.. maar of ik dat goed heb opgevangen weet ik niet..

gezien het feit dat noezels niet te pillen is.. of iig heel moeilijk en dat juist heel veel problemen geeft.. wil ik met zo min mogelijk medicijnen toe..
daarom vind ik het fijn om alleen als het noodzakelijk is medicijnen te geven..

verder heeft noez juist heel veel rust..
zij is de enige in de woonkamer.. en is dus prinses op de erwt..
af en toe komen de andere katten er bij.. maar alleen onder toezicht..
he zijn meer de fouten die ik maak.. de deur niet goed dichtdoen als ik wegga.. die maken dat er problemen ontstaan..
zolang ik daar goed op let is er niks aan de hand..
maar ja..
met een drukke kop haast hebben werkt dat probleem nog wel eens in de hand..
ik ben soms een chaoot met dit soort dingen..

de enige andere oplossing is 1 van die 2 wegdoen..
noezels of ieniemienie..
en dat is een oplossing die pas als aller aller laatst gaat gebeuren..

over een tijdje wordt hier een betonnen vloer geplaatst.. en gaat iig noezels een paar weekjes naar jeroen..
dat is geen blijvende situatie.. want daar kan ze helemaal niet naar buiten.. en zit ze hele dagen alleen..
maar we kunnen wel kijken hoe ze het doet als ze bij een ander thuis zal zijn..
nu kent ze jeroen goed en is ze daar echt gek op..
dus is dat geen garantie..

ienie wegdoen vind ik ook geen oplossing..
ienie is de enige jonge kat hier in  huis..
als zij weggaat.. en de rest gaat dood.. (want die zijn allemaal 14 jaar en ouder)..
dan heb ik helemaal geen poezels meer..
da vink ook niks..
:-[

zoals ik al zeg.. in principe gaat het goed en is er voldoende rust..
ik moet alleen beter opletten.. en zorgen dat ik pillen krijg die er makkelijker ingaan als de situatie dat vraagt..
Door spreeuwtje
vandaag dus eindelijk telefoon gehad van de d.a.
helaas was ik in een belangrijk gesprek dus had de dame in kwestie ingesproken..
t verhaal was dus dat er geen vervanging was voor de oxibutinogwattus capsules  >:(
de pillen die ibbi noemde kunnen dus volgens de d.a. niet gebruikt worden  bij de blaasontsteking van noezels..
waarom weet ik dus niet.. daar word ik morgen weer over gebeld..

ik snap t niet zo goed.. blaasontspanners zijn toch blaasontspanners?
naja.. dat hoor ik morgen dus..
ze kwamen wederom met de geeikte oplossingen die allemaal al meerdere malen de revu zijn gepasseerd maar hier geen effect sorteerde..
bach,
feliway
en cystease..
Door spreeuwtje
vanmorgen belde de d.a. weer terug.. (een ander dan gister)
heel vervelend mens vind ik persoonlijk..
ze laat je niet uitpraten en wil haar mening doordrukken zonder te luisteren naar je..  >:(
maar goed..
ze heeft nu eens goed gekeken wat die spasmoglucinol comprimés nou eigenlijk is..
en vindt, in tegenstelling tot haar collega.. dat dat dus wél te geven is ipv de oxibutinogwattes..
vanavond kan ik ze ophalen.. en dan maar zien hoelang noezels nodig heeft met de spasmo en de tolfedine samen..
ik hoop dat ik het in een dag of 2 dan recht kan trekken zodat noezels minder stress oploopt door het toedienen van (te grote)  pillen..
Door brie
al die namen van medicijnen, ik zou allang de draad kwijt zijn  :-\

sterkte met noezels  :-*
Laatst gewijzigd door brie op wo 08 apr 2009, 12:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Door spreeuwtje
vandaag dus de nieuwe pillen opgehaald en in noezels gepropt..
mijn god.. wat is het toch een klöte beest om te pillen!
maar uiteindelijk zitten ze er allebij in..
dat is een groot verschil met de capsule.. want die kreeg ik er met geen mogelijkheid in!
eens zien of ik haar vanavond weer kan strikken..
ik heb mezelf nu gezegd dat ik mijn verstand op 0 moet gaan zetten.. en het maar gewoon een paar dagen vol moet houden nu..
droopy werd met de pil makkelijker.. noezels tot nu toe alleen maar moeilijker..
maar misschien veranderd dat naar verloop van tijd.
iig 2 dagen volhouden met 2x daags 2 pillen..  :-X
Door koekje
jammer dat ze geen vreetschuur is. sien heeft nog nooit zo makkelijk pilletjes gegeten. als het maar gestampt is en door 1/4 blikje goermetmoes gemengd is.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door