Wiesland schreef:
En ik dacht nogwel dat ik een eind in de goede richtting zat... Ik heb ook gelezen dat die groenten niet echt nodig zijn. dat je ook een menu kunt samenstellen zonder groentenmix. vandaar dus maar die 6 procent.
En ik had het orgaanvlees weggelaten omdat ik dacht dat dat al voldoende in het kvv zit.
ik kwam om 68 % vleesbot en 32 % spiervlees. Dat in combinatie met het kvv met orgaan leek me toch niet zo verkeerd. Er is zeker rekenwerk aan te pas gekomen hoor!
Het is maar net wie je vraagt (of groente nodig is of niet). Ik vind het wel nodig. Op zich is 6% groente prima hoor. Wanneer je voor meer dan 50% zelf samenstelt, zou ik wel iets orgaanvlees geven. Even een serieuze vraag (en niet onaardig bedoeld) maar vind je dat zelf makkelijk, om voor iets van 30% KVV te voeren? Ik raak er alleen maar van in de war

. Ik zou, met wat jij aan KVV voert, wel iets van orgaanvlees geven. Denk aan ongeveer 5% (zeker weten doe je het allemaal nooit, als je KVV voert, omdat je gewoon niet weet hoeveel orgaan en wat voor orgaan daar in zit). Ik zou lever nier en hart geven. En eventueel 1 keer in de twee weken ook wat pens.
Ik denk dat je het beste zo ongeveer 50% vleesbot, 10% groente (lekker makkelijk, om af te ronden), 5% orgaanvlees en 35% spiervlees kan geven.
maar ik ben nog echt een beginner, dus alle suggesties zijn welkom
Ik heb nog veel kvv in de vriezer, dus misschien is het verstandig om eerst alle dagen in de ochtend kvv te geven en in de avond barf.
Ik ben uitgegaan van 500 gram ipv 520 gram omdat ze nog een beetje overgewicht kwijt moet.
ik ga eens even puzzelen met een menu waarbij ik elke ochtend kvv geef. Dan loopt mijn hondje tenminste niet het risico dat ze bepaalde voedingsstoffen niet binnenkrijgt.
wordt vervolgd....
Heb je de BARF rekenhulp al van BarfClub afgehaald? Ik denk dat ik dat zou doen ja, de helft KVV en de andere helft BARF. Dat rekent in ieder geval al wel makkelijker. Je hoeft dan persee geen orgaanvlees te geven. Tenminste, als je uitgaat van de helft KVV en de helft BARF. Ga je meer zelf samenstellen: moet er dus wat orgaanvlees bij. Zou je dus nu de helft KVV en de helft BARF gaan voeren, zou je 50% vleesbot en 40% en 10% groenten kunnen geven. En nogmaals, zodra je minder of geen KVV geeft: dan moet er orgaanvlees bij.
en, nog even iets anders. Stel dat ik toch groenten ga geven. Ik heb begrepen dat dat rauwe groenten moeten zijn. Nu lijkt het me handig dat ik dat ook in porties van bijvoorbeeld 100 gram klaarmaak. Kan dat ook in de diepvries? rauw en wel.
Rauwe groenten moet gepureerd zijn. En als het gepureerd is, kun je daar porties van maken. Je kunt ook gekookte groenten geven. Of groenten die over is van je eigen maaltijd, als het maar geen prei of ui is.
Je ziet het , in ben nog echt groen op dit gebied.
Dat geeft niks, zo zijn we allemaal begonnen. Maar ik denk dat iedereen moet weten dat als je zelf gaat samenstellen, je dus niet zomaar een dotje in de bak kunt gooien.