[quote="Jolly"]
:oJeetje

, wat lijkt die foto op wat de Bordeaux Dog( in de dagopvang) ook heeft zeg.

Deze had dubbele oorontsteking en is dus van de jeuk als een gek gaan krabben.
De baas is met hem naar de Da gegaan, die zei dus oorontsteking en hotspot

, kreeg een spuit tegen jeuk, kreeg antibiotica spuit, moest het met betadineoplossing schoonmaken/desinfecteren, goed drogen en dan een zalf ( hydrocortiderm) erop smeren.
Voor de oren had hij een oorcleaner gekregen.
De baas vertelde ook dat divere buurhonden dit ook hadden die hotspot plekken. Ik vraag mij nu dus erg af of het wel hotspot is en of het mischein wel besmettelijk is.
[/quote]
Nemo heeft van de da een spuit gekregen tegen de jeuk, om de dag moet hij prednoral en 2x per dag clavubactin, de betadine is hier groene biotex en na het reinigen en drogen smeer ik er ook hydrocortiderm op. Vorige week heb ik het al met betadine en zilverwater behandeld maar het leek er alleen erger van te worden, Zondag nacht zat ik om half 4 beneden omdat hij zoveel krabde en gistermorgen was ik op mijn werk en had hij vrij spel wat krabben betreft, wat op de foto te zien is was het resultaat en ben ik dus maar naar de da gegaan
Zal toch gaan kijken naar die schoentjes als hij weer zo bezig is, nu is alles rustig wat krabben betreft dus verder verwonden doet hij zich niet.
Hier zijn verder geen honden in de buurt die het ook hebben, de buurhonden, waar hij toch vrij veel mee omgaat, zijn schoon. Hope de hond waar hij mee gespeeld had en die de wondjes gemaakt had heeft gelukkig ook geen last en Luna ook nog een hondenvriendin geeft ook geen tekenen van irritatie Gelukkig maar anders werd het helemaal een onoverzichtelijke bende want dan besmetten ze elkaar steeds
Oh ja de foto´s zijn tijdelijk niet beschikbaar omdat Photobucket niet werkt