Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door *Dorothea*
spreeuwtje schreef: pas maar op met de tolfedine..
dat is een pijnstilling.. en als die te goed werkt gaat sien dus weer normale dingen doen..
iets wat je misschien niet wilt..

wel balen hoor.. ik had gehoopt dat het iets simpels was..

veel sterkte voor jou en sientje..  :-*
Bij dit soort problemen geef je altijd pijnstilling, ten eerste om de zwelling af te nemen en ten tweede om artrose te voorkomen.
Door -Annemarie-
koekje schreef:
sien heeft patella luxatie in haar linkerachterpoot. dit is ten gevolge van trauma; dus verstappen of verkeerd terecht komen met veel kracht.
ik heb toldefine meegekregen en ze moet 2 weken rust hebben. ze hoeft niet in een bench, maar mag niet naar buiten. als ze erg druk is en op dingen wil springen, kan ik dat het beste even barricaderen. als de band niet door is, geneest dat met 2 weken weer vanzelf.
is de band wel door, zal er na 2 weken weinig verbetering zijn en moet ze geopereerd worden en wordt er een kunstband gereconstrueerd.
Goed dat je het ook in de bar even schreef; anders had ik het niet gezien.  :-[

Sterkte met Sien, ik hoop dat het met 2 weken vanzelf genezen is!  :-*
Door koekje
ik zat net te denken. zijn er dingen die ik kan geven (bv aanpassingen in het menu) die haar knie beter doen genezen?
voor mijn part is het 3 rondjes in blote kont rennen in het park.
bv meer rood vlees voor eiwitten oid, zoiets ofzo. dus dat ik de komende 2 weken als spiervlees rund en hert geef en geen koolvis en kipfilet bv.
Door Mevroi Kruim
Nou, die blote kont ... en dan een filmpje op BP  ;D ;D ;D

Nee, ik denk dat visolie kan helpen, dat werkt ontstekingremmend volgens mij.
En homeopathische korreltjes van teenoftander maar dan zou ik ff moeten zoeken.
Bij mensen SRL-gelei maar dat gaat ze niet waarderen denk ik zo  :-X
Door koekje
visolie. ik heb wel 2 blikjes met vissen (snoezepoes makreel en snoezepoes zeebanket) en een kilo zalmsnippers ergens onder in de vries. kan dat ook ipv olie? of moet ik morgen richting hema?

@flin;
de dokter zei niets over pezen en die van mij (ik heb ook pl) zijn ook nog enigszins in orde voor een beetje.
wat voor anti-oxidanten denk je dan aan? sien hoopt dat het in de vorm van een tulbandcakeje is.
Door flin
nou dacht ik dat een knieband=patella-pees??

~~iets met vitamine E, en selenium...'k zal zoeken...
    maar misschien zit dat ook al in de nml- pees-compo...? 'k ga beter lezen  ;)
Door koekje
ow, ik dacht dat een pees het dingetje was dat spier aan bot vastmaakt en knieband (bv kruisband) een ligament is. dus wel om onderdelen te bewegen, maar geen spier.

zijn er ook barfdingen die hoog aan vitamine E en selenium zijn? das misschien makkelijker toe te dienen dan nog meer pilletjes en poedertjes.

edit:
dat peescompositum lijkt ook voor banden te zijn. maar ze krijgt nu al pilletjes uit de reguliere geneeskunde en daar wilde ik het primair bij houden. sien is niet onder behandeling bij een alternatief (holistisch oid) arts, en ik rommel liever niet aan op eigen houtje, want ik heb daar te weinig kennis voor.
Laatst gewijzigd door koekje op do 02 apr 2009, 23:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Borke
Over pijnbestrijding bij katten...
Zo'n 30 jaar geleden was onze eerste kat van het balkon van de 3e verdieping gevallen op een stapel bloempotten op de begane grond: heup gebroken.
Daar werd toen niets aan gedaan, dat moest vanzelf genezen en die kat heeft echt heel veel pijn geleden, ik vond het verschrikkelijk  :'(

Uiteindelijk is het wel weer helemaal goedgekomen na een half jaar kalm aan doen en toen we later verhuisden naar een huis met een tuin klom hij in de hoogste bomen, hij is uiteindelijk 16 jaar geworden.

Ik ben dus blij met die nieuwe inzichten om wel pijnstillers te geven en als eigenaar kan je prima ervoor zorgen dat de kat in een dusdanige ruimte is, dat hij niet al te wild kan doen.
Door Mevroi Kruim
En soms doen katten dat vanzelf. Ooit had ik een kat Muis, die een gecompliceerde breuk aan de achterpoot opliep. De da heeft er toen (experimenteel, hele nieuwe techniek) een plaatje op geschroefd en Muis mocht 10 dagen niet bewegen. Met pijnstillers, niet hele woeste maar toch. Muis in een doos (bench was er nog niet), bakkie, eten, dekentje, en daar lag madam, 10 dagen lang, ze kwam alleen overeind om te poepen/plassen, dineren deed ze liggend  ;D
Op dag 11 stond ze op, schudde zich uit en sprong uit de doos  :D
Ze at trouwens ook zonder enig morren haar gore peniciline; zelfs haar kliko-broer haalde er z'n neus voor op maar zij slikte ze zoet in.
Door koekje
ik merk het ook dat sien het rustig aandoet en voorzichtig stapt. vanmiddag heeft ze wel nog eventjes achter ot aangerend, maar die vroeg daar ook om (deed best irritant) en toen sien het op een rennen zette en ot mepte, zei ot zelfs priet  ;D
maar is sien nou heel intelligent dat ze mijn instructies opvolgt om de opstapjes te gebruiken en als ik aangeef ergens omheen te lopen ipv achteruit? als het even niet kan op de gewone manier, dan geef ik een alternatief aan wat beter is voor haar pootje. dus om op tafel te komen het opstapje gebruiken en door op een bepaalde plaats te komen even een rondje te lopen (ik laat de weg dan met mn hand zien). of is dit kat eigen?
Door calimero_a
ik denk dat het intelligentie is (of ik ken alleen heel eigenwijze katsels  ;)), maar wel mooi dat ze op die manier haar pootje toch rust gunt.. Veel beterschap voor poezel!
Door koekje
sien is ook wel eigenwijs, want het blijft een kat. maar ze denkt zelf dat ze een mensje is en met het getut met haar wordt dat er even niet beter op. jammer dat ze alleen niet zo makkelijk is met pilletjes geven, ondanks dat ik zeg dat het goed voor haar is. en ik durf haar niet stevig in de houdgreep te nemen, vanwege haar pootje  :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door