Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lupa
Hoi annelise2,
hoe en VR eruit ziet weet ik niet ,ik kan je wel vertellen hoe een stamboom eruit ziet, mischin kun je kijken of bellen met de raad van beheer,
http://www.kennelclub.nl/RVB/RVB.nsf/RV ... enFrameset
Ik heb gekeken voor de boerfox, maar het is een niet erkende ras,dat betekent dat je automatisch geen officiele stamboom kan hebben, maar dat houd niet in dat de vereniging zich niet aan het inzetten is voor de ras.
BV de jackrussel terrier is ook nog niet erkent door de F.C.I
:( ;) hoi sylvia ik probeer het ook nog een keer, net zoals jij nu doet op een normale manier.
Ten eerste ben jij inderdaad niet over mijn fokken van wel of niet van een nestje begonnen, maar angeligue wel.
Die viel daar over op een kattige manier alsof ik de hele honden wereld een drama zou aandoen als (ik benadruk als)een nestje bij mij teefje zou fokken want dan kwamen erweer rasloze puppies op de wereld alleen maar omdat mijn teefje mooi genoemd werd.
Ik heb steeds gezegt dat ik mijn teefje heb laten castreren op medische redenen.
Daar ging alleen op een gegeven moment de discussie helemaal niet meer over.en jij hebt ook niet gezegt dat ik geen boerenfoxje heb maar ik heb gezegt dat IK papieren bij mij thuis heb liggen van mijn foxjewaar haar hele genetische achtergrond op staatzoals haar opa en oma neefjes nichtjes vader en moeder en nog van ver daarvoor. en zoals ik vanavond ook tegen lupa gezegt heb heb ook een keurings rapport van haar.
Ik begin dus een vermoeden te krijgen dat deze hele discussie op misverstanden is gebaseert is geweest.
Jij hebt misschien mij verkeerd begrepen en ik hoogst waarschijnlijk jou.
Want wat mij nu een beetje duidelijk is geworden dankzij lupa is dat het goed zou kunnen zijn dat ik thuis al wel een voorlopig register van haar in mijn bezit heb.
En dat vind ik al wel een belangrijke stap naar een NEDERLANDS stamboom. of vind jij van niet, mag je ook eerlijk zeggen.
En lupa zegt trouwens dat de jack russel ook nog niet een erkend ras is .
En ik werd alleen een beetje boos dat ze een boerenfox vergelijken met een kruising tussen een jack russel en fox terrier want dat is echt niet zo meissie ik heb het in mijn vrienden kring en familie gezien.
En dus bij deze van mijn kant mijn excusses voor de misverstanden.
Laten we dus opnieuw een frisse start maken met onze kennismaking, want we zullen mekaar nog wel vaker treffen op deze site. :D  :D  ;)
Groetjes van annelies en toeska
Door sylvia
de jack russel is in nederland wel erkend en heeft dus een echte stamboom van de raad van beheer,de  FCI is het overkoepelnd europees orgaan en die heeft de jack russel nog niet erkend wat dus betekend dat de jack russel bv als hij gekocht wordt door iemand in het buitenland deze nederlandse stamboom niet kunnen laten overzetten in een geldig stamboom van dat land.
En het betekend dat een jack russel alleen geshowd kan worden in Nederland.

Ik weet niet of de boerenfox in het voorlopig register zit,als dit het geval is dan is het ras in opbouw en zou het over een X aantal jaren een erkend ras kunnen worden.
:) hoi ester dat is wat ze nu dus door de serieuse boerenfox fokkers tegen wordt gegaan dat er niet teveel meer mee geknoeit wordt. en die apieren die ik heb zullen dus wel van het voorlopig register af komen.
groetjes van annelies en toeska
Door Nelly
Hoi Annelies2, ik kan je precies vertellen hoe een VR eruit ziet, want dat heb ik ook bij m'n witte herderreu Ashley, die in 1993 geboren is. Om te beginnen is het net zo goed een officieel document van de Raad v. Beheer als een echte stamboom. De verschillen: een stamboom is wit met in lichtgroene opdruk over het hele vlak "Raad van Beheer op Kynologinsch Gebied. Bovenaan staat STAMBOOM van de : en dan het ras, daaronder de officiele naam van de hond, en daaronder
N.H.S.B en dan een nummer.
Goed nu een VR.
Dat is effen beige van kleur, zonder opdruk.
Bovenaan staat AFSTAMMINGSBEWIJS van de : en het ras, daaronder weer de officiele naam van de hond, en daaronder VR en dan een nummer. Verder zijn beide documenten gelijk
O ja, en boven het woord AFSTAMMINGSBEWIJS staat nog de zin: Dit afstammingsbewijs is geen officiële stamboom.
Duidelijker nu? :)
En joh, wat boeit 't nou of je een rashond hebt of niet, als-ie maar lief en gezond is toch :D?
Groetjes, Nelly ;)
Door roger
<<is die koe wel in geschreven in het koeien stamboek!!!
;D ;D ;D ;D ;D<<

ik denk het niet, volgens mij komt ze uit het illegale circuit want ze heeft geen plaatje in haar oor, horens van een bok en de snuit van een varken  :D :D

Anderzijds eet ze wel van die heel smakelijke bloempjes, en das dan weer wat anders dan datgene wat die koeien met die plaatjes in hun oren meestal krijgen ! :D :D :D

Gr.
Roger;
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door