Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Lizzy
Ja, volgens mij pest je hem meer met lekkere kluiven dan dat het hem goed doet. Ik denk dat je het beste kunt proberen om een manier te verzinnen hem bij Mufasa weg te houden en hem toch te laten kluiven. Maar nee, varkensoor: dat reinigt voor geen meter. Je kunt nog beter een grote penslap geven dan hem varkensoren geven.... persoonlijk vind ik dat tinnuf.....
Door Ineke
Krijg nou niks ::)

Nu liggen Bas en Mufasa een meter bij elkaar vandaan met de koppen naar elkaar toe gezellig samen op buffelhuid te kluiven.

De aanwezigheid van Mufasa kan het dan dus niet zijn :-\

Goed, zijn tanden worden nu lekker gepoetst. Ik puzzel verder aan het kalfsribben verhaal.

Terriers........ ::) ::)
Door Jolly
[quote="Ineke"]
Krijg nou niks ::)

Nu liggen Bas en Mufasa een meter bij elkaar vandaan met de koppen naar elkaar toe gezellig samen op buffelhuid te kluiven.

De aanwezigheid van Mufasa kan het dan dus niet zijn :-\

Goed, zijn tanden worden nu lekker gepoetst. Ik puzzel verder aan het kalfsribben verhaal.

Terriers........ ::) ::)
[/quote]

Gut zeg zou je hem dan niet................... >:( :-\ ;) ;D
ach wees blij voor zolang als het duurt, ja toch :D
Door Ineke
Zondag is het kluivendag, dus de mannen een stuk kalfsrib gegeven.
En ja hoor. Bas doet weer net zo idioot als met alle rauwe kluiven.
Ik mag het gerust afpakken, al vindt hij dat niet prettig. Mijn man beet hij bijna in zijn hand (ik denk niet dat hij het echt durft te doen trouwens, maar hij kan dan goed lelijk doen).
Verder ligt hij er bij, begraaft het in zijn mand, of loopt er als een inbreker mee door de kamer.

Ik denk dat hij het net niet lekker genoeg vindt om het op te eten, maar interessant genoeg om het niet af te staan.

Met een buffelkluif ligt hij te kluiven vlak bij Mufasa. Met een rauwe kluif loopt hij zo idioot te doen.
Vreemd, heel vreemd ::) En geen ongemarineerde kippenvleugel te krijgen hier.
Door chooky
[quote="Ineke"]
Zondag is het kluivendag, dus de mannen een stuk kalfsrib gegeven.
En ja hoor. Bas doet weer net zo idioot als met alle rauwe kluiven.
Ik mag het gerust afpakken, al vindt hij dat niet prettig. Mijn man beet hij bijna in zijn hand (ik denk niet dat hij het echt durft te doen trouwens, maar hij kan dan goed lelijk doen).
Verder ligt hij er bij, begraaft het in zijn mand, of loopt er als een inbreker mee door de kamer.

Ik denk dat hij het net niet lekker genoeg vindt om het op te eten, maar interessant genoeg om het niet af te staan.

Met een buffelkluif ligt hij te kluiven vlak bij Mufasa. Met een rauwe kluif loopt hij zo idioot te doen.
Vreemd, heel vreemd ::) En geen ongemarineerde kippenvleugel te krijgen hier.
[/quote]
Chooky hannest ook altijd met kalfs- en lamsribben als ze vers van de islamitische slager komen. Volgens mij is dat een combi van geen echte honger hebben (als ze de dag ervoor geen eten heeft gehad of bijvoorbeeld fyto eet ze het vaak wel meteen) en dat het voor haar te vers is.
Chook begraaft het altijd in de tuin (ze schuift er met haar neus aarde en houtsnippers overheen) en eet het dan de volgende dag of zelfs de dag daarna op (dan is het kennelijk rijp genoeg...). Ze krijgt van mij ook geen ander eten voordat het op is.
Door ducktails
In mijn roedeltje is het de teef die zo gek doet met haar botten on ook eten.
Ze wacht tot de andere twee hun botten op hebben en dan begint ze te eten. Onder de ogen van de andere twee.....die kwijlend staan te kijken.
O wee, als ze 1 stap in haar richting doen.......
Volgens mij heeft het te maken met de rangorde, ze kan zich laten gelden.
Door Ineke
Dat is misschien ook te proberen. Opeten anders niets anders.
Feit is alleen dat hij al minimaal eet (tevenluchtjes).

Ook kan ik geen kluif laten slingeren, anders wordt Bas door Mufasa opgevreten.
Barf is prima, maar er zijn grenzen ;D

Ik blijf het gewoon proberen. Pas met een kalfsknie deed hij hezelfde.

Ik zit net wel te bedenken dat ze de allereerste keer lamsrib hadden. Dat vrat hij wel direct op :D
Misschien was het omdat het de eerste keer was of misschien lust hij niet zo graag kalf :-\
Ik ga proberen om een stuk lamsrib te pakken te krijgen( of kip)
Door Ineke
[quote="ducktails"]
In mijn roedeltje is het de teef die zo gek doet met haar botten on ook eten.
Ze wacht tot de andere twee hun botten op hebben en dan begint ze te eten. Onder de ogen van de andere twee.....die kwijlend staan te kijken.
O wee, als ze 1 stap in haar richting doen.......
Volgens mij heeft het te maken met de rangorde, ze kan zich laten gelden.
[/quote]
Dat lijkt me hier niet aan de hand.
Bas is ondergeschikt.
Een buffelkluif eet hij trouwens wel in het bijzijn van Mufasa.
Door Ineke
[quote="Lizzy"]
Je schrijft "niet lekker genoeg". Ik denk zelf "te lekker"
[/quote]
Dan is-tie helemaal niet goed bij zijn hoofd ;D

Ik geef hem altijd een klein stukje. Ik zal eens een groot stuk geven met drie ribben aan een stuk rug.
Dan kan hij er in ieder geval niet mee door de kamer lopen ;D en durft hij er misschien wel een klein stukje van op te eten.

Ik vind het zelf niet zo erg hoor. Ik vind het eerder zielig voor Basje en voor zijn tandjes die er niet zo goed uit zien (3,5 jr). Ik denk dat een tandenborstel niet meer helpt om het tandsteen eraf te krijgen.
Door gertie
Hoi Ineke. Volgens mijn zijn Bas en Billie broers ;D Jij schrijft over Bas en ik lees Billie ;) Zelfs op je foto van de achterkant van Bas op de bank zie ik geen verschil tussen die twee. Billie eet/kluift dus ook geen bot, geen kippennekken geen vleugels geen kalfs maar heeft wel al 1 keer LAMSRIBBEN met VEEEEEEL VLEES gegeten wat dan ook nog eerst in het warme water moest ::) ::) Maar dat is dan ook het enige wat meneer lust, ja van die oren, ik heb ze wel eens gegeven die lust hij wel staat als eerste om er een te krijgen. De CB eet hij nu wel maar ik leg de verpakking wel even in het warme water en geef het hem in een aperte ruimte ::) hij heeft zo zijn eige manier van eten ;) Kom ik na een tijdje weer bij hem dan is alles schoon op ;D ;) Er is een verschil Bas pakt het bot nog aan Billie komt snuffelen en draait zich om :-\ ;D
Door Ineke
[quote="gertie"]
Hoi Ineke. Volgens mijn zijn Bas en Billie broers ;D Jij schrijft over Bas en ik lees Billie ;) Zelfs op je foto van de achterkant van Bas op de bank zie ik geen verschil tussen die twee. Billie eet/kluift dus ook geen bot, geen kippennekken geen vleugels geen kalfs maar heeft wel al 1 keer LAMSRIBBEN met VEEEEEEL VLEES gegeten wat dan ook nog eerst in het warme water moest ::) ::) Maar dat is dan ook het enige wat meneer lust, ja van die oren, ik heb ze wel eens gegeven die lust hij wel staat als eerste om er een te krijgen. De CB eet hij nu wel maar ik leg de verpakking wel even in het warme water en geef het hem in een aperte ruimte ::) hij heeft zo zijn eige manier van eten ;) Kom ik na een tijdje weer bij hem dan is alles schoon op ;D ;) Er is een verschil Bas pakt het bot nog aan Billie komt snuffelen en draait zich om :-\ ;D
[/quote]
Hoi Gertie,

Heeft Billie een stamboom? Zo ja, wat is zijn kennelnaam?
Misschien zit het in de lijn ;D , want ze zijn qua karakter wel heel erg hetzelfde of zou het een Parson afwijking zijn? ;D

Het stelt me trouwens wel gerust dat Billie net zo idioot doet als Bas. B&B ;) Is weer wat anders dan M&M ;D
Door gertie
[quote="Ineke"]
[quote="gertie"]
[/quote]
Hoi Gertie,

Heeft Billie een stamboom? Zo ja, wat is zijn kennelnaam?
Misschien zit het in de lijn ;D , want ze zijn qua karakter wel heel erg hetzelfde of zou het een Parson afwijking zijn? ;D

Het stelt me trouwens wel gerust dat Billie net zo idioot doet als Bas. B&B ;) Is weer wat anders dan M&M ;D

[/quote]

Billie heeft geen stamboom, jammer. Het zal dus wel een parson afwijking zijn ::) ;D Klinkt wel leuk B&B ;D ;D ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door