wat vervelend zeg allemaal voor je en voor Whoofer natuurlijk.
hoop dat ze woensdag echt vinden wat het is,
onzekerheid is verschrikkelijk.
wel vervelend dat t woensdag pas is.
Moderator: Lizzy
Lizzy schreef: NOU JA ZEG!!!!!!!!!!!! HELLUP!!!!!!!!!!!!!!!!Stoppen meid!!!
Ik kijk net op google om te zoeken naar bijwerkingen van het middel primperid (je weet tenslotte maar nooit - en Whoofer vertoont erg raar gedrag de laatste dagen).
Zie ik staan: Primperid is de merknaam voor metoclopramide. Dus, ik zoek op metoclopramide + bijwerkingen.
Vind ik dit:
"Dit middel niet gebruiken bij maagklachten, zoals een maagzweer of maagbloeding"!!!!!!!!!!!!!!
Mijn hemeltje!!!!!! Je gaat mij toch niet vertellen dat wij van de DA een middel hebben gekregen tegen misselijkheid en overgeven dat niet gebruikt mag worden bij maagklachten????? Nee toch????
Ik stop onmiddellijk met deze rotzooi. Het helpt toch geen ruk, ze heeft vannacht en vanmorgen gekotst. We spuiten dit al een dag of wat bij die hond in......
Femke schreef:ben niet blondT hoor....
Stoppen meid!!!
Wat een hark ik dacht dat jullie zo'n meedenkende dierenarts hadden!
(maar wat ik me dan afvraag is waarom Pimperid altijd wordt voorgeschreven bij braken?)
Femke schreef: het is gewoon kl*te dat je nog niet weet waardoor die misselijkheid veroorzaakt wordtExact Femke! Ik weet dus de oorzaak van misselijkheid en braken niet.... Ik hoop dat we woensdag gelijk de uitslag krijgen. Ik zou zeggen van wel. Ze gaan met de camera naar binnen dus dan mag ik toch aannemen dat ze gelijk zien of er wat aan de hand is en dat kunnen ze ons dan ook gelijk vertellen. Als er een tumor zit dan kunnen ze waarschijnlijk niet vertellen of deze kwaadaardig is/hoe kwaadaardig deze is, maar dan weten we tenminste dat er een tumor zit (ik noem nu maar wat he).![]()
![]()
![]()
krijg je woensdag meteen uitslag?
Lizzy schreef: Hee Femke, nou, zijn we samen blonTOh meid ik weet het ook niet meer, ik heb er zowiezo niet zoveel verstand van......
Goed, ik zeg niet dat het kotsen erger is geworden van dit middel, maar ik denk dat de diagnose toch ergens de mist in is gegaan (en daarom heb ik nou liever een holistisch DA):
De klachten zijn: kotsen van maagsappen en gal en misselijkheid.
De dierenarts denkt: we stoppen de misselijkheid, dan stopt ook het kotsen.
Maar de vraag is natuurlijk: waarom is Whoofer misselijk en waarom kotst ze? In mijn ogen zou dit kunnen zijn doordat: ze een goed of kwaadaardige tumor in haar maag heeft. Of dat er iets in haar maag zit dat er niet hoort. Of dat zij teveel maagzuur aan maakt. Of dat zij een maagzweer heeft. Of een combinatie van diverse opties.
Ik vraag me nu af of het dan sowieso slim is om een middel te geven dat: de misselijkheid onderdrukt en maagledeging bevorderd.....? Ik zie zelf nu even de link niet meer tussen klacht/probleem en dit middel.....