Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Hé Lizzy en natuurlijk ook Leo. Wat een ellende zeg zo met Whoofer en wat kunnen de dagen dan lang duren. Hopelijk brengt woensdag wel duidelijkheid en kun je er iets mee. Klinkt in mij lekenoren trouwens ook wel wat raar 1x in de week voor een onderzoek. Maar ja daar heb je natuurlijk ook weer niks aan. Sterkte in ieder geval
Ik vind het ook een beetje raar dat ze maar 1 keer per week deze onderzoeken kunnen uitvoeren... Niemand ervaring met de WagenRenk kliniek?

Overigens heeft de DA vanavond Zitac (maagzuurremmers) voorgeschreven. Deze mogen tot maandag geven (daarna niet meer ivm onderzoeken). Ik hoop dat deze tabletjes helpen....
Bas is geopeerd geweest (2x) door de orthopeed van de Wagenrenk. Ik heb er in principe goede ervaringen mee.

De orthopeed had ook alleen maar spreekuur op de ene dag en operaties op een andere dag.

Spoedgevallen "kennen" ze daar niet; een spoedgeval is voor de gewone DA die dan weer beslist het hoe en het wat eventueel in overleg met de betreffende arts van De Wagenrenk.

Vergis je niet; voor veel mensen is de Wagenrenk niet naast de deur en kun je beter voor een spoedgeval naar een DA dichterbij.
NOU JA ZEG!!!!!!!!!!!! HELLUP!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik kijk net op google om te zoeken naar bijwerkingen van het middel primperid (je weet tenslotte maar nooit - en Whoofer vertoont erg raar gedrag de laatste dagen).

Zie ik staan: Primperid is de merknaam voor metoclopramide. Dus, ik zoek op metoclopramide + bijwerkingen.

Vind ik dit:

"Dit middel niet gebruiken bij maagklachten, zoals een maagzweer of maagbloeding"!!!!!!!!!!!!!!

Mijn hemeltje!!!!!! Je gaat mij toch niet vertellen dat wij van de DA een middel hebben gekregen tegen misselijkheid en overgeven dat niet gebruikt mag worden bij maagklachten????? Nee toch????

Ik stop onmiddellijk met deze rotzooi. Het helpt toch geen ruk, ze heeft vannacht en vanmorgen gekotst. We spuiten dit al een dag of wat bij die hond in......
Laatst gewijzigd door Lizzy op za 03 jul 2004, 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Lizzy schreef: NOU JA ZEG!!!!!!!!!!!! HELLUP!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik kijk net op google om te zoeken naar bijwerkingen van het middel primperid (je weet tenslotte maar nooit - en Whoofer vertoont erg raar gedrag de laatste dagen).

Zie ik staan: Primperid is de merknaam voor metoclopramide. Dus, ik zoek op metoclopramide + bijwerkingen.

Vind ik dit:

"Dit middel niet gebruiken bij maagklachten, zoals een maagzweer of maagbloeding"!!!!!!!!!!!!!!

Mijn hemeltje!!!!!! Je gaat mij toch niet vertellen dat wij van de DA een middel hebben gekregen tegen misselijkheid en overgeven dat niet gebruikt mag worden bij maagklachten????? Nee toch????

Ik stop onmiddellijk met deze rotzooi. Het helpt toch geen ruk, ze heeft vannacht en vanmorgen gekotst. We spuiten dit al een dag of wat bij die hond in......
Stoppen meid!!!

Wat een hark ik dacht dat jullie zo'n meedenkende dierenarts hadden!

(maar wat ik me dan afvraag is waarom Pimperid altijd wordt voorgeschreven bij braken?)
Femke schreef:

Stoppen meid!!!

Wat een hark ik dacht dat jullie zo'n meedenkende dierenarts hadden!

(maar wat ik me dan afvraag is waarom Pimperid altijd wordt voorgeschreven bij braken?)
ben niet blondT hoor....

Tuurlijk kan het in veel andere gevallen wel worden gebruikt bij braken, omdat er veel meer oorzaken zijn voor braken dan maagzweer of maagbloeding 8) 8) 8)
Hoi Femke, dat vroeg ik me dus ook af dus ik zit me gek te lezen. Het middel wordt bij mensen voorgeschreven bij migraine (tegen misselijkheid) en bijv. bij chemokuren (tegen misselijkheid). Ik denk dus niet dat je het moet geven wanneer je hond misselijk is van de maagproblemen.......
Hee Femke, nou, zijn we samen blonT ;D.

Goed, ik zeg niet dat het kotsen erger is geworden van dit middel, maar ik denk dat de diagnose toch ergens de mist in is gegaan (en daarom heb ik nou liever een holistisch DA):

De klachten zijn: kotsen van maagsappen en gal en misselijkheid.

De dierenarts denkt: we stoppen de misselijkheid, dan stopt ook het kotsen.

Maar de vraag is natuurlijk: waarom is Whoofer misselijk en waarom kotst ze? In mijn ogen zou dit kunnen zijn doordat: ze een goed of kwaadaardige tumor in haar maag heeft. Of dat er iets in haar maag zit dat er niet hoort. Of dat zij teveel maagzuur aan maakt. Of dat zij een maagzweer heeft. Of een combinatie van diverse opties.

Ik vraag me nu af of het dan sowieso slim is om een middel te geven dat: de misselijkheid onderdrukt en maagledeging bevorderd.....? Ik zie zelf nu even de link niet meer tussen klacht/probleem en dit middel.....
Femke schreef: het is gewoon kl*te dat je nog niet weet waardoor die misselijkheid veroorzaakt wordt >:( >:( >:( >:(

krijg je woensdag meteen uitslag?
Exact Femke! Ik weet dus de oorzaak van misselijkheid en braken niet.... Ik hoop dat we woensdag gelijk de uitslag krijgen. Ik zou zeggen van wel. Ze gaan met de camera naar binnen dus dan mag ik toch aannemen dat ze gelijk zien of er wat aan de hand is en dat kunnen ze ons dan ook gelijk vertellen. Als er een tumor zit dan kunnen ze waarschijnlijk niet vertellen of deze kwaadaardig is/hoe kwaadaardig deze is, maar dan weten we tenminste dat er een tumor zit (ik noem nu maar wat he).
Lizzy schreef: Hee Femke, nou, zijn we samen blonT ;D.

Goed, ik zeg niet dat het kotsen erger is geworden van dit middel, maar ik denk dat de diagnose toch ergens de mist in is gegaan (en daarom heb ik nou liever een holistisch DA):

De klachten zijn: kotsen van maagsappen en gal en misselijkheid.

De dierenarts denkt: we stoppen de misselijkheid, dan stopt ook het kotsen.

Maar de vraag is natuurlijk: waarom is Whoofer misselijk en waarom kotst ze? In mijn ogen zou dit kunnen zijn doordat: ze een goed of kwaadaardige tumor in haar maag heeft. Of dat er iets in haar maag zit dat er niet hoort. Of dat zij teveel maagzuur aan maakt. Of dat zij een maagzweer heeft. Of een combinatie van diverse opties.

Ik vraag me nu af of het dan sowieso slim is om een middel te geven dat: de misselijkheid onderdrukt en maagledeging bevorderd.....? Ik zie zelf nu even de link niet meer tussen klacht/probleem en dit middel.....
Oh meid ik weet het ook niet meer, ik heb er zowiezo niet zoveel verstand van.....
Wat ik wel écht vreemd vind is dat ze nog steeds goed eet. Is ze dan wel misselijk? Loopt ze ook te kwijlen ofzo?

Als de honden hier misselijk zijn lopen ze ook steeds te kwijlen, maar ze hoeven ook écht niets te eten.

Kan een hond eigenlijk spugen zonder dat ze misselijk zijn?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door