Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Lefki&Amy
Het arme ventje was elke dag nog zo blij en tevreden, ondanks zijn bekkie....want wat ik net bij de dierenarts zag zeg....niet te geloven. Op de overgang van tandvlees naar kies, kon hij bij een aantal kiezen zo het haakie insteken....omdat de kies dus gewoon uitgehold was....
Hoop dat hij hiervan snel opknapt en dat ik de goede keuze gemaakt hebt voor hem... :(
Door Kefraya
Ooooh, arm beestje, wat zal hij een vreselijke pijn gehad hebben...
Je hebt absoluut de juiste beslissing genomen en hem heel veel verdere ellende bespaard!
Voorzichtige knuffel voor het mannetje en sterkte voor jezelf.
Door Lefki&Amy
Heeft iemand ervaring met het voeren van een kat die zijn tanden heeft laten trekken??? Dus de eerste dagen, zeg maar. Het zal toch wel heel pijnlijk zijn, vrees ik??
Door koekje
de bejaarden van kruimel hebben niet zoveel tanden meer. ik denk dat misschien kan dat na de trekking hij zich beter voelt, want hij heeft dan geen pijn meer aan de tandjes.
ik zou kvv (eventueel de kittenmaling) geven, en bij grote zieligheid en ellendig voelen wat stinkende blikjes mousse.
Door Lefki&Amy
Smeagiewiegie is weer thuis en in een diepe slaap gezonken....
Hij zag er wel heel ellendig uit, de kleine snuiter...
Kon nog niet op zijn pootjes staan, bloed komt uit zijn bekkie,hij moest enorm nodig en veel plassen bij thuiskomst en overgeven, met een heel misselijk koppie....
Hij smekt wat met zijn bekje, hij zal de hechtingen wel voelen....

Het viel mee, zei de da.....8 (! :() kiezen/tanden getrokken....nog lang geen 60%, dus de rest heeft ie laten zitten...
En nu maar hopen dat het voorlopig goed gaat.
De kipfilet, tonijn en blikjes mousse staan klaar....maar nu eerst rust voor het mannetje.
Door Lefki&Amy
[quote="Lo"]
Ach jeeeeeee!!!!

Beterschap voor het lieve ding en heel veel sterkte toegewenst!!!!  :-* :-* :-* :-* :-*
[/quote]
Een lief ding is het ja, natuurlijk zijn alle katten dat, maar Smeagie is echt zo'n kleine, beetje wereldvreemde, zachtaardige , altijd vol verbazing over alles om hem heen, jeweetwelkater....en dat maakt hem extra zielig, vind ik.
ow ik lees t vervolg nu pas! :(
wat verdrietig zeg..
noezels hier had ook een tandaandoening..
die heeft doorlopend onstoken tandvlees..
10 jaar geleden zijn een heleboel kiezen en tanden getrokken..
nu is haar tandvlees rustiger..
ze kan niet goed kauwen.. werd ook ziek van brokjes.. (gek he..  :D )
maar bij haar viel het extra op omdat het duidelijk werd dat ze de brokjes niet goed kon kauwen..
erg mager.. vies vachtje.. en veel spugen..

toen ze op blikjes overstapte ging het iets beter.. en nu met gemalen barf gaat het geweldig..
jouw poezel moet strakjes dus gewoon gemalen barf kunnen eten..

hoest nou met smiegje??
welke kat op jouw onderschrift is dat zielige mormeltje??
kuz voor jullie samen.. t valt voor jou ook niet mee..  :-*
Lukt het alweer met Smeagol? Het is geen pretje en zeker voor het baasje is de drempel om kiezen te laten trekken enorm hoog. Ik heb er bij Magic zo ontzettend tegenaan gehikt omdat ze nog zo jong was. Ze was nog maar 1,5 en had constant pijn en ontstoken tandvlees. Op den duur de knoop toch maar doorgehakt en alle kiezen laten trekken. AB mee naar huis samen met een pijnstiller (injecties) en ik heb haar de eerste dagen blikjes gegeven (gourmet mousse, ad blikjes van de da) en na 3 dagen at ze weer brokken. Nu zit ze ondertussen 2 jaar aan de carnibest en ze eet ook rustig stukken vlees, eendagskuikentjes, hart enz. Alleen de kippennekjes moet ik voor haar in kleine stukjes knippen anders lukt het niet.
Mijn ervaringen is dat de tandelozen zich prima kunnen redden en eigenlijk zo goed als alles kunnen eten. Hopelijk lukt dit bij jou ook zo goed.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door