Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Do
[quote="Nynke F"]
ach Do  :'( :'( :'( :'(

ik hoop dat je het op tijd leest in Lupa's ogen  :'( :'( :'(
[/quote]
maar hoe kan ik haar lezen?

ben net naar buiten met haar geweest en ze loopt vrolijk te kwispelen, je ziet dan niks aan haar poot

is haar will zo groot dan?
ik word gek
ik red het niet meer, dit gaat al 3 maanden zo
[quote="Do"]

ben net naar buiten met haar geweest en ze loopt vrolijk te kwispelen, je ziet dan niks aan haar poot

ik word gek
[/quote]

:bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:
ik weet het niet, heb het zelf nog nooit meegemaakt :-X; maar als Lupa nu nog lekker meeloopt, is het nog geen tijd lijkt mij :-X

ik denk dat je het kunt zien als de pijn haar te erg wordt, dat ze het zelf aangeeft.

Als jij denkt dat het klaar is, heb ik in elk geval respect voor jullie beslissing om haar dan naar Saartje's worstjesbar te laten gaan  :( :(
je weet dat die dag eraan komt en je weet ook dat je alles voor haar gedaan hebt !!!!
[quote="Do"]
[/quote]

Lieve Do,

Ik heb het helaas al 2 keer gezien, meegemaakt, en als het moment daar is, zul je het zelf ook zo ervaren.
This heel erg moeilijk, nu iets te zeggen over hoe het voelt of niet.
Mijn ervaring van onze honden is gewoon zo geweest, 's morgens beneden komen en 
dan 1 oogopslag van je hond krijgen, en meteen voelen, zover en niet verder.
We wisten dat het eraan zat te komen, maar die dag, dan voel je dat het zo ver is.

Maar als Lupa nog gezellig meewandeld, misschien niet zulke lange wandelingen meer, maar ze geniet nog,
geniet dan met haar mee.

:bigarmhug:

Maria
do ik weet dat het erg moeilijk is, ik heb ooit een document gehad waarin je een aantal vragen kan beantwoorden over hoe de kwaliteit van jou hond z'n leven is om te helpen bij het bepalen of het nog te doen is of niet, dit niet zodat je zeker weet maar wel om te helpen.  ik ga zoeken of ik het document kan vinden.
oh meis wat vreselijk..
kijk naar je meisje, zie je in haar ogen dat het genoeg is, en geloof me-dat zie je, dan is het moment daar...
dan zal ze niet meer willen rennen, dan zal ze niet meer vrolijk zijn, dan weet je dat ze het genoeg vindt.
zolang jouw meis nog lekker rent, en al is dat niet zolang en zover meer---maar ze rent, ze kwispelt!!
als ze pijn heeft en ze wil dat niet meer dan maakt ze je dat duidelijk...
en ik hoop he, ik hoop zo ontzettend erg dat dat moment nog een poos op zich laat wachten..
ik gun jullie nog de liefste, de fijnste en ook nog de leukste momenten saampies... :-* :-* :-*
Ik heb niet alles gevolgd of gelezen. Maar kunnen ze de poot niet amputeren zodat ze in ieder geval van de pijn en het gezwel af is?
Lijkt me vreselijk om dit mee te moeten maken. En wil je dan ook heel veel sterkte en wijsheid toewensen.
[quote="Do"]

ik word gek
[/quote]

Lieverd de grootte van dat gezwel zegt niets over hoe ze zich voelt. Als ze voelt dat het genoeg was dan zie jij dat echt wel aan haar. Zolang zij geniet...geniet met haar mee  :-*
[quote="Do"]

[/quote]

Dit is toch het voorbeeld, dat je haar kunt lezen ?
Je ziet dat ze vrolijk is, ze eet nog goed, etc ........
Dat kun je niet aan het gezwel aflezen, maar wel aan Lupa's "doen en laten".

Dat zelfde heb ik met Bjuly ........
Margreet, Monique en Danielle hebben haar gisteren gezien ...
Ze ziet er niet uit en als je haar tumor ziet voor de 1e keer, dan schrikt men zich kapot .....
Maar Bjuly is vrolijk, rent, blaft en speelt op HAAR manier nog vrolijk rond.
Dat is voor mij een teken, dat ze nog ff-tjes wil en kan.
Wanneer het haar tijd is, dan zie ik dat OOK ................

Zo zal het met jou en Lupa ook gaan.
Het helpt niets, als jij jezelf nu gek gaat maken, hoe moeilijk dat ook is .......  :-*
idd.. ik ben het met de dames voor mij eens..
zolang je twijfelt.. gaat lupa nog goed genoeg..
op een dag twijfel je niet meer..
natuurlijk voel je dan nog wel die angst.. van.. moet het nu ECHT??
maar je twijfelt niet meer.. niet echt..

voor veel mensen is dit moment verschillend..
als je niet meer twijfelt.. wil lupa zeker niet meer..
maar als je dat moment voor wilt zijn.. dan zul  je altijd twijfelen.. denk ik..
dat moment voor zijn vind ik persoonlijk iets onmogelijks..
ik kan dat niet zo goed..
hoewel ik met droop toch aardig goed zat.. maar toen werkte de d.a's niet mee..

echt meis..
het is met lupa zoals het met veel dingen in het leven is..
"bij twijfel.. niet doen!" 

ik hoop dat ze morgen weer vrolijk opstaat..
idd misschien wat minder lange wandelingen doen..
haar algehele conditie is natuurlijk ook achteruit gegaan..
daar kun je best rekening mee houden.. dan maakt dat het misschien duidelijker hoe je met haar om zou moeten gaan nu..
het is niet.. lupa heeft een gezwel op haar poot..
nee.. het is.. lupa is ziek.. niet alleen haar poot..
dus als ze mindere dagen heeft.. is dat heel logisch..
dat ze opknapt.. kan ook zomaar zo zijn..
kijk het per dag aan..
morgen weer goed kijken..

het is doodvermoeiend.. het doet zon pijn.. het is een vreselijk zware last om te dragen..
maar het is even niet anders..  :'(
Phoe he Do, dat gaat nu wel erg hard he!
Jeetje, meis.
Je moet wel gewoon hier durven schrijven hoor! Laatje niet tegen houden door de vorige keer dat ze ineens toch weer zo goed was.

Ja ik denk echt dat Lupa jou wel laat weten wanneer ze niet meer kan en/of wil! Probeer daarop te vertrouwen!
Hele dikke knuffel voor jullie daar!
Oh Do, ik weet hoe moeilijk dit is en die poot wordt natuurlijk steeds erger.
Probeer haar niet te zien als Lupa met die poot, want dan blijf je alleen maar naar die poot kijken.
Probeer haar te zien als Lupa jouw vrolijke meisje, die je kan aankijken met zo'n vrolijke ondeugende blik, verwachtingsvol voor haar eten of wandeling waar ze zin in heeft.
Lupa met de vrolijke staart, die zin in het leven heeft.
Zo lang jij zonder naar haar poot te kijken vind dat ze zin in het leven heeft, zo lang is het goed.
Weet wel dat wonden sowieso er rot uitzien en soms heel moeilijk genezen. Dat het open is en er vies uitziet en stinkt is lastig (zij ruikt dat natuurlijk ook) maar aan de andere kant geeft het vast ook lucht en veel minder spanning op die poot.

Ik weet hoe moeilijk het is om er maanden naartoe te leven en telkens te denken dit is het moment en dan leven ze weer op.
Maar geniet alsjeblieft nu nog van haar, nu ze nog bij je is.
Ik kan het niet anders zeggen dan de anderen voor mij al gedaan hebben: als haar tijd gekomen is dan zal je het weten. En natuurlijk 'belazer' je helemaal niemand als je je daar een keer in vergist - mal mens  :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door