Kruimel schreef:
Hmmm ... van slechte nieren gaan katten slecht eten, ik merk he hier met Karel, vergeet ik z'n Fortekor
dan heeft hij gelijk minder eetlust. Ik zou dus verwachten dat ze MET medicijn beter zou eten ???
MoMo heeft 1e fase nierfalen zoals dat heet en de behandeladviezen van de dierenartsen liepen nogal uiteen.
als je googelt op fortekor dan zie veel positieve eigenschappen (en niet alleen: pas beginnen als katzel eiwit in urine lekt) en vanaf de tweede dag dat Mo fortekor slikte zag je dat hij zich beter voelde.
het advies van de da waarbij ik me het beste thuis voelde was: onmiddellijk met de behandeling beginnen en behouden wat je behouden kunt.
en dat klinkt logisch dus hij krijgt zijn fortekor en wat renalzin als voedingssuplement (omschrijving Bayer) over zijn natvoer.
omdat hij ex-diabetes is kan hij niet met nierdieetvoedsel uit de voeten, dus kh-arm (geen granen geen suikers) seniorenvoer met zo laag mogelijk eiwitgehalte.
hij plast goed en is intussen niet afgevallen.
hij krijgt met mate rauw vlees maar zo bleek mogelijk, helaas geeft hij over van alle gevogeltevlees, dus het wordt beetje lamsvlees.
ei en vis krijgt ie niet en ik probeer zijn voerhoeveelheid wat binnen de perken te houden, want alles wat hij eet wat hij niet strikt nodig heeft is een belasting voor zijn stofwisseling (nieren en dus alvleesklier).
volgende maand het volgende bloedonderzoek en dan zie ik uit de cijfers wat dit menu oplevert en waar het moet worden bijgesteld.
en (ook) ik ben in voor aanvullende adviezen, andere inzichten of info. weet bv iemand of solidago in plaats van ipakitine gegeven kan worden?