Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Peet
ik zou hem voor die artrose in ieder geval iets van Primeval of glucosamine geven......Knuffel hoor, voor de grote vent....
Door Ivonne
nee, en ondanks het feit dat ik een goed gevoel had bij dit consult (niet meteen het mes er in, serieus kijken en de tijd nemen en proberen te bedenken wat nu het beste voor Bas is) maar nu ik er weer wat langer over na zit te denken, baal ik als een stekker want het is weer iets waar ik niet echt grip op heb en wat voor Bas geen feestje wordt.

Die medicijnen (Cortaphen Forte) zijn geen lullige snoepjes. De problemen zijn hiermee zeker niet opgelost en het maalt maar door mijn hoofd: hoe kan ik Bas zo lang mogelijk zo goed mogelijk houden en dat hij lekker kan blijven doen waar hij zin in heeft.

Het is eigenlijk gewoon een jonge hond in een oud lijf :'(

Dus moet ik wederom rustig gaan uitzoeken wat voor middelen er zijn om hem te helpen. Als Bas de rest van zijn leven op pijnstillers zou moeten dan liever niet aan de Cortaphen of Rymadil (maar wat dan wel?) en wat bestaat er allemaal aan middeltjes om arthrose te "stoppen" ...... nou ja, heb ik van het weekend weer wat te doen. In eerste instantie geef ik maar de medicijnen van de DA en kijk wel hoe het gaat.
Door 202spots
Ivonne schreef: Als Bas de rest van zijn leven op pijnstillers zou moeten dan liever niet aan de Cortaphen of Rymadil (maar wat dan wel?) en wat bestaat er allemaal aan middeltjes om arthrose te "stoppen" ...... nou ja, heb ik van het weekend weer wat te doen. In eerste instantie geef ik maar de medicijnen van de DA en kijk wel hoe het gaat.
Ivonne,toevalling kreeg ik vanmorgen 'n berichtje van 'n kennis,
waarin ze schreef dat haar hond nu" Etodolack"
krijgt,dat schijnt de zelfde werking te hebben als Rimadyl,maar heeft niet de nadelig effect op de lever als Rimadyl.
Ik weet niet of het bij jullie verkocht word ???
Misschien iets om over na te denken.
Wanneer je de glucosamine geeft,neem dan de Glucosamine MET Chondroitin,het duurt wel 6-8 weken voordat het gaat helpen hoor,maar het is goed om te geven.
Hoop dat het makkelijker voor Bas zal worden!!
Laatst gewijzigd door mahuni op di 29 jun 2004, 23:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Door jeanne
sjonge jonge, die Bas zit het ook allemaal niet mee he?

Ik ga ook voor jullie duimen dat alles snel weer beter gaat :-*
Door Nitus
Ach arme Bas, hij is wel een pechvogel hè? Ik zou als ik jou was zou ik toch zeker de al eerder genoemde Glucosamine met Chondroitin gaan geven. Evt wacht je er nog een paar dagen mee om te geven, om goed te kunnen zien of de pijnstillers werken.
Sterkte en beterschap Ivonne.
Door sylvia
Nitus schreef: Ach arme Bas, hij is wel een pechvogel hè?
Nee juist niet, Bas is een enorme geluksvogel dat Ivonne hem gekocht heeft. Door de manier van leven die hij bij Ivonne heeft leeft hij al op een hoger niveau dan dat hij bij de meeste anderen had geleefd .
Door Eidos
Tjonge jonge.... Het zit ook allemaal niet mee ...

Syl je hebt gelijk hoor ;) Bas heeft maar een geluk dat hij Ivonne als baasje heeft.. De meeste mensen hadden hem allang opgegeven .. Dus Ivonne een dikke :-* en lebber van dos !!!

Helaas is Bas hier niet mee geholpen, maar hopelijk vind je medicijnen die niet TE schadelijk zijn en kan je zo het leven van bas toch nog aangenamer maken en zonder pijn ...

Ik leef met jullie mee :-*
Door Ivonne
ach, da's nou toch lief van jullie :-[ :-* :-* en de kussen en de knuffen zal ik vanavond ff doorgeven aan Bas.

Ik moet idd ff goed uitzoeken wat voor "onschadelijke"middeltjes ik kan vinden tegen dit arthrose verhaal (dat lukt me pas dit weekend).

Ik was wel van plan om Bas (mits hij geen vervelende bijwerkingen krijgt) op de pijnstillers van de DA te laten voor de komende 10 dagen.

Ondertussen ga ik ook uitzoeken wat er aan natuurlijke pijnstilling te vinden is (voor een kort durende periode pijnstillers van de DA vind ik niet zo erg maar wel als het "levenslang" moet gaan worden).

het wordt weer vervolgd
Door karray
Ivonne schreef: ach, da's nou toch lief van jullie :-[ :-* :-* en de kussen en de knuffen zal ik vanavond ff doorgeven aan Bas.

Ik moet idd ff goed uitzoeken wat voor "onschadelijke"middeltjes ik kan vinden tegen dit arthrose verhaal (dat lukt me pas dit weekend).

Ik was wel van plan om Bas (mits hij geen vervelende bijwerkingen krijgt) op de pijnstillers van de DA te laten voor de komende 10 dagen.

Ondertussen ga ik ook uitzoeken wat er aan natuurlijke pijnstilling te vinden is (voor een kort durende periode pijnstillers van de DA vind ik niet zo erg maar wel als het "levenslang" moet gaan worden).

het wordt weer vervolgd

Waar mij Amerikaase Akita geweldig op gereageerd heeft is E-Biosynov en is homeopatisch, waar alle pijnstillers in het hele assotrement geen barst verbetering gaven deed dit middel wonderen.Zij is geopereerd aan haar knie (miniscus en gedcheurde kruisbanden) en bleef maar kreupelen. Het heeft mij en de hond in ieder geval een pijnloze hond gegven.Ze is weer vrolijk, speelt weer en loopt niet meer kreupel, behalve als ze te lang en te veel heeft gespeeld maar dan nog niet als voorheen.
Veel sterkte!!!

Bij haar had Glucosamine en Chrondotiene(waarschijnlijk niet goed gespeld) nauwlijks effect
Laatst gewijzigd door karray op wo 30 jun 2004, 17:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ivonne
zo, de Cortaphen zijn we ook maar meegestopt; de bijwerking was giga-plassen. Niet handig om ieder 3 uur met je hond naar een veldje te moeten voor een mega-plas. Ook Bas werd er niet vrolijk van. Dus nu maar ff op een andere pijnstiller.

Tot zover heb ik echter geen verschil gezien in met of zonder pijnstillers qua lopen en gedrag ???
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door